انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/24

شبکه المیادین گزارش داد: ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که در ژنو حضور دارد اعلام کرد که هیات نمایندگی منصور هادی در نشست ژنو شرکت می کند و فرصت ها را از دست نمی دهد.
وی شمار اعضای هیات های شرکت کننده در نشست را هفت نفر عنوان کرد.
چالش های پیش روی اوباما از نظر پالیتیکو


تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴




یک پایگاه خبری آمریکایی از قول کارشناسان مسائل تحریمی به بررسی چالش‌های پیش روی دولت این کشور درباره سرعت رفع تحریم‌ها علیه ایران در صورت حصول توافق هسته‌ای پرداخته است.
فارس: پایگاه خبری «پالیتیکو» در گزارشی به تحلیل چالش‌های پیش روی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره سرعت رفع تحریم‌ها علیه ایران پرداخته است.

این گزارش حاکی است برداشتن سریع و یا کند تحریم‌ها هر یک حاوی مخاطراتی است.

پالیتیکو مدعی است سرعت زیاد در رفع تحریم‌ها موجب خواهد شد ایران به مبالغی دست یابد که بنا به ادعاها از آن برای تأمین مالی اقداماتی ضد منافع آمریکا استفاده کند. اما کندی در این اقدام نیز انگیزه‌های تهران برای امضای توافق را از بین خواهد برد.

الیزابت روزنبرگ، مشاور سابق تحریمی دولت در وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند ثروت‌هایی بادآورده نصیب ایران خواهد شد که به نفع ایران است. واقعیت این است که دلایل متعددی وجود دارد که این اقدام چندان سریع و آسان نخواهد بود.»

انتظار می‌رود توافق هسته‌ای احتمالی، طیفی از تحریم‌های هسته‌ای بین‌المللی علیه ایران را در برابر برخی محدودیت‌ها در برنامه هسته‌ای این کشور به تعلیق درآورده و از این طریق بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار از ذخائر ارز خارجی مصادره شده این کشور را آزاد کند.

تأکید دولت اوباما بر این است که تحریم‌ها در گام‌هایی مرحله‌بندی‌شده و تنها پس از اثبات پایبندی ایران به اقداماتی خاص رفع خواهد شد و در صورت تخلف ایران، بار دیگر بازخواهد گشت؛ اما مقامات ایران از سوی دیگر اظهاراتی مطرح کرده‌اند که نشان می‌دهد انتظار دارند بسیاری از تحریم‌هی اصلی فوراً و پس از توافق رفع شوند.

چنانکه برخی در روزهای گذشته گفته‌اند تفکیک تحریم‌های ترکیبی برای رفع آنها یکی از دشواری‌هایی است که پیش روی واشنگتن قرار دارد.

تیلر کولیس، یکی از مقامات شورای ملی ایرانیان آمریکا در مصاحبه‌ای ایمیلی به پالیتیکو گفت: «اگر آمریکا نتواند تحریم‌ها را به گونه‌ای رفع کند که برای ایران و اقتصاد این کشور حائز ارزش قلمداد نشود، انگیزه ایران برای پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای از بین خواهد رفت.»

آندریاش شوایتزر، یکی از مدیران ارشد در شرکت آرجان کاپیتال که یک شرکت مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری است می‌گوید در صورتی که همه چیز در اجرای توافقنامه به خبی پیش برود، بازگشت اقتصاد ایران به وضع نرمال چندین سال طول می‌کشد. اما ایرانی‌ها اگر رفع تحریم‌ها با سرعت مطلوبشان پیش نرود، ممکن است قدری افسرده شوند.»
رئیس هیئت کارشناسی ایران در مذاکرات هسته ای درباره خبر یک رسانه انگلیسی(رویترز) مبنی بر صدور قطعنامه شورای امنیت پس از اعلام نظر کنگره آمریکا در مورد توافق هسته ای گفت: این خبر کاملا ساختگی است.

