انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: به مناسبت تولد 28 سالگی:مسی به روایت اعداد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لیونل مسی امروز 28 ساله شد. به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به آمار و اعدادی که او تا به حال از خودش به جایِ گذاشته است .



مسی در 482 بازی 412 گل برایِ بارسلونا زده است، 180 گل بیش از هر بازیکنِ دیگری در تاریخِ این باشگاه. مسی رکوردِ بیشترین گل برایِ بارسا را در مارچِ 2012 شکست. مسی اگر 52 گلِ دیگر بزند به دو برابرِ رکورددارِ قبلی، سزار رودریگز می‌رسد. مسی رکوردِ گلِ لا لیگا (286)، چمپیونز لیگ (77) و سوپر کاپِ اسپانیا (10) را دارد.



بین بازیکنانِ باشگاه‌هایی که بیش از یک بار قهرمانِ اروپا شده‌اند، تنها گر مولر (525) و اوزبیو (473) از مسی بیشتر گل زده‌اند. مسی در 28 سالگی 24 عنوانِ قهرمانی دارد. پله و مارادونا در این سن رویِ هم 9 عنوان کمتر داشتند. با این حال افتخاراتِ ملی مسی کمتر از این دو بازیکنِ افسانه‌ای است. مارادونا و پله (2 بار) در 28 سالگی جامِ جهانی برده بودند. اما مسی امسالِ فرصتِ این را دارد که کوپا امریکا را با آرژانتین فتح کند، افتخاری که پله (با یک بار حضور) و مارادونا (با 3 بار حضور) هرگز بهش نرسیدند.



مسی حالا مرزِ 100 بازیِ ملی را هم رد کرده است. او پنجمین بازیکنی در تاریخِ آرژانتین است که به این افتخار می‌رسید. مسی برایِ رسیدن به رکوردِ خاویر زانتی برایِ بیشترین بازیِ ملی باید 45 بازیِ ملیِ دیگر انجام دهد. او همچنین 10 گل با گابریل باتیستوتا برایِ کسبِ لقبِ بهترین گلزنِ ملیِ آرژانتین فاصله دارد.