انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
بیتـــآ جـونم ((= ^____^

××××

طرف اصلی مذاکره با غرب، ملت انقلابی ایران است


آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 7


گروه سیاسی: امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین گفت: طرف‌های مذاکرات هسته‌ای بدانند که طرف اصلی مذاکرات، ملت قهرمان و انقلابی ایران است و مقام معظم رهبری، حرف آخر را در مورد مذاکرات خواهند گفت.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه قزوین که در مسجد النبی(ص) این شهر برگزار شد گفت: طرف‌های مذاکره، امریکا و گروه 5+1 بدانند که طرف اصلی مذاکرات، ملت قهرمان و انقلابی ایران است و رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی است که حرف آخر را در مورد مذاکرات خواهند گفت.
وی افزود: اگر طرف‌های مذاکره از این واقعیت آگاه شوند قطعا رفتارهای نامودبانه و ضمن مذاکره را کنار خواهند گذاشت.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه مقام معظم رهبری و ملت پشتیبان قوی تیم مذاکره کننده است تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیگیر جدی خواسته‌ها و دیدگاه‌های مردم است و مردم هم تصمیم نهایی نظام را از زبان ایشان می شنوند و طرف‌های مذاکره آگاه باشند که این ملت حق هر نوع تصمیم گیری را در هر مرحله ای خواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: تیم هسته ای مذاکره کننده کشورمان تحت تاثیر شیطنت‌ها و جوسازی‌های دشمنان قرار نگیرند و آگاه باشند که هر تصمیمی که خلاف آرمان‌های ملت، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهل بیت(ع) باشد از سوی ملت و رهبری پذیرفته شده نیست.
مراقب اشک تمساح دشمنان باشیم
حجت‌الاسلام با اشاره به پیدا شدن پیکرهای شهدای غواص عملیات کربلای 4 گفت: به تازگی پیکرهای 175 غواص عملیات کربلای 4 کشف شده که نحوه شهادت آنها نشان دهنده مظلومیت آنهاست که توسط بعثی‌ها در جنگ نیابتی 8 ساله که در حقیقت همه کفر و استکبار جهانی با پیشوازی بعثی‌ها بر این کشور تحمیل شد شهید شده اند.
وی افزود: امروزه دشمنان ما برای شهدای غواص و نحوه شهادت آنها اشک تمساح می ریزند در حالی که خود جزو عوامل اصلی این واقعه بوده اند و جوانان ما برای دفاع از مرزو بوم و استقلال این کشور به شهادت رسیده‌اند.
خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: سوالی که ما باید از دشمنان بپرسیم که آیا دفاع از مرزهای کشور جرم است؟ آیا دفاع از نوامیس شهرهای مرزی جرم است؟آیا دفاع از استقلال یک ملت جرم است؟ آیا جنگیدن با کسانی که با بی حیایی به کشور دیگری حمله می کنند جرم است؟ پس به جای دشمنان، ما باید از این شهدا بپرسیم که به چه جرمی و چرا این گونه شهید شده اید؟
امام جمعه قزوین با اشاره به جریان شهادت عمار در جنگ امام علی(ع) و معاویه گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده بود که عمار به دست گروه ستمگر به شهادت خواهد رسید اما بعد از شهادت این صحابی پیامبر اکرم(ص) گروه ستمگر برای اینکه این ننگ را از دامن خود پاک کنند گفتند که چون عمار به فرمان امام علی(ع) در جنگ شرکت کرده بود پس قاتل او امام علی(ع) است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: بعد از کشف پیکرهای مطهر غواصان عملیات کربلای 4 استکبار جهانی و آمریکا با یاوه سرایی‌های خود می خواهند تقصیر را به گردن جمهوری اسلامی ایران بیندازند که چرا این جوانان را به جنگ فرستادید تا شهید شوند و ما باید حواسمان جمع باشد تا فریب نیرنگ‌های دشمنان را نخوریم.


