انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
تهران - ایرنا - وزارت انرژی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد «ارنست مونیز» وزیر انرژی این کشور روز شنبه به همراه جان کری وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات هسته ای با مقامات ایرانی در ژنو شرکت می کند.

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 6به گزارش ایرنا به نقل از رویترز ، مونیز که پیش از این نیز سابقه حضور در مذاکرات هسته ای را دارد ، روز یکشنبه به واشنگتن باز می گردد. 

مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران با هدف رسیدن به توافق هسته ای تا روز 30 ژوئن (9 تیر ماه) ، انجام می شود. 

دور پنجم مذاکرات ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق نهایی روز پنجشنبه در وین برگزار شد. این دور از مذاکرات تا جمعه ادامه دارد و روز شنبه محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا در ژنو برای بررسی نحوه ادامه مذاکرات و ارزیابی گفت و گو های گذشته با یکدیگر گفت و گو می کنند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای یونانی اش ابراز امیدواری کرد ایران و قدرت های جهان در یک دوره زمانی منطقی به نتیجه نهایی بر سر توافق هسته ای دست یابند.

وی افزود: درصورتی که عده ای در ادامه مذاکرات بر زیاده خواهی تاکید کنند ، مشکل خواهد بود و من امیدوارم، ما در یک دوره زمانی منطقی به نتیجه نهایی دست یابیم. 

دو طرف در دوم آوریل (13 فروردین) به چارچوب توافقی هسته ای (بیانیه لوزان) دست یافتند.
به گزارش مشرق، علاء‌الدین بروجردی در حاشیه سفر به بهشهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه خبرهای ضد و نقیضی از حضور داعش در نزدیکی مرزهای ایران شنیده می‌شود و آیا این خبر را تأیید می‌کنید یا خیر، گفت: آنها خودشان بهتر می‌دانند که جرأت چنین کاری را ندارند تا به مرزهای ما نزدیک شوند.

وی اضافه کرد: البته ما آمادگی‌های لازم را در چنین مواقعی داریم و قبل از آنکه به 100 کیلومتری مرزهای ما نزدیک شوند، با آنها برخورد سختی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره کارنامه حضور آمریکا در عراق نیز اظهار کرد: کارنامه آمریکا در عراق شکست خورده است زیرا آنها حامی داعش بوده و نقش آمریکا و انگلیس در به وجود آوردن داعش حتمی است، از طرفی هم‌پیمانان آمریکا در منطقه به داعش کمک می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه با قاطعیت ایستاده‌اند و ان‌شاءالله این پروژه آمریکایی شکست خواهد خورد.

* هیچ‌گاه راه ذلت را انتخاب نمی‌کنیم

بروجردی با اشاره به اینکه کشور ما هزینه‌های بسیاری را از نظر فشارهای سیاسی، ضررهای مادی و تحریم‌ها تحمل کرده است، افزود: هیچ‌گاه راه ذلت را انتخاب نمی‌کنیم، ما در دوران دفاع مقدس حتی یک موشک برای دفاع از مردم نداشتیم، چون پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اجازه نمی‌دادند که ایرانی دست به کاری بزند و فعالیت کند اما امروز به دانش پیچیده هسته‌ای مسلط شدیم و این دانش در مغز متخصصان ما است و قابل حذف شدن نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه کشورهایی بودند که در رژیم طاغوت با ایران در نیروگاه هسته‌ای همکاری می‌کردند، گفت: آنها در آن زمان این حرف‌ها را نمی‌زدند و نمی‌گفتند که ایران دارای منابع زیاد سوخت‌های فسیلی است و حق استفاده از انرژی هسته‌ای را ندارد، لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام این همکاری‌ها از سوی آنها قطع شد.

* غیرت "اکبر اعتماد" بیشتر از برخی افراد خودباخته داخل است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خاطرات بنیان‌گذار سازمان انرژی اتمی ایران که اکنون در لندن به سر می‌برد، گفت: اکبر اعتماد بنیان‌گذار سازمان انرژی اتمی ایران است که از برخی افراد خودباخته درون کشور ما غیرت بیشتری دارد، او می‌گوید: "ما با همه روابط خوبی که با تمام دنیای غرب داشتیم؛ نتوانستیم به دانش هسته‌ای دست پیدا کنیم، اما جمهوری اسلامی ایران توانست و به دست آورد."

این مسئول درباره ادعای رژیم آل‌سعود درباره خرید بمب هسته‌ای ایران از پاکستان اظهار کرد: سیاست ما ضدیت جدی با بمب هسته‌ای است و تنها کشوری هستیم که با وجود تعهدات بین‌المللی در پیمان NPT از یک پشتوانه عظیم دینی مانند فتوای امام‌ خامنه‌ای برای عدم ساخت و استفاده از بمب هسته‌ای برخوردار هستیم.

