انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 5

وندی شرمن به مذاکرات هسته‌ای پیوست


به گزارش گروه بین‌الملل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبرگزاری فارس ، معاون وزیر خارجه آمریکا به گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و دیگر قدرت‌های جهانی که تلاش دارند قبل از مهلت تعیین شده (انتهای ژوئن سال جاری) به توافق نهایی برسند، پیوست.


خبرگزاری‌ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«آسوشیتدپرس»   امروز چهارشنبه با انتشار این خبر نوشت: «این مذاکرات امروز در وین ، پایتخت اتریش با هدف کار روی سند اصلی توافق احتمالی جهت رفع موارد فنی باقی مانده و نحوه اجرایی شدن آن‌ها از سر گرفته شد.»

بر اساس این گزارش، پیشتر نشست‌های قبل از این دور از گفت‌وگوها بین کارشناسان فنی تا دیپلمات‌ها انجام گرفت اما برای این دور از مذاکرات «وندی شرمن» قائم مقام وزیر خارجه آمریکا به 2 همتای ایرانی خود و یک مقام ارشد اتحادیه اروپا پیوست.

این منبع خبری در خاتمه از تلاش‌های 6 قدرت جهانی برای اعمال محدودیت‌های طولانی مدت بر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد و نوشت تهران همواره تلاش در جهت ساخت سلاح هسته‌ادی را انکار کرده است اما روند مذاکرات را به امید رفع تحریم‌های تحمیلی ادامه می‌دهد.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 5
مسئولان نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی پیش بینی می کنند آمریکا با کمکهای نظامی درخواستی از جانب تل آویو در قبال امضای توافقنامه احتمالی هسته ای با ایران سخاوتمندانه برخورد کند.
به گزارش تیک، روزنامه یدیعوت آحارونوت در مطلبی به قلم الکس فیشمن نوشت: موسسه دفاعی اسرائیل به منظور مقابله با توافق هسته ای با ایران فهرستی را تهیه کرده و مطالبات تل آویو از آمریکا را در خصوص توافق هسته ای مطرح کرده است.



منابع آگاه بر این باورند که اسرائیل خواستار افزایش قابل ملاحظه کمک های نظامی واشنگتن به این تل آویو است بگونه ای که این کمکها از سه ممیز یک میلیارد دلار در سال به چهار میلیارد افزایش یابد. این میزان شامل کمک های ویژه برای توسعه و ارتقای سامانه موشک گنبد آهنین، موشک انداز دیوید و موشک های أرو سه نمی شود.



اسرائیل به مقامات دولت آمریکا توضیح داده است که احتمالا توافق هسته ای با ایران در دو ماه آینده یا بیشتر به نتیجه خواهد رسید و تل آویو ، برای روز بعد از آن آماده می شود.



براین اساس،اداره طرح ها و نقشه ها در وزارت دفاع اسرائیل، طرحی موسوم به«مولفه های غرامت» آماده کرده و در آن فهرست بلند بالایی را برای تقویت امنیت اسرائیل درپی توافق هسته ای با ایران و نیز توافق های تسلیحاتی بین آمریکا، عربستان و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) آورده است.



اعتبار توافق کمک نظامی چندین دهه ای آمریکا به اسرائیل در سال 2017 به پایان می رسد. تا همین اواخر، اسرائیل قصد داشت تا از دولت بعدی آمریکا که قرار است جایگزین باراک اوباما شود بخواهد توافق فعلی را تا ده سال دیگر تمدید کند.



در پرتو توافق های تسلیحاتی که آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی امضا کرده است، اسرائیل نیز در حال حاضر، طرح هایی را برای درخواست یک بسته کمکی بیشتر در چند ماه آینده آماده کرده است.



مقامات اسرائیلی بر این باورند چندین هفته بعد از امضای توافق با ایران، شورای امنیت سازمان ملل، تحریم های ایران را لغو خواهد کرد و بعد از آن پیش بینی می شود که اتحادیه اروپا نیز همکاری های گسترده ای با ایران برقرار کند. در حقیقت، برخی از کشورهای عربی به گونه ای رفتار می کنند که گویی توافق با ایران امضا شده است و به همین دلیل نشست های فشرده ای با مقامات ایرانی برای بحث درباره عادی شدن روابط برگزار می کنند.



از سوی دیگر، دولت آمریکا برای برداشتن تحریم های ایران توسط کنگره، کار آسانی پیش رو نخواهد داشت.



