انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ونگر: می‌دانم یک روز باید بازنشسته شوم اما هنوز وقتش نیست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ونگر: می‌دانم یک روز باید بازنشسته شوم اما هنوز وقتش نیست 1

سرمربی فرانسوی توپچی‌ها می‌‌گوید نه تنها به بازنشستگی فکر نمی‌کرد بلکه الان بیش از هر زمان دیگری برای کسب موفقیت انگیزه دارد.

آرسن ونگر ۶۵ ساله می‌گوید اینکه توانسته ۳۵ سال در دنیای مربیگری فوتبال دوام بیاورد از خوش‌شانسی اوست اما هنوز قصد ندارد به حرفه‌اش خاتمه دهد.

ونگر که دوران مربیگری‌اش را در سن ۳۱ سالگی آغاز کرده است، در گفت‌و‌گویی جالب با سایت باشگاه آرسنال اظهار داشت: در جایی که شما میانگین عمر یک مربی را ۱۲ ماه می‌دانید، پس من خیلی خوش‌شانسم که توانسته‌ام ۳۵ سال دوام بیاورم. من آنقدر ساده نیستم که فکر کنم تا آخر عمرم می‌توانم در کنار زمین فوتبال مربیگری کنم و می‌دانم که سرانجام در یک مقطع باید سراغ کار دیگری بروم. با این حال تا زمانی که بتوانم به مربیگری در زمین بازی ادامه می‌دهم، چون آنجا جایی است که خوشحالم و احساس رضایت و مفید بودن به من دست می‌دهد.

ونگر که در دوران مربیگری‌اش در آرسنال بازیکنان بااستعدادی مانند تیری آنری، سسک فابرگاس و پاتریک ویه‌را را کشف کرد، به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان دنیا در حوزه توسعه فوتبال جوانان شناخته می‌شود و خود او هم این حوزه را به عنوان بخشی که بیشترین پاداش را برای او به همراه داشته است، می‌‌شناسد.

سرمربی فرانسوی توپچی‌ها تأکید کرد: من عاشق فوتبال هستم و عاشق اینکه سعی کنم به بازیکنان برای پیشرفت کمک کنم. من دوست دارم به بازیکنان کمک کنم که احساس کنند می‌توانند برای این باشگاه بازیکنی بهتر باشند. فکر می‌کنم که این بخش مهمی از شغل ما باشد. من کارم را در ۳۱ سالگی آغاز کرده‌ام و حالا ۶۵ ساله‌ام و هرگز از کار دست نکشیده‌ام، هرگز حتی برای یک روز. ۳۴ سال تمام من هر روز در زمین فوتبال با بازیکن تمرین کرده‌ام. این زندگی من بوده است و تا زمانی که امکان داشته باشد، زندگی‌ام خواهد بود.