* تحریم‌ها علیه ایران، از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شروع شد

بروجردی تبدیل تهدید به فرصت را از استراتژی‌های نظام اسلامی برای خودباوری و خودکفایی یاد کرد و گفت: اگر این اتفاق نمی‌افتاد، امکان نداشت که ما جزء چند کشوری باشیم که در عرصه نظامی جهان انواع موشک‌ها را بسازیم و این همه تحول عظیم در کشور اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند تحریم‌ها از زمان بحث‌های هسته‌ای آغاز شد، تصریح کرد: این تحریم‌ها از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شروع شد و در فضای تحریم، موفق به این همه پیشرفت در عرصه نظامی و هسته‌ای شدیم.

* بمب هسته‌ای، اقتدار نمی‌آورد

بروجردی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی سال‌‌ها است از درون مرزهای ما خارج شده و دغدغه ما دیگر در مرزهای کشور نیست، اظهار کرد: ما امروز می‌توانیم تأثیر انقلاب اسلامی را در خاورمیانه مشاهده کنیم و می‌بینیم که حزب‌الله لبنان یکی از فرزندان انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اگر قرار بود که بمب هسته‌ای اقتدار بیاورد؛ پاکستان تنها کشور اسلامی است که بمب اتمی دارد، در حالی که این کشور در مقابل پهپادهای آمریکا ناکارآمد ظاهر می‌شود و فراموش نکنیم که ایمان به خداوند مهم‌تر از همه چیز است.

* غربی‌ها در چاهی گرفتار شدند که برای ایران کنده‌اند

عضو خانه ملت درباره فعالیت‌های هدایت شده تروریست‌های داعش در منطقه، گفت: 80 کشور دنیا بیش از 10 هزار نیروی تروریستی را به سمت داعشی‌ها فرستادند، اکنون غربی‌ها در چاهی گرفتار شدند که برای کشور ما کنده‌اند و اگر این تروریست‌ها روزی به کشور خود بازگردند؛ یک نیروی تروریستی آموزش‌دیده هستند که برای امنیت همه بسیار خطرناک‌اند.

* هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم نه بر سر ظریف

این مسئول با اشاره به تعبیر رهبری با عنوان نرمش قهرمانانه، اظهار کرد: ایران اسلامی امروز مانند یک قهرمان در صحنه است در حالی که این وضعیت در 10 سال پیش وجود نداشت به طوری که برای کار تحقیقاتی، 20 دستگاه سانتریفیوژ درخواست کردیم و جک‌استراو رئیس فعلی گروه دوستی پارلمان انگلیس و ایران با تکبر می‌گفت که ما حتی اجازه دو دستگاه سانتریفیوژ را هم نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث مذاکرات هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران در یک کفه ترازو و تمام قدرت‌ها در کفه دیگر قرار دارند و ما باید با حفظ توانمندی‌ها از این گردنه عبور کنیم، خاطرنشان کرد: طرحی را در مجلس تصویب کردیم که در آن، شرایط بازرسی‌ها و غیره را مشخص می‌کند و ما باید هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم نه بر سر وزیر امور خارجه ایران.

* بایدها و نبایدهای هسته‌ای مشخص است

این مسئول تصریح کرد: بایدها و نبایدهای هسته‌ای مشخص است و چون در اینجا بحث داد و ستد مطرح است و در برخی موارد مانند غنی‌سازی 20 درصد برای اینکه بتوانیم بهانه را از آنها بگیریم، آن را انجام نمی‌دهیم که البته مقطعی است و طبق این توافق که ممکن است پنج یا 10 سال طول بکشد؛ ما تبدیل به یک کشور هسته‌ای می‌شویم و دنیا هم ما را قبول دارد.

بروجردی ادامه داد: آب سنگین در جای خود باقی است و تغییراتی در راکتور اراک ایجاد می‌شود که خروجی آن پلوتونیوم نگران کننده ساخت بمب نیست و اصلا ساخت بمب هسته‌ای در ساختار استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی از لحاظ شرعی و عرفی ندارد زیرا ما قدرت خود را از ایمان ملت و حضور میلیونی آنها در صحنه‌های مختلف می‌گیریم.