مسئولان نهادهای دفاعی اسرائیل پیش بینی می کنند دولت اوباما با درخواست های اسرائیل خیلی سخاوتمندانه برخورد خواهد کرد تا بتواند حمایت علنی این رژیم را در توافق هسته ای با ایران به دست آورد.
 
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 5
ظریف و کری نه خرداد در ژنو باهم دیدار می کنند.

"جف راتکه" امروز چهارشنبه با حضور در نشستی خبری اعلام کرد که جان کری و محمد جواد ظریف روز 30 می (شنبه 9 خرداد) در ژنو دیدار می‌کنند.


وی گفت که جان کری آخر هفته برای شرکت در مراسم تحلیف به نیجریه می‌رود و سپس در 30 می با ظریف در ژنو دیدار می‌کند.

جف راتکه در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: همچنان به تلاش‌ها برای رسیدن به توافق با ایران تا 30 ژوئن ادامه می‌دهیم و اگر تمامی طرف‌ها با حسن نیت کار کنند قابل دستیابی است.

وی تاکید کرد: ما به فکر تمدید مذاکرات پس از 30 ژوئن نیستیم و معتقدیم که می‌توانیم به این هدف برسیم.
به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، جف راتکه افزود: همه ما بدنبال جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای هستیم.همه تلاش های ما برای توافقی هست که به صورت راستی آزمایی همه مسیرهای دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای را ببندد.
وی گفت: تخفیف تحریم ها بستگی به تکمیل گام های اصلی مربوط به هسته ای به صورت راستی آزمایی دارد.
جف راتکه گفت:ما در فکر تمدید مهلت سی ام ژوئن نیستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه به موضوع مناقشه اسرائیلی و فلسطینی نیز اشاره کرده و گفت: گروه چهارجانبه مسئول صلح خاورمیانه از هدف تشکیل دو کشور حمایت کرده است. ما فکر می کنیم گروه چهارجانبه شیوه مهمی برای کمک به حل مناقشه اسرائیل و فلسطین است.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 5
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر امور خارجه فرانسه دسترسی کارشناسان به همه تاسیسات نظامی ایران را شرط موافقت پاریس با توافق هسته ای با تهران اعلام کرد.
لوران فابیوس افزود: من از کشورهایی که به همراه ما در مذاکرات هسته ای شرکت دارند می خواهم در برابر ایران از مواضع فرانسه حمایت  کنند.
کارشکنی های مقامات فرانسه در مذاکرات ایران و 1+ 5 در گفتگوهای ابتدایی در یک سال و نیم پیش نیز سابقه دارد.
این تهدیدها در حالی مطرح می شود که ایران و گروه کشورهای پنج به اضافه یک در حال تهیه پیش نویس توافق نهایی درباره موضوع هسته ای هستند.
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تراز
 ، به نقل از رویترز، جف راتکه در نشستی خبری گفت که آمریکا برنامه ای برای تمدید مهلت زمان رسیدن به توافق هسته ای با ایران ندارد.

وی تصریح کرد که واشنگتن معتقد است ایران و قدرت های جهانی که در حال کار بر روی نگارش متن توافق جامع هسته ای می توانند به هدف خود برای رسیدن به این موضوع تا ضرب الاجل اعلام شده دست یابند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما هیچ فکری برای تمدید مهلت مذاکرات بعد از ۳۰ زوئن (دهم تیرماه) نداریم.

این اظهار نظر در حالی مطرح می شود که روز گذشته سفیر فرانسه در واشنگتن مدعی شده بود مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ تا ضرب الاجل دهم تیرماه به نتیجه نخواهد رسید.
به گزارش گروه بین‌الملل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبرگزاری فارس ،‌ دنیس راس در یک مصاحبه با رسانه صهیونیستی ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جروزالم پست ، دنیس راس در یک مصاحبه به مسائلی از قبیل روابط آمریکا و این رژیم،‌ برنامه هسته‌ای ایران و دیگر مسائل پرداخت.

مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفت که باراک اوباما در تلاش‌ها برای مذاکرات سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی «اشتباهاتی» کرد که این اشتباهات مانع از توافق شد.

او گفت: «تاکید بر توقف کامل شهرک‌سازی مانعی ایجاد کرد که هیچ دولتی در اسرائیل قادر به انجام آن نیست. قرار دادن ملاکی که تحقق پذیر نیست، به فلسطینیان بهانه‌ای برای عقب نشستن داد».