 حمید بعیدی نژاد رئیس هیئت کارشناسی ایران در مذاکرات هسته ای در پاسخ به این سئوال که آیا معاونان و مدیران سیاسی کشورهای ۱+۵ طی روزهای آینده به این دور از مذاکرات اضافه خواهند شد، گفت: طبیعتا مدیران سیاسی ۱+۵ بر اساس برنامه ریزی هایی که خودکشورهای۱+۵ دارند به مذاکرات خواهند آمد و در واقع طی روزهای آینده با یک فشردگی بیشتری در مذاکرات روبرو خواهیم بود.

بعیدی نژاد درپاسخ به این سئوال که خبرگزاری رویتر به قول یک مقام ایران نوشته که قرار شده است قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پس از زمان اعلام نظر کنگره آمریکا در مورد توافق موکول شود و اینکه آیا چنین نقل قولی را تایید می کنید گفت: بنده چنین خبری را تکذیب می کنم و فکر می کنم این خبر کاملا ساختگی است.

سید عباس عراقچی  و مجید تخت روانچی فردا برای ادامه مذاکرات به وین سفر خواهند کرد و قرار است معاونان تا ۱۰ تیرماه و ضرب الاجل نهایی مذاکرات در وین به گفتگوها ادامه دهند.
وبگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع امنیتی رژیم اشغال‌گر قدس در گزارشی مدعی شده است واشنگتن در حال مهیا شدن برای ارائه راهکاری در چارچوب پروتکل الحاقی در زمینه بازرسی‌های ناگهانی از تاسیسات ایران است.

وبگاه «دبکا فایل» به نقل از منابع خود مدعی شده است که آمریکا بدین طریق با بازرسی‌های محدود از تاسیساتی که تهران آن‌ها را تاسیسات هسته‌ای معرفی می‌کند، با اعلام قبلی دو هفته‌ای موافقت خواهد کرد.

دبکا فایل در حالی مدعی این موضوع شده است که خبرگزاری آسوشیتد پرس از وجود موارد اختلاف بسیار در گفت‌وگوهای هسته‌ای خبر داده است.

بر اساس این گزارش، ۲ دیپلمات که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، امروز در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای، گفته‌اند با توجه به اختلافات باقی‌مانده، انتظار می‌رود گفت‌وگوها تمدید شده و در ماه جولای (اواسط تیر ماه تا اواسط مرداد) ادامه یابد.

ایران و ۶ کشور، باید تا روز پایان ماه ژوئن (۹ تیر ماه) به توافق جامع دست یابند، با این حال تداوم اختلافات موجب شده تا احتمال تمدید گفت‌وگوها تقویت شود.

به نوشته آسوشیتدپرس، قرار است نحوه اجرای توافق در ۴ یا ۵ ضمیمه، تشریح شود. با این حال، دیپلمات‌ها می‌گویند به دلیل وجود اختلاف نظر بر سر جزئیات، همچنان تمامی ضمائم ناقص است.

به گفته دیپلمات‌ها، متن اصلی به دلیل وجود اختلاف بر سر ۱۰ موضوع اساسی، دارای ده‌ها جای خالی است که هنوز پر نشده است.
 به گزارش پایگاه خبری فرجام ،‌ خبرنگار المیادین اعلام کرد که هیات صنعاء آتش‌بس انسانی را در چارچوب جدول زمانی مطرح کرده که گروه‌ها بتوانند بعد از آن راه‌های سیاسی را بررسی کنند.
این خبرنگار اعلام کرد که منابع آگاه سازمان ملل در ژنو گفته‌اند که هیچ گونه مذاکرات جدی تا کنون صورت نگرفته و نیاز به زمان بیشتر وجود دارد.
منابع در سازمان ملل گفتند: احتمالا مذاکرات تا شنبه تمدید شود.
به نقل از شبکه المیادین، اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در مذاکرات ژنو اعلام کرد که تمامی طرف‌های درگیر یمنی با اساس قرار دادن طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن، نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه شورای یمن در مذاکرات ژنو توافق کرده‌اند.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 10 ولد شیخ احمد و بان کی مون
 