وی در پایان گفت: طبق فرمایشات امام‌ خامنه‌ای، ما در مواضع محکم ایستاده‌ایم و اگر مذاکرات به نتیجه برسد؛ ما با حفظ توانمندی‌ها برنده هستیم و اگر به نتیجه نرسد صورت‌حساب عدم موفقیت مذاکرات و تبعات آن قطعا به حساب آمریکا و زیاده‌خواهی‌های این کشور نوشته می‌شود.
خبرگزاری صدا و سیما: یک مقام آگاه در سفارت ایران در پاریس خبر رویترز منتشر شده به نقل از سوی گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) درباره همکاری هسته ای و موشکی میان ایران و کره شمالی را تکذیب کرد.



این مقام آگاه گفت: این خبر بر پایه اطلاعات کاملا غلط و دروغ‌پردازی‌های این گروهک بدنام و مزدور منتشر شده و قابل پیش بینی است که با نزدیک شدن به موعد پایانی گفتگوهای هسته‌ای و افزایش امکان حصول توافق جامع این گونه خبرسازی‌های جعلی نیز افزایش یابد.



این مقام آگاه ایرانی همچنین انتشار این گونه اخبار دروغ را در رویترز زیر سؤال برد.



گروه تروریستی منافقین مستقر در پاریس به تازگی مدعی شده بود کارشناسانی از کره شمالی در زمینه هسته ای و موشکی به تازگی از ایران دیدار کرده اند.

 

رویترز درباره ادعاهای منافقین درباره فعالیت های اتمی ایران نوشت: تحلیلگران می گویند این سازمان (منافقین) دارای سابقه متناقضی است و دارای دستور کار سیاسی است.



دولت ایران بارها قبل از این هم ادعای مطرح شده درباره تلاش برای تولید سلاح هسته ای را تکذیب کرده و می گوید چنین ادعاهایی را دشمنان ترویج می کنند.
به گزارش مشرق، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مواضع رهبر انقلاب در زمینه مذاکرات هسته‌ای که روز شنبه در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار خواهد شد، به چند توصیه مهم به مذاکره کنندگان اشاره کرد.

رییس سابق قوه قضاییه با بیان این که هر چه تابع فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم و به توصیه های ایشان عمل کنیم بر عزت نظام افزوده می شود، گفت: فرمایشات و سخنان رهبر معظم انقلاب باید فصل الخطاب باشد، تیم مذاکره کننده هسته ای توجه داشته باشد باید به سخنان رهبر انقلاب جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: روشنگری و تحلیل های صحیح باید در جامعه بیان شود تا مردم بتوانند در جریان کارها باشند اما به این نکته مهم باید توجه داشت که نقطه نظرات در زمینه مسائل هسته ای نباید به تضعیف تیم مذاکره کننده منجر شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به بدعهدی ها و حیله گری های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمن خدعه گر است و امکان دارد با ترفندی تیم مذاکره کننده را مات کند، یا این که به قول آقای صالحی دبه در بیاورد.

وی ادامه داد: دقت و هوشیاری در مذاکرات و پایبندی به اصول و خطوط قرمز می تواند سبب پیروزی شود، تیم مذاکره کننده فرمایشات و دستورات رهبر معظم انقلاب را با تعبد قبول کرده و آنها را عملی کند، البته می دانیم که تیم مذاکره کننده در حال جهاد هستند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مذاکره با دشمنان زیاده خواه و حیله گر بسیار سخت است، ابراز داشت: مسؤولان هسته ای باید بادقت، هوشیاری و زرنگی کارهای خود را پیش ببرند، صحنه مذاکرات همانند جنگ و جبهه است.

وی عنوان کرد: با تکیه بر عزت نظام مذاکرات باید ادامه پیدا کند، مردم جامعه باید از واقعیات و عظمت ملت خود آگاه باشند و بدانند در چه جایگاهی قرار دارند؛ فضای کشور نباید به گونه ای ترسیم شود که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اقتصاد کشور نابود می شود.
 

رییس سابق قوه قضاییه خاطرنشان کرد: خداوند متعال به اندازه ای امکانات برای این نظام الهی در نظر گرفته که دشمنان نمی توانند از آن جلوگیری کنند، نباید در برابر دشمنان و بیگانگان ابراز ضعف و عجز کرد، چنین احساسی نباید در جامعه انتشار پیدا کند.

وی اضافه کرد: عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل، غرب و برخی کشورهای پست خلیج فارس با انقلاب دشمنی کنند، این دشمنی ها کاشف از بزرگی ایران است؛ ایران تحول عظیمی را در منطقه ایجاد کرده و کشورهای زورگوی منطقه را به انفعال کشانده است.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان این که خداوند دشمنان را از احمقان قرار داده است، گفت: دشمنان هرچه به کشورهای منطقه بیشتر حمله می کنند، وحدت این کشورها افزایش پیدا می کند؛ امروزه کشور های اطرف از برکات انقلاب بهره می برند.