راس با انتقاد از اظهارات اخیر اوباما در کنیسه یهودیان واشنگتن هم گفت: «اگر کسی سوالاتی درباره اینکه چرا ما صلح نداریم، بپرسد، انتقادات درباره این موضوع باید به هر دو طرف گفتگو مطرح شود و نمی‌توان تنها انتقادات را به طرف اسرائیلی وارد کرد».

مشاور پیشین اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای ایران هم ادعا کرد باید در توافقی که در حال رایزنی است، اقدامات نظامی در صورت حرکت تهران به سمت سلاح اتمی در آینده درنظر گرفته شود.

راس مدعی شد: «اگر ما دیدیم ایران به سمت سلاح اتمی در حرکت است، این موضوع استفاده و توسل به گزینه نظامی را سبب می‌شود و یا در این صورت اسرائیل می‌تواند توانمندیهایی دریافت کند که به آن اجازه توسل به گزینه نظامی را بدهد».

ادعای این مقام سابق دولت آمریکا و از چهره‌های بسیار نزدیک به مقامات رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که ایران همراه بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده و این ادعا که برنامه هسته‌ای ایران جنبه نظامی داشته و یا دارد را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم رد کرده است.
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: اگر طرف‌های مقابل به تفاهمی که در لوزان به دست آمده پایبند باشند و به آن احترام بگذارند و به برداشت‌ها و تفسیرهای خاص خود تاکید نکنند، بدون شک توافق در دسترس است.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزیران امور خارجه ایران و یونان در آتن درباره ارائه تسهیلات در بخش روادید، برقراری پرواز مستقیم تهران و آتن و توسعه تبادلات اقتصادی گفتگو کردند.
در این دیدار، محمدجواد ظریف با اشاره به ظرفیت های متنوع ایران در بخش انرژی به ویژه در بخش نفت و پتروشیمی گفت: در بخش اقتصادی مناسبات دو کشور از سطح قابل قبول و رضایتی برخوردار نیست و باید تلاش کرد تا مناسبات اقتصادی هم به سطح مناسبات سیاسی میان ایران و یونان برسد .
در این دیدار، همچنین «نیکوس کوجیاس» وزیر امور خارجه یونان هم با ابراز علاقه‌مندی برای توسعه همکاری های دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها اظهار داشت: ایران کشوری کلیدی برای برقرای امنیت منطقه ای، فرامنطقه ای و جهانی است و این اراده در دو طرف وجود دارد تا روابط خود را در زمینه‌های مورد علاقه گسترش دهند.
بررسی آخرین شرایط و بحران‌ها در منطقه خاورمیانه و عزم جدی برای مبارزه با رشد تروریسم در منطقه از دیگر مباحث گفتگوهای دو طرف بود.
پیش از این دیدار، دو طرف حدود نیم ساعت پشت درهای بسته به صورت دو جانبه گفتکو کردند .
شرکت در نشست مشترک مطبوعاتی آخرین برنامه محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه یونان بود.
در این نشست مطبوعاتی، وزیر خارجه یونان در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر نخست وزیر یونان به مسکو و گفتگو با روسیه درباره انرژی و نظر یونان درباره همکاری در بخش انرژی با ایران گفت: ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز در جهان است و با نیازی که به انرژی داریم، ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی ما باشد .
وی افزود: یونان هم ظرفیت های بی‌نظیری در بخش حمل و نقل دریایی و نفت و گاز دارد و ما می‌توانیم با توجه به اینکه یونان گذرگاه انتقال انرژی به اروپاست، در این بخش همکاری کنیم .
نیکوس کوجیاس تصریح کرد: ما از همکاری ها با ایران در بخش انرژی استقبال می‌کنیم .
ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران یونانی درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای، گفت: اگر طرف‌های مقابل به تفاهمی که در لوزان بدست آمده پایبند باشند و به آن احترام بگذارند و به برداشت ها و تفسیرهای خاص خود تاکید نکنند، بدون شک توافق در دسترس خواهد بود.
وی تأکید کرد: ایران مواضع خود را شفاف اعلام کرده و بر این اساس، اگر توافقی شکل بگیرد، پایبند خواهد بود. 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز خوشبینی کرد که با حل جزییات فنی بیانیه سوئیس، به توافق جامع هسته ای با ایران دست خواهند یافت.