مسئولان به خواسته‌های اصلی جوانان توجه داشته باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانی فرصت رشد و بالندگی است و اگرکسی به جایی رسیده ثمره تلاش و کوشش او در دوره جوانی است.
وی افزود: اگر کسی در جوانی همت نکرد وقتی این فرد پا به سن گذاشت انجام برخی کارها و رسیدن به جایگاه‌ها سخت می شود محال نیست اما سخت است.
حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: در حدیثی از امام علی(ع) دل جوان به زمین کشاورزی مستعدی تشبیه شده است که آماده کشت است و جوانان باید مواظب باشند که از زمین مستعد آماده چه استفاده ای باید ببرند.
خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به خواسته‌های جوانان و و ظایف دولتمردان و مسئولان جمهوری اسلامی گفت: تحصیل و برخورداری از علم و معرفت، ازدواج و شغل از جمله خواسته‌های جوانان کشور است و همه دولت و مسئولان باید در جهت برآوردن کردن این نیازها بسیج شده و تلاش و کوشش نمایند.
وی افزود: تحصیل دانش و برخورداری از علم و معرفت از جمله خواسته‌های مشروع جوانان است که امروز عدم توانایی در پرداخت شهریه یکی از موانع رسیدن به این هدف است.
  نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: داشتن شغل، حق مسلم هر جوانی است و خواسته جوانان هم این است که زمینه‌های لازم برای اشتغال آنان فراهم شود تا آنهااز طریق تلاش و کوشش خود و با تکیه بر توان و قدرت بازوی خود مشغول به کار شده و زندگی خود را بسازند.
امام جمعه قزوین با اشاره به نقش ازدواج در تکامل شخصیت جوان گفت: ازدواج از جمله راه‌های تکامل شهخصیت جوانان محسوب می شود که اگر زمینه‌های آن فراهم نشود و جوانان به لاالبالی گری و بی مبالاتی روی بیاورند در جامعه فاجعه رخ می دهد.
وی خطاب به مسئولان و افراد ذی ربط در بحث ازدواج گفت: در بحث ازدواج، پدر و مادرها نباید شرایط را سخت کنند، دولتمردان بایدکاری کنند که جوانان با شغل به سراغ ازدواج بروند و جوان‌ها هم توجه داشته باشند که اگر به خاطر ترس از فقر به سمت ازدواج نمی روند بدانند که خداوند وعده داده است که آنها را از فضل خود بی نیاز خواهد کرد و اگر جوانی برای ازدواج قدم پیش بگذارد خداوند هم مشکل او را بر طرف خواهد کرد.


فرهنگیان مراقب افراد سوء استفاده گر باشند
امام جمعه قزوین با اشاره به تجمعات فرهنگیان در کشور گفت: هر قشری برای خود مطالباتی دارد و درخواست این مطالبات همیشه هم بوده و این مطالبه حق مسلم ماست و نه تنها فرهنگیان، بلکه هر قشری باید به حق و حقوق خود برسد
.
وی با اشاره به زحمات معلمان در طول تاریخ ایران گفت: معلمان در طول انقلاب، دانش آموزان را برای مبارزه آماده می کردند، حماسه نیمه خرداد توسط معلمان آفریده شد و روح آزادگی، صلحشوری و بصیرت دائما توسط معلمان به دانش آموزان تزریق می شد و در حال حاضر هم بیشتر از گذشته به این زحمات معلمان نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خطاب به معلمان گفت: در شرایطی هستیم که ممکن است عده ای که خود را دایه دلسوزتر تر از مادر نشان می دهند از این حرکت شما برای مسائل حزبی سوء استفاده کنند و به فرهنگیان پیشنهاد می کنیم که ضمن اینکه دنبال حق و حقوق خود باشید مواظب باشید دیگران نگاه ابزاری به شما نداشته باشند و کرامت انسانی شما بازیچه دیگران قرار نگیرد.
حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: از دست اندرکاران می خواهیم که کرامت فرهنگیان را حفظ کنند که اگر این اتفاق نیفتد ناچار می شویم مباحث و مسائلی را به عرض همه مردم و به ویژه فرهنگیان برسانیم.


آینده جهان متعلق به اسلام است
امام جمعه قزوین با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد حضرت (عج) عنوان کرد: هر روز که می گذرد جهان بیشتر از گذشته در راستای شناختن فرهنگ مهدویت و شخص امام زمان(عج) پیش می رود و هر روز آمادگی جهان برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) بیشتر می شود.
وی افزود: روزی که امام قیام کردند خبری از انقلاب بحرین، یمن و سایر حرکت‌های آزادی خواه در منطقه نبود و باید از خود بپرسیم که موقعی که ایران قیام کرد امام آمد و اگر مسلمان‌های جهان قیام کنند چه کسی می آید؟
نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: در عصر حاضر نسیم محبت اهل بیت (ع)، فرهنگ نبوی،علوی،حسینی و مهدوی در همه جهان وزیدن گرفته و ما را امیدوار می کند که در نهایت همه جهان به زیور اسلام آراسته شود.