وی افزود: آمریکا هزار میلیارد دلار برای جنگ عراق سرمایه گذاری کرد اما به کجا رسیده است، هرچه دشمن در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران برآید نتیجه عکس خواهد دید؛ نباید تصور کنیم که ایران در جهان تنها است نفوذ و عظمت جمهوری اسلامی باید برای مردم بیان شود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نباید فریب تبلیغات های دروغین دشمن را خورد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچگونه لشکر کشی بیشترین نفوذ در میان کشورهای منطقه و برخی کشورهای جهان را دارد، این مسأله به دلیل آرمان ها بلند انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: فتنه های ایجاد گروه های تکفیری برای مقابله با تشیع و جلوگیری از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی پدید آمده است اما با هوشیاری و حکمت های نظام و رهبر معظم انقلاب تمام فتنه ها دفع می شود.

نایب رییس مجلس خبرگان با بیان این که مردم باید بدانند دارای چه عزتی هستند، ابراز داشت: مـتأسفانه برخی تحت تأثیر تبلیغات غرب مسائل را معکوس تحلیل کرده و تنها نقاط قوت کشور را ضعف می بینند، برخی از این گونه تحلیل ها مغرضانه و برخی نیز جاهلانه است.
تمرکز ما روي 30 ژوئن قرار دارد
جمعه 8 خرداد 1394


خبرگزاري آريا-سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت: وندي شرمن پس از کنار رفتن از سمت‌اش مأموريت نظارت بر اجراي توافق هسته‌اي احتمالي با ايران را بر عهده خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري آريا، جف راتکي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در نشست خبري روز پنج‌شنبه خود ضمن تأييد ديدار جان کري وزير امور خارجه با محمدجواد ظريف همتاي ايراني‌اش در 30 مه (9 خردادماه) در ژنو، گفت: هدف از اين ديدار حصول پيشرفت در مذاکرات هسته‌اي براي دستيابي به يک توافق تا پايان ضرب‌الأجل 30 ژوئن است.
بر اساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس مقامات ايراني و اروپايي مي‌گويند که احتمال دارد مذاکرات هسته‌اي براي رسيدن به نتيجه نهايي مدت زمان بيشتري نياز داشته باشد، اما اين سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت که کشورش به دنبال تمديد مذاکرات نيست و تمرکز آنها همچنان روي 30 ژوئن قرار دارد.
راتکي همچنين درباره کنار رفتن وندي شرمن معاون وزير امور خارجه آمريکا از سمت‌اش پس از مذاکرات هسته‌اي، گفت: شرمن که علاوه بر اين سرپرسيتي تيم مذاکره کننده هسته‌اي را بر عهده دارد پس از اين‌که مذاکرات با ايران به پايان برسد از سمت خود کنار خواهد رفت و قرار است تيمي متشکل از کارشناسان با مأموريت نظارت بر توافق هسته‌اي احتمالي با ايران را تشکيل دهد.
به گزارش آسوشيتدپرس، وندي شرمن طي دو سال گذشته بخش اعظم رايزني‌هاي فني با مقامات ايراني را در اروپا رهبري کرده است. طي اين دوران که وي به عنوان سرپرست تيم مذاکره کننده آمريکايي فعاليت کرده است، ايران و آمريکا در نوامبر سال 2013 به يک توافق اوليه و سپس در اوايل ماه آوريل به يک چارچوب کلي براي توافق نهايي دست پيدا کردند.
راتکي در ادامه اين نشست خبري،‌ تصريح کرد: ما روي 30 ژوئن تمرکز کرده‌ايم و تلاش‌هايمان را براي رسيدن به توافق تا اين تاريخ ادامه ميدهيم. به طور قطع برنامه‌هايي براي برگزاري نشست‌هاي مختلف در سطح کارشناسان، در سطح مديران سياسي و ديدار کري وجود دارد بنابراين، ما روي يک ماه باقيمانده تمرکز کرده‌ايم.
اين سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا درباره مواضع گروه 1+5 در مذاکرات،‌ گفت: 1+5 براي رسيدن به توافق تا پايان ماه ژوئن متحد است. ما معتقديم که اگر تمام طرف‌ها با حسن نيت کار کنند مي‌توانيم به هدف خود دست يابيم بنابراين، تأکيد مي‌کنم قدرت‌هاي جهاني همچنان متحد هستند.
وي ادامه داد: ما در لوزان توانستيم به يک چارچوب تفاهم دست پيدا کنيم و اکنون روي تکميل جزئيات فني و عناصر اين تفاهم به دست آمده کار مي‌کنيم، اما تا زماني که اين جزئيات فني کامل نشده‌اند توافقي انجام نخواهد شد. با اين حال ما انتظار داريم که روند مذاکرات ادامه يابد.
راتکي تأکيد کرد: ما بر اين باوريم که مي‌توانيم به اين هدف (رسيدن به توافق نهايي) دست پيدا کنيم.
وي درباره نحوه برگزاري ديدارها در 30 مه در ژنو، ‌گفت: وزير امور خارجه قرار است با همتار ايراني‌اش در چارچوب مذاکرات ديدار کند. همچنين نشست‌هاي مختلفي شامل دوجانبه و چندجانبه وجود خواهد داشت. بنابراين ديدارهاي آتي نيز همانند روال گذشته برگزار مي‌شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در ادامه درباره چگونگي لغو تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران پس از حصول توافق هسته‌اي،‌ اظهار کرد: من مطلب جديدي در اين‌باره ندارم اما ما همواره گفته‌ايم که کاهش تحريم‌ها منوط به تکميل اجراي گام‌هاي مرتبط هسته‌اي از سوي ايران است. چيزي که از زمان دستيابي به تفاهم لوزان تاکنون گفته‌ايم و موضع ما همانند گذشته است.
گزاره برگ مردمی ملت ایران» برای مذاکرات هسته‌ای که خطاب به مردم جهان و تیم مذاکره کننده است، با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.
به گزارش نماینده به نقل از مهر، در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای کشور که با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، از گزاره برگ مردمی ملت ایران برای مذاکرات هسته ای که خطاب به مردم جهان و تیم مذاکره کننده است، رونمایی شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