ولد شیخ احمد در پایان مذاکرات روز سه شنبه اعلام کرد: ما نباید از اهمیت برگزاری این مذاکرات بکاهیم. چرا که آغاز مهمی برای بازگشت به روند سیاسی در کشور است اما با این حال مسیرمان بسیار سخت است و دو طرف امید خیلی زیادی به مذاکراتی که قرار است چند روز به طول بینجامد ندارند اما رئیس هیات حوثی‌ها به این مذاکرات خوش بین است.
او تصریح کرد: هدف ما ایجاد راهی برای توقف جنگ در یمن است.
ولد شیخ احمد افزود: ملت یمن به دنبال آتش‌بس انسانی قبل از ماه رمضان است.
غالب مطلق، نماینده یمن در مذاکرات ژنو نیز تاکید کرد: طرف‌های درگیر یمنی در این مذاکرات با توقف جنگ و لزوم برقراری آتش بس توافق کردند.
فرستاده سازمان ملل به یمن در این مذاکرات اعلام کرده است: مذاکرات ژنو نخستین گام برای پایان دادن به رنج و مشکلات یمنی‌هاست و باید طرف‌های یمنی به توافق حتی به توافق آتش بس پیش از ماه رمضان برسند.
 
ولد شیخ احمد اعلام کرد: تنها مساله مفید و مثبت بر مذاکرات کنونی رسیدن هیات دو طرف به ژنو و مذاکرات آنهاست اما شکل و مضمون مذاکرات میان دو هیات با پیچیدگی‌های بزرگی مواجه است.
خبرنگار اسکای نیوز در ژنو نیز تاکید کرد که جنبش انصارالله با آتش بس انسانی در یمن بدون پیش شرط توافق کرده اما صحبتی از عقب نشینی خود از شهرهای یمن نکرده است.
 
حمزه الحوثی، یکی از اعضای هیات انصارالله یمن در مذاکرات ژنو گفته است: ما معتقدیم که این مذاکرات فراگیر به توافق منجر خواهد شد.
با این حال خبرنگار شبکه الجزیره در ژنو اعلام کرده که مذاکرات یمنی‌ها با پیچیدگی‌های زیادی مواجه است چرا که حوثی‌ها با کاهش تعداد اعضای هیات خود مخالفند و خواهان این هستند که طرف مقابل مشخص کند که نماینده دولت مستعفی یمن است یا نماینده گروه‌های سیاسی.
 
خبرنگار الجزیره اعلام کرد: ولد شیخ احمد به هیات حوثی‌ها و هم‌پیمانان آنها اعلام کرده که باید تعداد اعضای هیات خود را به هفت تن و سه مشاور برسانند تا تعداد اعضای دو طرف در این مذاکرات مساوی باشد اما هیات صنعاء با این مساله مخالفت کرده است.
 
به گفته خبرنگار الجزیره، هیات دولت مستعفی یمن تلاش می‌کند تا فرستاده سازمان ملل به این کشور را به تلاش برای ایجاد ساختاری جهت آتش بس در یمن و شناخت موضع حوثی‌ها و هم‌پیمانان آنها نسبت به قطعنامه 2216 شورای امنیت وادار کند.
 
حوثی‌ها و هم‌پیمانان آنها نیز در دیدار با اسماعیل ولد شیخ، بر لزوم توقف عملیات نظامی و محاصره یمن تاکید اما اعلام کرده‌اند که پیش از تشکیل نیروهای ملی در یمن از هیچ شهری عقب نشینی نمی‌کنند.
 
خبرنگار الجزیره تاکید کرد که حوثی‌ها به اسماعیل ولد شیخ احمد اعلام کرده‌اند که پیش از آنکه طرف دیگر مذاکرات مشخص نکند که آیا نماینده دولت مستعفی یا گروه‌های سیاسی تعداد اعضای هیات خود را کاهش نمی‌دهند.
خبرنگار الجزیره اعلام کرد: در حال حاضر برگزاری دیدار مستقیم میان هیات دولت مستعفی و حوثی‌ها بعید است و اسماعیل ولد شیخ احمد در حال حاضر در هتل که آنها در آنجا اقامت دارند مذاکرات خود را انجام می‌دهد.
 