قیام 15 خرداد، مقدمه ظهور است
امام جمعه قزوین با اشاره به بیت شعر« سال‌ها می گذرد حادثه‌ها می‌آید  انتظار فرج از نیمه خرداد کشیم» از امام خمینی(ره) بیان کرد: این شعر یک معنای عرفانی و شخصی دارد که معنایش این است که من در 15 خرداد با دلی آرام و ضمیری شاد به ملاقات خدا خواهم رفت و این نشان دهنده این است که ایشان از زندگی آینده خود خبر داشته و انتظار این ملاقات را در نیمه خرداد داشته است.
وی ادامه داد: معنای اجتماعی و سیاسی این بیت هم این بوده که شروع انتظار ظهور فرج، شکسته شدن گردن مستکبرین، پایان یافتن عمر منافقان و مزدوران آمریکایی و عوامل جنگ‌های نیابتی در منطقه و برپایی حکومت جهانی عدل و قسط جهانی با قیام 15 خرداد آغاز خواهد شد و جهان به سمت ظهور پیش خواهد رفت.


در مسائل اجتماعی از منفی بافی دوری کنیم
حجت‌الاسلام عابدینی با انتقاد از برخی نگاه‌ها و طرز تفکرها در جامعه در مورد بعضی مسائل گفت: متاسفانه برخی افراد در جامعه با منفی بافی و تفکرات غلط، در صورت مشاهده یک مورد خلاف آن را به همه تسری می دهند و در مقابل از ذکر فضائل و خوبی‌ها خودداری می کنند.
خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: علی رغم اینکه از بد حجابی گلایه می شوند و یا عده ای می گویند که جوانان نسبت به نماز بی اعتنا شده اند مشاهده می کنیم که روز به روز بر تعداد محجبه‌ها افزوده شده، رویکرد زنان و دختران به حجاب و عفاف افزایش یافته و هزاران جوان در صفوف نماز دانشگاه‌ها و مساجد حضور می یایند و جوانان ما با سرعت و شتاب به سمت خوبی‌ها حرکت می کنند.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 7
وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که ارنست مونیز وزیر انرژی این کشور به مذاکرات روز شنبه محمد جواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا می پیوندد.
به گزارش رویترز، ارنست مونیز قرار است روز شنبه در ژنو به مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و آمریکا درباره نگارش متن توافق نهایی هسته ای بپیوندد. وی که روز یکشنبه به واشنگتن بازخواهد گشت، در چند دور مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در ژنو و وین حضور داشته و با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرده است. گفتنی است مذاکرات ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان برای نگارش متن توافق جامع هسته ای تا ضرب الاجل دهم تیرماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اورشلیم پست نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه تأیید کرد: اسرائیل در حال حاضر در حال رایزنی با آمریکا درباره یک بسته کمکی جدید نظامی است اما این مسأله با توافق هسته‌ای با ایران که احتمال دارد میان این کشور و گروه ۱+۵ حاصل شود ارتباطی ندارد.

نتانیاهو که با جمعی از دیپلمات‌ها صحبت می‌کرد به درستی مشخص نکرد که درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا چقدر است اما قراردادی که در حال حاضر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد یک توافق ۱۰ ساله است و تا ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد و ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد دلار دارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دیفنس نیوز دو طرف اکنون در حال گفت‌وگو بر سر قراردادی جدید هستند که می‌تواند ارزشی بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار داشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تأکید کرد: این بسته کمکی قرار نیست در جبران توافق احتمالی با ایران باشد هرچند اسرائیل هنوز توافق هسته‌ای را یک توافق بد می‌داند و سرسختانه با ‌آن مخالفت می‌کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی قرارداد پیشین میان آمریکا و اسرائیل که برای کمک‌های نظامی و دفاعی بسته شد در سال ۲۰۰۷ و در دوران ریاست جمهوری جورج بوش به امضا رسید. طبق این توافق آمریکا موظف به افزایش هرساله این کمک‌هاست که اکنون به مرز ۳.۱ میلیارد دلار رسیده است.

اصلی‌ترین معمار این قرارداد ران درمر بود که هم اکنون سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکاست و در زمان انعقاد قرارداد وابسته اقتصادی سفارت رژیم صهیونیستی بود.