تعالی و پیشرفت کشور در سایه ی اسلام و تامین امنیت، رفاه و آسایش مردم از اهداف همیشگی نظام اسلامی است.

همه می دانیم که امروزه پیشرفت کشور ها در ابعاد مختلف و تامین رفاه مردم از جمله در تولید انرژی پاک و سالم، افزایش محصولات کشاورزی، رقابت پذیری تولیدات صنعتی، درمان بیماری های صعب العلاج، توسعه سلامت و بهداشت و دستیابی به علوم و فناوری های نو و ... مستلزم در اختیارداشتن فناوری هسته ای است.

ملت ایران با هوشمندی این نیاز را درک کرد. نخبگان و دانشمندان زیادی دست بکار شدند و با وجود تمامی تحریم های علمی و فنی و اقتصادی با خون دل های فراوان، هزینه های زیاد و تقدیم شهدایی بسیار ارزشمند بالاخره به این فناوری دست یافتیم.

مستکبران حسود و تمامیت خواه که نمی توانند پیشرفت ملت ها را ببینند در صدد سنگ اندازی برآمدند و اقدامات ظالمانه ای را علیه ملت ایران تدارک دیدند تا راه را بر پیشرفت ما ببندند. صدور قطعنامه های مکرر، اعمال تحریم های غیر قانونی و ترور دانشمندان هسته ای از جمله این مظالم است.

رهبری هوشیار و حکیم انقلاب اسلامی با نرمش قهرمانانه برای اتمام حجت به دشمنان و از بین بردن بهانه های آنان مسیر مذاکره را گشودند. اما ۱۲ سال مذاکره و گفتگو و باز گذاشتن درب مراکز هسته ای به روی انواع نظارت ها و کنترل ها و دادن انواع امتیازات تا کنون ثابت کرده است که دشمن به دنبال حل مسأله نیست و اهداف دیگری در سرمی پروراند.

عهدشکنی های مکرر آمریکا در طول مذاکرات هسته ای بویژه طی دوسال گذشته همچنین در قرارداد الجزایر، در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و معاهدات آمریکا با دیگر کشورها مثل لیبی، کره شمالی تعهدات تجاری با چین و حتی قرارداد سالت ۲ با روسیه ثابت می کند. همانگونه که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس محترم جمهور و وزیرخارجه رسماً اعلام کرده اند آمریکا عهد شکن و کاملاً غیر قابل اعتماد است.

آنها حتی در مذاکرات اخیر هم نارو زدند و با وجود اینکه هیئت ایرانی با صرفنظر کردن از بعضی حقوق امتیازات مهمی را به آنها داد، آن نمک نشناس ها با انتشار گزاره برگ آمریکایی زیر همه توافقات زدند و همانطور که وزیر خارجه ایران گفت : فکت شیت آمریکایی دروغ است.

