انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: علل و عوارض خوب نشنیدن گوش‌ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸


 
هر دو گوش افراد باید به صورت همخوان بشنوند و اگر یک گوش دچار اشکال باشد و گوش دیگر سالم باشد نخستین علامت آن در تنهای صدا اختلال ایجاد می‌کند، بنابراین این اختلال در تنهای صدا را بیمار به صورت وز‌وز احساس می‌کند.
به گزارش جهان، سیدمحمود طباطبایی، استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح دلایل خوب نشنیدن گوش‌ها افزود: اگر چنین احساسی در افراد به وجود آید، نباید احساس شود که امر ساده‌ای است و باید سریع به پزشک مراجعه شود.

طباطبایی گفت: البته در افراد مسن شاید این وزوز گوش به دلیل کهولت سن باشد زیرا عصب‌ها نیز دچار کهولت می‌شوند و مسلما این طبیب است که باید این تشخیص را انجام دهد. ولی در افراد جوان مراجعات بسیاری وجود دارد که یک گوششان صدای تلفن را خوب نمی‌شنود که این مساله مقدمه‌ای برای وز‌وز گوش است. به هر حال دلیلی ندارد یک عصب سالم با عصب سالم طرف دیگر هماهنگ نباشد.

وی افزود: معمولا وقتی چنین اتفاقی برای افراد می‌افتد باید سریع به پزشک مراجعه شود زیرا با یک ارزیابی ساده می‌شود این مشکل را تشخیص داد زیرا گاهی اختلالات متابولیک در چنین عارضه‌ای مطرح است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: روزی ما از استاد خود پرسیدیم که وز وز گوش یعنی چه؟ که وی عنوان کرد: وز وز گوش یعنی وجدان ناراحت، خستگی، استرس، یعنی یک اتفاق افتاده و نباید ساده آن را حساب کنیم و باید دنبال رفع مشکل و تشخیص بود.

منبع: شبکه خبر