پایگاه خبری دیفنس نیوز همچنین گزارش داد: این بسته کمکی جدید مستقل از کمک‌های نظامی است که آمریکا ممکن است پس از حصول یک توافق با ایران به اسرائیل بدهد.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه هر دو طرف گزارش داد: کمک نظامی آمریکا به اسرائیل احتمالاً پس از سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت که به نظر می‌آید تلاشی از سوی واشنگتن برای آرام کردن مخالفت‌های هم‌پیمان کلیدی‌اش با دیپلماسی هسته‌ای آمریکا با ایران باشد.

یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با رویترز، اظهار کرد: آنها (آمریکایی‌ها) تلاش می‌کنند تا با این کار آتش خشم ما را پس از دستیابی به یک توافق با ایران خاموش کنند.

اما سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، این گزارشات را نادرست خواند و گفت: اگرچه ما در آینده وارد رایزنی‌هایی برای تعیین مدت زمان همکاری امنیتی‌ میان واشنگتن و تل‌آویو خواهیم شد که ممکن است قوی‌تر هم شود، هنوز گفت‌وگوهای تا این حد جزئی و تا سطوح بالا اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایسنا،‌ رژیم صهیونیستی که همواره از مخالفان مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ بوده است در حالی نسبت به توافق هسته‌ای احتمالی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند که خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه محسوب می‌شود.
تهران - ایرنا- ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز به منظور پیوستن به نشست هسته ای ایران و گروه 5+1 راهی ژنو شد.

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 7

به گزارش ایرنا به نقل از برخی رسانه های خارجی، برغم اعلام دوجانبه بودن مذاکرات ژنو بین محمدجواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا، وزیر انرژی آمریکا نیز جمعه شب به همراه وندی شرمن معاون وزیرخارجه این کشور وارد هتل اینترکانتینانتال (محل برگزاری مذاکرات) در ژنو شد.



سفر وزیر انرژی آمریکا در حالی صورت گرفت که هنوز جان کری به ژنو نیامده و به گفته منابع آگاه قرار است ساعت 21 امشب به وقت محلی وارد این کشور شود.



وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور معاونان خود روز شنبه در نشست یک روزه ای در ژنو در مورد مسائل هسته ای مذاکره خواهند کرد. 



وزیر امور خارجه ایران در بدو ورد به ژنو گفت: آخرین وضعیت مذاکرات را بررسی می کنیم و پس از آن تصمیم خواهیم گرفت.



شبس**1708**1565
بازرسی برای جنگ
تــآریخ انتشـآر دو دقیقه قبـل .__.





«سیدعابدین نورالدینی» در روزنامه «وطن امروز» نوشت:

چرا آمریکایی‌ها از ابتدای مذاکرات هسته‌ای با نمایندگان دولت جدید ایران همواره گزینه نظامی را روی میز نگه داشته‌اند؟ چرا به‌رغم توافقات ژنو و لوزان، باز هم رئیس‌جمهور آمریکا تاکید می‌کند گزینه نظامی را از روی میز برنخواهد داشت و چرا برخی مقامات این کشور صراحتا می‌گویند حتی پس از توافق هسته‌ای نیز گزینه نظامی از روی میز حذف نخواهد شد؟

2 دیدگاه درباره این موضوع مطرح بوده است:


اول اینکه عده‌ای معتقدند آمریکایی‌ها اساسا در موقعیتی نیستند که بخواهند یک جنگ را ولو بسیار محدود، علیه ایران راه بیندازند و به همین دلیل گزینه نظامی تنها یک ابزار فشار دیپلماتیک است که بیش از آنچه در پای میز مذاکرات اثرگذار باشد، وظیفه دارد آمریکا را در موضع قدرت پای میز مذاکرات نشان دهد. با این وجود اما می‌توان این گزاره را نیز مورد توجه قرار داد که آمریکایی‌ها در محاسبات خود تلاش کردند ایده «یا جنگ یا توافق» را همزمان با مذاکرات تقویت کنند. دلیل آن هم واضح است. «یا جنگ یا توافق» همانند چماقی بر سر ایران، می‌گوید مذاکرات هسته‌ای آخرین راه برای جلوگیری از جنگ است. به عبارت خیلی روان، منظور رئیس‌جمهور آمریکا از اینکه می‌گوید «همه گزینه‌ها روی میز است» این است که می‌خواهد بگوید از نگاه او، مذاکرات هسته‌ای برای جلوگیری از جنگ رخ می‌دهد! اوباما البته طی 2 سال اخیر بارها به همین نکته اشاره کرده است.
 با این حال اما به‌رغم این گمانه‌ها، تعداد آنهایی که معتقدند گزینه نظامی آمریکا فقط بلوف است، کم نیست. دیدگاه دوم اما معتقد به اصالت همه گزینه‌هاست. براساس این دیدگاه باید اینطور فکر کنیم که آمریکایی‌ها همه گزینه‌های روی میز خود را برای اعمال و اجرا نگه داشته‌اند و تنها منافع آمریکاست که مشخص می‌کند کدام گزینه باید مورد استفاده قرار گیرد.