این واقعیت های غیر قابل انکار ایجاب می کند که همیشه مراقب حیله ی آمریکای عهد شکن  باشیم. آنها بارها نشان داده اند که اگر در قراردادی امتیازات را بدهیم و دریافت امتیازات متقابل را به شرط و شروط و یا زمان آینده موکول کنیم. قطعاً زیر تعهد خود خواهند زد لذا تنها راه اطمینان بخش این است که تبادل امتیازات بین طرفین همزمان باشد و به آینده و شرط و شروط موکول نشود.

در همین ارتباط و برای اطمینان از نتایج مذاکرات ما وظیفه خودمان می دانیم که گزاره برگ ملی خود را در مقابل گذاره برگ جعلی آمریکا منتشر کنیم تا همه ی مردم جهان واقعیت را بدانند و معلوم باشد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید مقصر آمریکاست.

گزاره برگ ملی هسته ای

ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور  با انتشار این گزاره برگ ملی  شرط هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول زیر می دانیم:

اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.

اصل دوم: دستاورد های هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.

اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.

اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

اصل پنجم:هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.

اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

ما اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای  رعایت شود وگرنه  مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی  و نامشروع است  و هیچ کس از طرف ملت ایران  اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول ۶ گانه فوق را ندارد.»
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و امام جمعه موقت شاهرود با تاکید بر اینکه امیدواریم تیم هسته ای در مذاکرات به نتیجه حداقلی بسنده نکند گفت: القای ناامیدی در جامعه و اینکه دائم گفته شود مردم از این شرایط خسته شده اند هیچ دردی را دوا نمی کند.
به گزارش  شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از نسل شاهوارحجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و امام جمعه موقت شاهرود در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهرود با بیان اینکه نتایج مذاکرات هسته ای در بیانات مقام معظم رهبری به چهاردسته ایده آل، مطلوب، مقبول و حداقلی تقسیم می شود گفت: کشور و نظام ما در راه به ثمر رسیدن بحث هسته ای هزینه های زیادی پرداخت کرده و در این راه دانشمندان هسته ای ما نیز شهید شده اند، امید داریم تیم هسته ای بتواند مطلوب یا مقبول نظر مقام عظمای ولایت عمل کرده و به نتیجه حداقلی بسنده نکند.
وی با بیان اینکه دولت و مردم با همراهی و همدلی یکدیگر و با استقامت می توانند به آنچه مدنظر رهبری است جامه عمل بپوشانند اظهار کرد: رهبر کشور ما قدرت رهبری و اداره جهان را دارند و این منوط به این است که مردم نیز با رهبری همراه باشند.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به شرایط سخت و حساس منطقه افزود: دشمن به دنبال احاطه کردن جامعه اسلامی است و چشم امید مردم عراق، یمن، سوریه به ایران است چرا که تنها حامی آنها رهبر و مردم ایران هستند.
سعیدی با بیان اینه ما با یک دشمن قدار مواجه ایم تصریح کرد: اینکه در جامعه القای ناامیدی شود و دائم تکرار شود که تحریم است و مردم تحمل فشار تحریم را ندارند و از این شرایط خسته شده اند دردی از جامعه دوا نمی کند.
وی بیان کرد: ما با دشمنی مواجه ایم که امروز یک حرفی را می زند و فردا آن را پس می گیرد و می گوید ما هر زمان که اراده کنیم توان دسترسی و بازدید از مراکز نظامی و هسته ای  را داریم و اگر اجازه ندهید باید تحریم ها را بپذیرید.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر استقامت و تحمل دولت و مردم نباشد رهبری نیز مجبور به انعطاف می شود یادآور شد: امام راحل (ره) نیز فرمود بودند "جنگ جنگ تا رفع کل فتنه" اما وقتی دیدند زمینه فراهم نیست مجبور به انعطاف شدند.
امام جمعه موقت اصفهان: امریکایی ها قابل اعتماد نیستند
تاریخ خبر: 08/03/1394



اصفهان - ایرنا - امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بهانه گیریهای طرف غربی و بخصوص امریکایی ها در مذاکرات هسته ای گفت: امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و با آنها نمی شود معامله کرد.

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 6


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مسجد امام (ره) برگزار شد با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در مورد قابل اعتماد نبودن امریکایی ها افزود: امام راحل نیز سالها پیش فرمودند که رفاقت با آمریکا آشتی گرگ و میش است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ناله رهبر معظم انقلاب را می شنویم که می گویند من به هیچ عنوان اجازه نمی دهم که هیچ آمریکایی و مستشاری از مراکز نظامی ایران دیدن کند و از مراکز هسته ای ما بازدید غیرقانونی به عمل آورند.

وی یادآور شد: ما می دانیم که آنها می خواهند مراکز نظامی، قدرت نظامی و هسته ای ما را شناسایی کنند و اگر یک روز به جنگ نیابتی دستور دادند بدانند که کجاها را باید بزنند.