به گزارش ایرنا، جف راتک از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران در واشنگتن گفت: کشورهای عضو گروه 1+5 به توافق جامع هسته ای با جمهوری اسلامی ایران در تاریخ تعیین شده اتفاق نظر دارند و چارچوب توافق نیز در لوزان سوئیس بدست آمده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در لوزان سوئیس به برداشت مشترکی از چارچوب توافق رسیده اند و در حال حاضر گفت و گوها برای تکمیل جزییات و عناصر فنی توافق ادامه دارد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: دستیابی به توافق نهایی هسته ای با ایران مستلزم تکمیل جزییات مورد بحث است و انتظار می رود گام های آخر مذاکرات بدون وقفه تا رسیدن به توافق نهایی ادامه یابد.

راتک گفت: جان کری وزیر امور خارجه در تداوم گفت و گوهای هسته ای با ایران، روز جمعه - فردا - به ژنو می روند تا با همتای ایرانی خود گفت و گو کند.

وی هدف اصلی دیدار کری و ظریف را در ژنو رایزنی برای پیشبرد مذاکرات و مطرح کردن مسائل کلیدی به عنوان کرد و افزود: این دیدارها در دستیابی به توافق نهایی در مهلت تعیین شده پایان ماه ژوئن - 10 تیر- مهم، کارآمد و با ارزش است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سووال خبرنگاری در مورد مواضع متفاوت فرانسه نسبت به دیگر اعضای مذاکره کننده عضو گروه 1+5 گفت: همه اعضای 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی تا پایان ماه ژوئن - 10 تیر - به صورت همگام در تلاش هستند و در صورت حسن نیت طرفین می توان به امضا توافق هسته ای امید داشت.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 5
پيوستن معاون وزير خارجه امريکا به روند مذاکرات نگارش متن توافق جامع پس از چهار دور مذاکره عراقچي - روانچي و اشميد و ملاقات روز شنبه ظريف - کري ، اين گفت و گو ها را وارد سطح تازه اي خواهد کرد.
وندي شرمن معاون وزير خارجه امريکا از امروز به مذاکره کنندگان در وين ملحق مي شود و با سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونان وزير امور خارجه ايران به طور دوجانبه ديدار و گفت و گو مي کند و با هلگا اشميد معاون هماهنگ کننده سياست خارجي اتحاديه اروپا و معاونان وزير خارجه ايران هم رايزني سه جانبه خواهد داشت.

عراقچي ، روانچي و اشميد در ارديبهشت ماه سه دور مذاکره در وين و يک دور هم در نيويورک داشتند تا پيش نويس توافق جامع را بنويسند.

هرچند که کارشناسان امريکايي در روند نگارش پيش نويس توافق جامع حضور داشتند ولي تنها در سومين دور بود که شرمن به مذاکره کنندگان پيوست.

در عين حال، سفر محمد جواد ظريف و جان کري وزيران خارجه ايران و امريکا به ژنو در روز شنبه هم گامي در همين مسير ارزيابي مي شود.

پس از پنج دور مذاکره براي نگارش پيش نويس متن توافق ، ملاقات وزيران خارجه ايران و امريکا مي تواند مهر تاييدي بر ساعتها مذاکره ديپلمات هاي ارشد ايران و 1+5 باشد.

در ماه هاي گذشته، در کنار مذاکره معاونان وزيران خارجه ايران و 1+5 ، ظريف و کري به طور مرتب، روند مذاکرات را ارزيابي و مسير آينده را ترسيم مي کرده اند.

هلگا اشميد در هر چهار دور گذشته به نمايندگي از ساير کشورهاي 1+5 با ديپلمات هاي ارشد ايران مذاکره مي کرد. شايد از اين پس امريکا قصد داشته باشد نقش جدي تري در روند نگارش متن توافق ايفا کند.

جف راتک سخنگوي وزارت خارجه امريکا ديروز گفت: دستيابي به توافق نهايي هسته اي با ايران مستلزم تکميل جزييات مورد بحث است و انتظار مي رود گام هاي آخر مذاکرات بدون وقفه تا رسيدن به توافق نهايي ادامه يابد.

وي افزود: جان کري وزير خارجه در تداوم گفت و گوهاي هسته اي با ايران، روز جمعه - فردا - به ژنو مي رود تا با همتاي ايراني خود گفت و گو کند.

اين مقام وزارت خارجه امريکا هدف اصلي ديدار کري و ظريف را در ژنو رايزني براي پيشبرد مذاکرات و مطرح کردن مسائل کليدي به عنوان کرد و افزود: اين ديدارها در دستيابي به توافق نهايي در مهلت تعيين شده پايان ماه ژوئن - 10 تير- مهم، کارآمد و با ارزش است.

مذاکره معاونان وزير امور خارجه و معاون هماهنگ کننده سياست خارجي اتحاديه اروپا در وين تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17