انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: این سرطان «خوش غیرت» را می شناسید؟ ..
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ک متخصص زنان و زایمان گفت: در صورت تشخیص و درمان زود هنگام سرطان رحم، بیمار می‌تواند از طول عمر خوبی برخودار باشد.

دکتر صغری ربیعی، اظهار کرد: رحم هر خانم دارای سه قسمت تنه رحم، دهانه رحم و لوله‌های رحم بوده که ممکن است هر کدام از این بخش‌ها دچار سرطان شود، اما شایع‌ترین آن سرطان تنه یا آندومتر رحم است.

وی گفت: از سرطان آندومتر به عنوان سرطان خوش غیرت یاد می‌شود؛ چراکه معمولا در مراحل اولیه با خونریزی‌های غیرطبیعی خود را نشان می‌دهد و در صورت تشخیص و درمان به هنگام فرد می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

به گفته ربیعی سرطان آندومتر رحم در هر سنی ممکن است در افراد بروز کند: یعنی از سنین جوانی تا یائسگی، اما شایع‌ترین سن مبتلایان به این بیماری 30 تا 50 سالگی است. عواملی مانند چاقی، فشارخون، دیابت، تخمدان پلی کیستیک، کسانی که حاملگی نداشته‌اند و سابقه خانوادگی همگی در احتمال ابتلا به سرطان آندومتر رحم تاثیر دارد.

وی گفت: راه تشخیص سرطان رحم، سونوگرافی، نمونه‌برداری یا پاتالوژی بوده و معمولا در سونوگرافی به صورت ضخامت دیواره رحم بیمار توده مانند دیده می‌شود.

ربیعی گفت: درمان سرطان رحم در مراحل اولیه و در زنان جوانی که بچه ندارند و تمایل به حفظ رحم خود دارند، درمان بصورت دارویی و کنترل بیماری است؛ اما در مراحل بعدی بیماری از شیمی درمانی و رادیوتراپی برای درمان بیماری استفاده می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: در بیمارانی که در مراحل اولیه سرطان آندومتر و با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده و بیماری تشخیص داده شده، در 95 درصد موارد درمان‌ها موفقیت آمیز بوده است.

وی در پایان توصیه کرد: از راه‌های پیشگیری از سرطان آندومتر رحم این است که اگر افراد مجرد هستند ازدواج کنند، بچه بیاورند، اگر چاق هستند وزن خود را کاهش دهند و همچنین افرادی که فشار خون و بیماری قند خون دارند بیماری خود را کنترل کنند.