حجت الاسلام میردامادی همچنین در بخش دیگری به مشکلات و در نتیجه تعطیلی کارگاههای کوچک به علت مالیات از مسوولان درخواست کرد که به این موضوع رسیدگی کنند.

وی با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر (ع) و نامگذاری این روز به نام روز جوان گفت: جوانهای کشور باید الگویشان حضرت علی اکبر باشد کما اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام علی اکبرهای زمان بودند.

وی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: دخانیات دریچه ای بسوی اعتیاد است و نباید در جامعه اسلامی سیگار در اشکال و پاکتهای زیبا عرضه شود و حداقل باید از ورود سیگارهای خارجی به کشور جلوگیری شود.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری با اشاره به نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر (عج) و نامگذاری این روز به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: به جرات می توان گفت که اگر سربازان گمنام امام زمان نبودند دشمن نمی گذاشت این مملکت آرام باشد.

وی گفت: سربازان گمنام امام زمان در شرق، غرب، شمال و جنوب حضور دارند و کسی مانند ریگی را از هواپیما به زمین می نشانند و دنیا را به حیرت وامی دارند.

وی تصریح کرد: امروز اگر دشمنان می ترسند که به سوی ما بیایند به این علت است که می دانند مردم صبور و مقاوم ایران در مقابل آنها خواهند ایستاد و آنها را به نابودی می کشانند.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری به سکوت جهانیان در قبال جنایتهای اسراییل و آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت: اگر جنایتکاری در ایران اعدام شود فریاد حقوق بشر سر داده می شود ولی کسی نیست که به داد ملت مظلوم یمن که زیربمباران ناجوانمردانه آمریکا و اسراییل قطعه قطعه می شوند برسد.

حجت الاسلام میردامادی همچنین سالروز 15 خرداد و سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه را گرامی داشت.

وی همچنین به سالروز ارتحال امام در 14 خرداد و انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ارتحال امام با حضور بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دنیا را تکان داد.
 به گزارش مشرق، گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تازه‌ترین گزارش خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در این گزارش بار دیگر اعلام کرده است که تهران باید دسترسی‌های لازم و اطلاعات مربوط به سایت نظامی پارچین را در اختیار این نهاد قرار دهد.

در این گزارش دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل پایبندی کامل ایران به توافق موقت موسوم به برنامه اقدام مشترک را تائید و اعلام کرده است که تهران از 20 ژانویه سال 2014 به بعد، غنی‌سازی بالاتر از 5درصد نداشته است.

در گزارشی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته همچنین اعلام شده است که ایران اطلاعاتی را در خصوص یکی از دو موضوع باقی‌مانده در بحث ابعاد احتمالی نظامی در اختیار آژانس قرار داده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «(ایران) برخی اطلاعات مربوط به یکی از این دو موضوع باقی‌مانده را (با آژانس) به اشتراک گذاشته است. آژانس و ایران توافق کردند که به مذاکره بر سر این اقدامات عملی ادامه داده و در آینده نزدیک دیدار کنند.»

آمانو در گزارش خود گفته است که این نهاد به مذاکره با ایران و همچنین دیدار با نمایندگان این کشور به منظور حل مسائل باقی‌مانده، ادامه می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: «(آژانس) همچنان آماده است تا حل تمامی موضوعات باقی‌مانده را زیر چارچوب همکاری، تسریع کند. این امر می‌تواند از طریق همکاری‌های بیشتر ایران و صدور به موقع دسترسی‌ به تمامی اطلاعات، اسناد، سایت‌ها، مواد و افراد مربوطه که از سوی آژانس درخواست شده، محقق شود.»

در ادامه متن کامل این گزارش که خبرگزاری فارس به نسخه‌ای از آن دسترسی پیدا کرده، آمده است:


اجرای توافق پادمان ان‌پی‌تی و مقررات مربوط به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره جمهوری اسلامی ایران

 
گزارش مدیرکل

تحولات عمده:
•مدیر کل در تاریخ 27 آوریل 2015 مذاکراتی با آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران داشت. این دیدار بر چگونگی تسریع حل تمامی موضوعات باقی‌مانده و نظارت و راستی‌آزمایی آژانس در رابطه با اقدامات مرتبط با هسته‌ای برنامه جامع اقدام مشترک، پس از توافق و منطبق با درخواست صورت‌گرفته، متمرکز بود. مدیر کل پس از آن هم در روز  14 می 2015 دیداری با آقای عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران داشت.
•مقامات ایرانی و آژانس گفت‌وگوهای بیشتری در خصوص ادامه اجرای چارچوب همکاری‌ها داشته‌اند. آژانس و ایران توافق کردند به گفت‌وگو ادامه داده و در آینده نزدیک دوباره دیدار کنند.