در همین راستا هیات دولت مستعفی یمن به فرستاده سازمان ملل به این کشور اعلام کرده که با برگزاری مذاکرات با حوثی‌ها و هم‌پیمانانشان پیش از مشخص شدن اسامی اعضای جنبش انصارالله مخالف است.
 
هیات دولت مستعفی یمن طی نشست خود با فرستاده سازمان ملل به این کشور تاکید کرده که هیات حوثی‌ها باید متشکل از هفت عضو باشد و این هیات باید موضع خود را نسبت به قطعنامه 2216 شورای امنیت اعلام کند.
 
همچنین ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در گفت‌وگویی با الجزیره اعلام کرد: حضور هیات دولت مستعفی در ژنو براساس درخواست سازمان ملل برای مشارکت در مذاکرات جداگانه بوده است.
 
وی مدعی شد: من از اینکه فرستاده سازمان ملل برای اولین بار با حوثی‌ها تعامل می‌کند حیرت زده هستم و این نشان دهنده غرور شبه نظامیان حوثی در تعاملشان با قطعنامه‌های سازمان ملل است. حوثی‌ها به ژنو آمده‌اند تا در مذاکرات کارشکنی و کشتارهای خود را توجیه کنند.
هشتمین دور مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۵ در حالی در وین از سرگرفته شد که اظهارات جدید وزیر خارجه آمریکا درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای شوک جدیدی را دو هفته مانده به پایان ضرب‌الاجل ۱۰ تیر در فضای رسانه‌ای ایجاد کرده است.
به گزارش ایسنا، معاونان وزیر خارجه کشورمان از امروز برای ادامه مذاکرات برای تکمیل متن پیش‌نویس توافق جامع راهی وین شدند تا گفت‌وگوهای فنی و کارشناسی را به اتمام برسانند.
مذاکرات کارشناسی نیز هم‌زمان و در ادامه رایزنی‌هایی که از دو هفته گذشته میان هیات‌های دو طرف بدون وقفه ادامه داشته در جریان است.
سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان روز سه‌شنبه اعلام کرد: احتمالاً تعدادی از اختلافات که مقداری کلیدی و اساسی‌تر است برای روزهای آخر می‌ماند تا وزرا ملحق شوند و در سطح آنان تصمیم گیری شود. ما ۱۰ تیر را برای پایان مذاکرات در نظر گرفته‌ایم اما این‌طور نیست که توافقی خوب و مطلوب را فدای این تاریخ کنیم. اگر لازم باشد ممکن است چند روزی فراتر برود یا زودتر تمام شود اینها به نظر ما اصل قضیه نیست.
وی تأکید کرد: ما به تاریخ مشخصی پایبند نیستیم و یک تاریخ مشخص برای ما مقدس نیست. آنچه برای ما ارزش دارد، توافقی مطلوب است که حقوق ملت ایران در آن رعایت و خواسته‌های ما در آن تأمین شود اگر لازم باشد که بیشتر بمانیم این کار را حتماً خواهیم کرد.
معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره ترکیب شرکت‌کنندگان در دور بعدی مذاکرات و امکان حضور "ظریف" در این مرحله، اظهار کرد: اینها به مسیر مذاکرات بستگی دارد. اگر مسیر مذاکرات به نحوی پیش برود که احتیاج به حضور وزرا باشد این کار صورت خواهد گرفت، به این معنی که آیا نیاز هست زودتر بیایند و زودتر مذاکرات را خاتمه دهند در روزهای آینده معلوم خواهد شد. آقای ظریف هم در روزهای آینده در زمانی که مقتضی و لازم باشد حتماً شرکت خواهد کرد.
عراقچی درباره احتمال تمدید مذاکرات نیز گفت که ما به تاریخ مقدسی پایبند نیستیم که حتماً در آن تاریخ به نتیجه برسیم، آنچه برای ما اهمیت دارد این است که به توافق خوب و مطلوب برسیم که حقوق مردم ایران در آن رعایت شود. ممکن است نیاز باشد چند روزی بیشتر مذاکره کنیم که بحث دیگری است، اما اینکه مذاکرات همانند دوره‌های گذشته تمدید شود مطلوب هیچ کس نیست و هیچ گزینه‌ای برای هیچ یک از طرف‌ها نیست و فکر هم نمی‌کنم که محقق شود.
