انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی تخصصی گوشی HAWEI ASCEND P1
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در اینجا به بررسی تخصصی گوشی HAWEI ASCEND P1می پردازیم

خلاصه مشخصات:
پردازنده: -Dual-core 1.5 GHz Cortext-A9
حافظه: حافظه رم 1 گیگابایت - حافظه داخلی 4 گیگابایت
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی Super AMOLED capacitive - اندازه 4.3 اینچ
امکانات: WiFi - GPRS - Edge - بلوتوث - کارت خوان - وب کم -قطب نما- حسگر شتاب سنج - حسگر ژیروسکوپ- USB
سیستم عامل: Android OS, v4.0 (Ice Cream Sandwich)
وزن: 110 گرم

طراحی و ساخت
طراحی باریک این گوشی ما را به واقع شگفت زده نمود. تنها 7.7 میلی متر، یعنی فقط 0.1 میلی متر پهن‌تر از آیفون 5 ! این برای کمپانی چینی هواوی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌گردد. در حالیکه صفحه نمایش این گوشی نیز 4.3 اینچ می‌باشد وزن آن تنها 110 گرم است که واقعا در بین گوشی‌های هوشمند عالیست. ابعاد 65×129 میلی متری آن نیز در کنار وزن کم، باعث می‌شود که به یک گوشی خوش دست تبدیل گردد. در سمت چپ گوشی کلید کنترل صدا قرار گرفته است. در سمت راست شکاف کارت حافظه و کلید پاور قرار گرفته‌اند. در قسمت بالایی گوشی نیز شکاف سیم کارت به همراه جک 3.5 میلی متری هدفون و همچنین درگاه microUSB قرار گرفته‌اند. با قرار گرفتن همه درگاه‌ها و کلیدها در 3 طرف این گوشی، بالطبع قسمت زیرین گوشی کاملا صاف طراحی گردیده است. اما نهایتا دوربین و فلاش آن به همراه یک بلندگو و لوگوی هواوی در قاب پشتی گوشی به چشم می‌خورند.



صفحه نمایش
صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش 4.3 اینچی از نوع SuperAMOLED می‌باشد. این صفحه نمایش با رزولوشن 960×540 پیکسلی خود، تصاویر با کیفیتی را تولید می‌نماید. رنگ‌ها بسیار زنده و عمیق می‌باشند که از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد. همانند دیگر صفحه نمایش‌های SuperAMOLED، این صفحه نمایش نیز در زوایای مختلف و زیر تابش نور آفتاب عملکرد بسیار مناسبی را ارائه می‌نماید. البته این صفحه نمایش از نوع PenTile می‌باشد، اما با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و تراکم پیکسلی 256ppi، عملکرد بسیار خوب و رضایت بخشی را داراست.



سخت افزار
یک پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز از نوع Texas Instruments Omap4460 به همراه یک پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX540 و یک گیگابایت حافظه رم، سخت افزار قدرتمند این گوشی را تشکیل می‌دهند که باعث می‌گردد U9200 به راحتی تمامی دستورات را اجرا نماید. دو هسته ای بودن پردازنده این گوشی به این معنا نیست که گوشی در اجرای هیچ‌یک از پردازش‌ها با مشکل عمده ای مواجه گردد، بلکه به لطف سخت افزار و نرم افزار مناسب، قادر خواهید بود از هزاران برنامه ای که برای گوشی‌های اندرویدی وجود دارند استفاده کنید و لذت ببرید. همچنین هواوی بر روی این مدل 4 گیگابایت حافظه داخلی قرار داده است که با توجه به قابلیت گوشی مبنی بر پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر نیز با آن اضافه نمود.




نرم افزار
سیستم عامل موجود بر روی این گوشی، نسخه 4 یا ساندویچ بستنی از سیستم عامل محبوب و قدرتمند اندروید می‌باشد. هواوی با قرار دادن چندین قالب، این امکان را به کاربر داده است که از قالبی غیر از قالب استاندارد اندروید نیز بتواند استفاده نماید. باز کردن قفل صفحه نمایش نیز مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش به سمت راست صورت می‌پذیرد، که البته با انتخاب جهت‌های دیگر، می‌توان دستورات دیگری مانند باز کردن رابط کاربری دوربین را انتخاب نمود. با وجود صفحه کلید کاربردی اندروید، و البته صفحه نمایش بزرگ و حساس این گوشی، تایپ کردن با آن بسیار راحت و لذت بخش صورت خواهد پذیرفت. به لطف امکانات ارتباطی بسیار خوب این گوشی و البته مرورگر استاندارد اندروید، مرورگری اینترنت با U9200 بسیار روان و لذت بخش خواهد بود.
پلیر استاندارد اندروید برنامه ایست که برای اجرای فایل‌های صوتی و تصویری بر روی این گوشی قرار گرفته است. با وجود امکانات فراوان این پلیر، این گوشی کاربر را از وجود یک موزیک پلیر جداگانه بی نیاز خواهد نمود. در ضمن، با وجود صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و پلیر قدرتمند، دیدن فیلم در این گوشی نیز به یکی از لذت بخش ترین فعالیت‌ها برای کاربر تبدیل خواهد شد.



دوربین
دوربین قرار گرفته بر روی این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی می‌باشد. با وجود فلاش LED، عکس‌های ثبت شده با این دوربین نیز کیفیت خوب و قابل قبولی را ارائه می‌کنند، هر چند که شگفت انگیز نیستند. قابلیت عکاسی HDR نیز بر روی این دوربین قرار داده شده است. همچنین با انتخاب حالت عکاسی پیاپی، در 1 ثانیه چندین عکس ثبت خواهد شد که قابلیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به لرزش گیر دست، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، ابزار ویرایش عکس و همچنین ثبت موقعیت مکانی و زمانی اشاره نمود.
کیفیت 1080P فیلم‌های گرفته شده توسط این دوربین نیز کاملا رضایت بخش و با وضوح بالا می‌باشند. همچنین وجود یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی، به شما جهت انجام مکالمات تصویری با کیفیت بالا کمک شایانی خواهد نمود.




باتری
باتری قرار گرفته بر روی این گوشی یک باتری لیتیوم یونی 1670 میلی آمپریست که برای یک گوشی در این سطح به نظر مناسب می‌رسد . با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی HD نیست و پردازنده آن نیز از نوع TI OMAP است که پردازنده کم مصرفیست، این باتری در استفاده عادی حدود 1.5 روز به راحتی شارژ دهی می‌نماید که عملکرد راضی کننده ای است.

جمع بندی
با معرفی این گوشی توسط کمپانی هواوی، باید بگوییم که یک کمپانی دیگر به جمع تولید کنندگان گوشی‌های سطح بالا پیوست. در واقع باید به احترام هواوی، کلاهمان را از سر برداریم. با تولید یک گوشی با سخت افزاری بسیار قدرتمند، نرم افزار بروز، دوربین بسیار خوب، طراحی فوق‌العاده باریک و سبک و البته با کیفیت و در کل عملکرد عالی، این گوشی را در بین برترین گوشی‌های دو هسته ای بازار قرار می‌دهیم. پس اگر به دنبال داشتن یک گوشی قدرتمند و البته با قیمت مناسب هستید، حتما Huawei U9200 Ascend P1 را نیز مورد بررسی قرار دهید.

[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی تخصصی گوشی HAWEI ASCEND P1 1 [/img]