 بنابراین گزینه نظامی بلوف نیست! ولی شاید گزینه‌های دیگر با هزینه‌های کمتر، آمریکا را به هدف خود برساند. ما به ازای این نوع نگاه در مواضع رئیس‌جمهور ایالات متحده دیده شده است. اوباما بارها صراحتا اعلام کرده است «آنچه توافق ژنو انجام می‌دهد، با جنگ محقق نمی‌شود»! بنابراین مادامی که هزینه‌های توافق کمتر از جنگ و فواید آن بیشتر از جنگ باشد، قطعا در تصمیمات آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران، گزینه نظامی اولویت پایین‌تری خواهد داشت.

در کنار این موارد، می‌توان درباره یک موضوع دیگر هم بحث کرد و آن این است که آیا احتمال آن وجود دارد که آمریکایی‌ها به سمت گزینه نظامی سوق داده شوند؟

متاسفانه در ایران پاسخ منطقی به این سوال داده نشده است. عمدتا تلاش شده اینگونه گفته شود که در صورت عدم توافق، وقوع جنگ حتمی است. خب! این غیر واقعی است و بیشتر برآمده از نگرانی‌های

حزبی - باندی است. در واقع ماجرا اینگونه نیست چراکه اگر جایگزین عدم توافق، جنگ بود، چرا آمریکایی‌ها 10 سال است با ایران مذاکره می‌کنند؟

آمریکایی‌ها حتی اگر دوست هم داشته باشند، فعلا با ایران نمی‌جنگند. در حال حاضر مهم‌ترین دلیل آنها برای نجنگیدن این است که برآورد آنها نشان می‌دهد حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار پرهزینه خواهد بود. تاکیدات رهبر انقلاب و فرماندهان نظامی مبنی بر اینکه در صورت تجاوز، «بزن در رو» نخواهد شد و متجاوز تعقیب خواهد شد، در واقع تاکید بر پرهزینه بودن جنگ برای کشور متجاوز است. همین برآوردهاست که حتی نتانیاهوی جنگ‌طلب را مجاب می‌کند در کنگره آمریکا بگوید: «جایگزین عدم توافق، جنگ نیست. جایگزین عدم توافق، یک توافق خوب است». خب! پس با این تفاسیر، چه عاملی می‌تواند نظر آمریکایی‌ها را تغییر دهد؟ و آنها را به سمت گزینه نظامی متمایل کند؟ خب! جواب مشخص است: «تغییر برآوردها از هزینه جنگ»! قطعا در صورت برآورد آمریکایی‌ها از پایین بودن هزینه‌ها، جنگ با ایران حتمی است. آنها همواره گوشه‌چشمی به جنگ داشته‌اند و این موضوع در مطالبات آنها برای توافق مشخص است. از ابتدای مذاکرات هسته‌ای، گزینه نظامی را روی میز نگه داشتند و اکنون از مجرای مذاکرات و توافق، می‌خواهند مراکز نظامی ایران را بازرسی و مقامات نظامی ایران را بازجویی کنند تا از توان دفاعی ایران باخبر شوند. در حالی که بر اثر توافق و تعهدات ایران، دیگر سلاح اتمی موضوعیت نخواهد داشت، دلیل اصرار طرف مقابل بر بازرسی نظامی از ایران چیست؟ وقتی اورانیوم غنی شده‌ای در کشور ذخیره نمی‌شود و همه فرآیند غنی‌سازی تحت نظارت آژانس است، چرا آمریکایی‌ها اصرار دارند مختصات توان نظامی ایران را بدانند؟ چرا «لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه تاکید می‌کند در صورت عدم موافقت ایران با بازرسی نظامی، توافق هسته‌ای امضا نخواهد شد؟ شرط توافق هسته‌ای، دادن اطلاعات نظامی کشور است؟!