در حالی که تیم مذاکره کننده ایران به سرپرستی عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه دیشب راهی وین شدند و تا ۱۰ تیرماه در آنجا خواهند بود تا بتوانند پرانتزهای داخل متن را که حاکی از اختلافات است کاهش  و بردارند و به یک متن مورد توافق برسند، انتشار خبری درباره جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات باعث توجه به مبحث امنیت اطلاعاتی مذاکرات شده است.
جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات
ابتدا هفته گذشته بود که کاسپرسکی، یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می کند، اعلام کرد که جاسوسی از سه هتل محل مذاکرات با نسخه‌ پیشرفته‌ای از بدافزار «دوکو» انجام شده که تصور می‌شود رژیم اسرائیل از آن برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند. کاسپرسکی نگفت که جاسوسی از کدام سه هتل انجام شده است. کمپانی امنیتی سیمانتک در آمریکا هم یافته‌های متخصصان کسپرسکی را از نظر فنی تایید کرده است.
هتل‌هایی که میزبان برگزاری مذاکرات هسته‌ای بودند شامل هتل بوریواژ پالایس در لوزان، هتل اینترکانتیننتال در ژنو، هتل پاله کوبورگ در وین، هتل پرزیدنت ویلسون در ژنو، هتل بای‌ریشر هوف در مونیخ و هتل رویال پلازای مونترو در مونتروی سوئیس بوده اند.
با انتشار این خبر، سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در وین و برن، در یادداشت‌های رسمی جداگانه‌ای که به وزارتخانه‌های امور خارجه اتریش و سوئیس ارسال کردند مراتب نگرانی خود از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های مزبور اعلام کردند و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، شدند.
همچنین دادستانی سوئیس بررسی موضوع را آغاز کرد تا فرد یا نهادی را که این اقدامات را سازمان‌دهی کرده٬ شناسایی کند. دفتر دادستان کل سوئیس اعلام کرد که برخی از تجهیزات کامپیوتری مشکوک به نقش‌آفرینی در عملیات جاسوسی غیرقانونی برخی سرویس‌ها در سوئیس را کشف و ضبط کرده است.
در این باره کاستین رایو، مدیر تحقیقات و تحلیل جهانی کاسپرسکی، گفت اولین هتلی که رایانه‌های آن به دوکو آلوده شده بودند، نظر وی را جلب کرد، خاصه زیر سایه افشاگری‌هایی که نشریات درباره تلاش‌های جاسوسی اسرائیل انجام داده‌اند. این هتل، به گفته وی، یک محل مشهور برای برگزاری مذاکرات هسته‌ای بود؛ اما وی مطمئن نبود این یک مورد جدا از بقیه باشد. کمی پس از آن، کاسپرسکی، ویروس یکسانی را در یک هتل لوکس دیگری یافت. رایو عنوان کرده که در ابتدا، هیچ ارتباطی بین این هتل و مذاکرات هسته‌ای نیافت؛ اما چند هفته پس از اینکه متوجه وجود این ویروس در هتل دوم شد، فهمید که مذاکرات هسته‌ای قرار است در آنجا برگزار شود. در هر دو مورد، هتل‌ها حدود دو تا سه هفته پیش از برگزاری مذاکرات آلوده شده بودند. وی عنوان کرده است که هتل سوم که آلودگی آن آخر از همه کشف شده است، پیش از همه و در سال ٢٠١٤ آلوده شده بود.
این در حالی است که دیروز روزنامه وال استریت ژورنال جزئیات بیشتری از جاسوسی های اسرائیل علیه شرکت کاسپرسکی منتشر کرد.
در گزارش وال استریت ژورنال آمده که جاسوسی های کامپیوتری که اسرائیل متهم است در هتل ها میزبان مذاکرات هسته ای انجام داده،‌به نظر می رسد که کامپیوترهای شرکت فاکس کان را نیز آلوده کرده باشد. فاکس‌کان که مقر شرکت آیفون در ویتنام است، بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان است که مشتریان بزرگی از جمله شرکت اپل، بلک‌بری، گوگل، هواوی و مایکروسافت دارد.