•آژانس به انجام نظارت و راستی‌آزمایی مربوط به اقدامات مرتبط با هسته‌ای مصرح در برنامه اقدام مشترک، آنطور که تمدید شد، ادامه داده است.

•از زمان اجرایی شدن برنامه اقدام مشترک، ایران در هیچ‌یک از تأسیسات اعلام‌شده‌اش، UF6 را در سطح بالاتر از اورانیوم 235 پنج درصد، غنی نکرده و تمامی ذخایر UF6 با غنای اورانیوم 235 پنج درصد از طریق کاهش غنا یا تبدیل به اکسید اورانیوم، فرآوری شده است.

•غنی‌سازی UF6 تا سطح اورانیوم 235 پنج درصد، به همان سرعت تولید اعلام‌شده در گزارش پیشین مدیر کل، ادامه یافته است. میزان این ماده که در فرم UF6 با غنای اورانیوم 235  پنج درصد باقی مانده، 8714.7 کیلوگرم است.

•هیچ قطعه بزرگی در رآکتور IR-40 نصب نشده و هیچ‌گونه تولید یا تست سوختی برای این رآکتور صورت نگرفته است.

•ایران به ارائه دسترسی‌ مدیریت‌شده به کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ، کارگاه‌های تولید روتور سانتریفیوژ و تأسیسات ذخیره‌سازی ادامه داده است.

در حال تکمیل...
مرسی از آجی فریمآ و پرنیآن جون به خآطر همکاریتون Heart

پکن - ایرنا - سفیر ایران در کره جنوبی گفت: توافق هسته ای مناسب میان ایران و گروه 1 +5 شروعی برای موفقیت های بیشتر در جهان و افزایش همکاری های بین المللی بخصوص در بحث امنیت و توسعه است.

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 6

به گزارش ایرنا، «حسن طاهریان» در سخنانی اظهار داشت: تفاهم لوزان گامی بسیار مهم بود و مذاکرات پس از آن که در جریان است، دستاورد عظیمی به حساب می آید.



وی گفت: طبیعتا لازم است که اجماع نظر سیاسی جامع و کاملی بدست آید تا براساس آن طرفین تا یک ماه دیگر به توافق نهایی دست یابند.



طاهریان که در نشست جامعه آسیا در شهر سئول سخن می گفت و روزنامه «هرالد» کره جنوبی نیز این سخنان را منتشر کرد، اظهار داشت: همه طرف ها نگرانی ها و ملاحظات خود را دارند و مهم این است که همه می خواهند یک توافق کامل کاربردی که برای طرفین نتیجه برد - برد باشد، بدست بیاورند.



سفیر ایران در کره جنوبی گفت که ایران در قبال پذیرش تعهداتش بر اساس توافق نهایی که شامل یک دوره زمانی می شود، می خواهد برنامه هسته ای صلح آمیزش مورد تضمین قرار گرفته و تحریم ها علیه تهران هم لغو شود.



طاهریان همچنین تصریح کرد: شفافیت ایران در گفت وها و در اقدام به تعهداتش در تاریخ آژانس بین المللی انرژی اتمی، در هیچ مذاکراتی سابقه نداشته است.



این نشریه خاطر نشان کرد که حتی «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از مذاکرات فعلی استقبال کرده و توافق نهایی و جامع با ایران را برای صلح و ثبات جهان مهم دانسته است.



هرالد همچنین به نقل از «چون یونگ وو» کارشناس موسسه «آسان» کره جنوبی نیز نوشت: ایران هرگز برنامه تسلیحاتی هسته ای نداشته و این را بارها نیز اعلام کرده است.



وی گفت که مقایسه ایران با کره شمالی کار درستی نیست زیرا کره شمالی آشکارا می گوید در حال ساخت تسلیحات هسته ای است.



ایران و کره جنوبی روابط بسیار گرمی دارند و روزنامه «هرالد» مناسبات دو کشور را دوستانه توصیف کرده و دیدار وزیران خارجه دو کشور در نیویورک را در ماه های گذشته مهم دانسته است.



سفیر ایران در سئول ارزش تبادلات تجاری دو کشور را در سال گذشته میلادی 9 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت که نزدیک به دو هزار شرکت کره ای با ایران در حال تجارت هستند.



وی همچنین خواستار افزایش سرمایه گذاری شرکت های کره ای در ایران شد.



آساق*231*1597


آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 6




انتهای پیام /* 
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17