کاسپرسکی اعلام کرد که تحقیقات نشان داده‌اند ویروس دوکو با استفاده از یک اعتبارنامه دیجیتالی از شرکت فاکس‌کان مسیر ترافیک رایانه‌ای را منحرف کرده است. گفتنی است از دوکو بیشتر به عنوان ابزار شناسایی و جاسوسی صنعتی و بستر ساز حملات سایبری در آینده استفاده شده است. از سوی دیگر به گفته کارشناسان ویروس کشف شده همانند استاکس‌نت که با سواستفاده از اعتبارنامه‌های دیجیتال به‌سرقت‌رفته از دو شرکت تایوانی جی میکرون و ریل تک موفق به فریب سامانه‌های رایانه‌ای و جعل هویت شده بود، عمل می‌کند.
کاسپرسکی شناسایی بدافزار جاسوسی دوکو را فوق‌العاده پیچیده و تقریبا نامرئی توصیف کرده است. این ابزار جاسوسی ابتدا سرورهای خود شرکت کاسپرسکی را هدف قرار داد و سپس به سراغ رایانه هایی در سراسر جهان رفت و در نهایت سر از هتل های محل انجام مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ درآورد.
در وب سایت کاسپرسکی اطلاعات بیشتری در مورد اهداف این حملات و از جمله کشورهای فعال در جریان مذاکرات هسته ای با ایران ذکر شده است. طبق این اطلاعات دوکو نسخه به روز شده تروجان دوکو محسوب می شود که اولین بار در سال ۲۰۱۱ شناسایی شده بود. شرکت امنیتی سمانتک هم که در این مورد تحقیقاتی صورت داده می گوید دوکو برخی شرکت ها و اپراتورهای مخابراتی در اروپا و شمال آفریقا و همین طور یک شرکت سازنده تجهیزات الکترونیک در جنوب شرق آسیا را هم هدف قرار داده است.
نکته جالب تلاش طراحان این بدافزار برای سردرگم کردن کارشناسان امنیتی در مورد کشور عامل طراحی آن است. در حالی که رژیم صهیونیستی عامل طراحی این بدافزار بوده نام مستعار یک افسر نظامی بلندپایه چین در لابلای کدها به کار گرفته شده تا متخصصان امنیتی به اشتباه بیفتند. وی یکی از افرادی است که به طور رسمی از سوی وزارت دادگستری آمریکا به دست داشتن در جاسوسی های سایبری چین بر ضد ایالات متحده متهم شده است. علاوه بر این از روش مشابهی برای فریب متخصصان امنیتی استفاده شده تا تصور شود ممکن است دوکو توسط هکرهای رومانیایی طراحی شده باشد.
این در حالی است که دیوید ام، پژوهشگر ارشد امنیت کامپیوتری شرکت کاسپرسکی، به بی‌بی‌سی فارسی گفت مهاجمان شنبه‌ها تعطیل بوده و یکشنبه‌ها کارشان را شروع می‌کرده‌اند، همچنین ساعت کاری آنها دو ساعت زودتر از ساعت کاری به وقت گرینویچ شروع می‌شده و پایان می‌یافته است. این دوره کاری از جمله با زمان کار در اسرائیل منطبق است و این می‌تواند شاهدی بر نقش اسرائیل در این حملات باشد.
در واکنش به این خبر، اسرائیل گزارش‌های مربوط به ارتباط با جاسوسی سایبری از مذاکرات هسته‌ای با ایران را رد کرد. الی بن داهان، وزیر دفاع اسرائيل، گفت که اسرائيل برای جمع‌آوری اطلاعات از این روش‌ها استفاده نمی‌کند و از راه‌های دیگری بهره می‌برد تا از جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران مطلع شود. جف راتکه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز گفت که مطمئن است در این مذاکرات رخنه امنیتی صورت نگرفته است.
این موضع گیری ها در حالی است که آمریکا در فوریه ۲۰۱۵ اسرائیل را متهم کرد که با افشای برخی از جزئیات مذاکرات می‌کوشد به روند گفت‌وگوها میان ایران و جامعه بین‌المللی لطمه بزند.
گفتنی است رژیم صهیونیستی اسرائیل تاکنون به طور رسمی بارها به روند مذاکرات اتمی انتقاد کرده و مسئولان این کشور تصریح کرده‌اند که حتی دست‌یابی به یک توافق جامع، ایران را از ساخت سلاح اتمی در آینده باز نخواهد داشت!
به گزارش گروه بین الملل [url=http://www.farsnews.com/][/url]خبرگزاری فارس، خبرنگار تلویزیون المیادین از مذاکرات میان طرف‌های یمنی در ژنو سوئیس گزارش داد که دیپلمات‌های فرانسوی و ترکیه‌ای تلاش دارند تا مانع از دستیابی به توافق در مذاکرات شوند.
این گزارش حاکی از آن است که نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا جداگانه با هیئت‌های ریاض و صنعا دیدار داشته‌اند و در این دیدارها از هیئت ریاض خواسته اند تا ژنو را پیش از موعد ترک نکنند.
این درحالی است که امروز رسانه‌ها از تمدید مذاکرات تا روز شنبه خبر دادند.
با این وجود
با گذشت دو روز از آغاز مذاکرات، طرف‌های مذاکره هنوز حاضر نیستند مذاکره مستقیم برگزار کنند.
اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که توافق بر سر آتش‌بس ضرورت دارد.
یک منبع در ژنو گفت که طرف‌های مذاکره کننده بر ضرورت آتش‌بس متفق‌القول هستند، اما هنوز بر سر زمان و جزئیات آن به توافق نرسیده‌اند.
دیپلمات‌های فرانسوی و ترکیه‌ای تلاش دارند تا مانع از دستیابی به توافق در مذاکرات صلح ژنو شوند.
به گزارش فارس، خبرنگار تلویزیون المیادین از مذاکرات میان طرف‌های یمنی در ژنو سوئیس گزارش داد که دیپلمات‌های فرانسوی و ترکیه‌ای تلاش دارند تا مانع از دستیابی به توافق در مذاکرات شوند. این گزارش حاکی از آن است که نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا جداگانه با هیئت‌های ریاض و صنعا دیدار داشته‌اند و در این دیدارها از هیئت ریاض خواسته اند تا ژنو را پیش از موعد ترک نکنند.
این درحالی است که امروز رسانه‌ها از تمدید مذاکرات تا روز شنبه خبر دادند. با این وجود با گذشت دو روز از آغاز مذاکرات، طرف‌های مذاکره هنوز حاضر نیستند مذاکره مستقیم برگزار کنند. اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که توافق بر سر آتش‌بس ضرورت دارد.
یک منبع در ژنو گفت که طرف‌های مذاکره کننده بر ضرورت آتش‌بس متفق‌القول هستند، اما هنوز بر سر زمان و جزئیات آن به توافق نرسیده‌اند.
«ایلینا روس-لتینن» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه گفت که انتظار دارد باراک اوباما از نفوذ و تأثیرگذاری خود برای همراه کردن کنگره در جهت تصویب توافق هسته ای با ایران استفاده کند.



به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری آمریکایی «هیل»، این رییس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با این حال از قانونگذاران آمریکایی خواست که با آنچه یک «توافق بسیار ضعیف» نامید، مخالفت کنند.




وی در عین حال گفت که انتظار دارد کنگره توافق هسته ای با ایران را تصویب کند؛ زیرا اعضای دموکرات کنگره در برابر فشارهای اوباما در این زمینه تسلیم خواهند شد.




روس-لتینن گفت: رییس جمهوری (آمریکا) قدرت زیادی دارد و به همه خواهد گفت که هر نماینده کنگره که با این توافق مخالفت کند، خواستار جنگ با ایران است؛ اما این حقیقت ندارد.




رییس کمیته فرعی خاورمیانه و آسیای مرکزی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: بنابر این بیم دارم که رییس جمهوری از قدرت خود برای همراه کردن اعضای کنگره در جهت حمایت از این توافق استفاده کند. 
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17