ماجرا بسیار واضح است! بازرسی از مراکز نظامی ایران، شرط توافق نیست! شرط جنگ است و در این شرایط چه بهتر اینکه توافق نشود و امنیت باشد تا اینکه توافق بشود و سایه جنگ هم گسترده!
پایگاه خبری انتخاب:آسوشيتدپرس به نقل از ديپلمات هاي غربي مي نويسد: آمريکا و روسيه به فرمولي جديد رسيده اند که اختلافات آنها در مورد اعمال مجدد تحريم هاي لغو شده ايران را از بين مي برد.
بر اساس تفاهم لوزان قرار است در صورت رسيدن ايران و کشورهاي ۱+۵ به توافق جامع هسته اي، تحريم هاي ايران نيز لغو شوند. در اين ميان آمريکا بر اين امر پافشاري دارد که در صورت نقض توافق از سوي ايران، تحريم هاي لغو شده مجددا عليه تهران اعمال شوند که البته در مورد نحوه اعمال مجدد اين تحريم ها اختلافاتي ميان اعضاي ۱+۵ از جمله روسيه و امريکا وجود دارد.

گويا آمريکا خواهان آن بود که در صورت نقض توافق از سوي ايران، تحريم هاي لغو شده به صورت اتوماتيک مجددا اعمال شوند اما روسيه با اين امر مخالف بوده است.

به نوشته اسوشيتدپرس، اختلافات آمريکا و روسيه در اين مورد به حدي بود که حتي امکان بر هم خوردن توافق هسته اي با ايران وجود داشت اما با اين فرمول جديد مسکو و واشنگتن به درک مشترکي از اين امر رسيده اند.

در همين رابطه «بن رودز» معاون مشاور امنيت ملي کاخ سفيد، به خبرنگاران گفته که بازگرداندن سريع تحريم ها در صورت نقض توافق جامع از سوي ايران يکي از محورهاي اصلي هر نوع توافقي با ايران خواهد بود.

ديپلمات هايي که خبر توافق روسيه و امريکا را بر سر فرمول جديد اعمال مجدد تحريم هاي ايران به آسوشيتدپرس داده اند از بيان جزئيات بيشتر در اين رابطه به دليل آنکه ممکن است اين امر به مذاکرات در حال انجام ايران و ۱+۵ لطمه بزند خودداري کرده اند.
به گزارش فرجام، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در دیدار با با آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه شهدا بهترین مصداق معارف اسلامی هستند اظهار کرد: باید در مسیر تبلیغ معارف اهل‌بیت (ع) و باورها و ارزش‌های شهدا در جامعه کنونی فعالیت کنیم.
وی افزود: موسسه روایت سیره شهدا در حال حاضر 16 سال است که در قم فعالیت می‌کند از همین رو در تلاش هستیم تا رشته تبلیغ با گرایش جهاد را ایجاد کنیم و در حال حاضر این رشته در حوزه‌های علمیه در مرحله تصویب قرار دارد و قصد ما از دیدار با مراجع تقلید دریافت موافقت آنان برای ایجاد این رشته است.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه 15 آیه احکام دینی در قرآن کریم وجود دارد گفت: 600 آیه جهاد در قرآن کریم وجود دارد که داعش با استفاده از همین آیات جوانان را به سوی خود فرا می‌خواند از همین رو ما می‌توانیم از همین آیات جهاد در مسیر مثبت و معرفی درست جهاد به جوانان استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام ماندگاری تصریح کرد: اگر فرهنگ جهاد در میان مسئولان باشد به طور قطع برخی از مسئولان دیگر از تحریم‌های گروه 1+5 نخواهند ترسید بلکه از تحریم‌های الهی می‌ترسند.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه از دولت‌ها حمایت کرده‌اند و بر روند مذاکرات نیز اشراف کامل دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم مراجع عظام تقلید از مراکز هسته‌ای نیز فردو و اراک بازدید کنند چرا که دانشمندان هسته‌ای ایران نیازمند دلگرمی مراجع تقلید هستند.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه فعالیت دانشمندان هسته‌ای به شکل یک معجزه الهی است گفت: موفقیت سایت هسته‌ای فردو از برکات نزدیکی به حرم حضرت معصومه (س) است.
 
وزیر امور خارجه آمریکا رایزنی‌هایش با محمدجواد ظریف را بسیار سازنده ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه بار دیگر در ژنو و در چارچوب مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای ایرانی‌اش این دوره از مذاکرات هسته‌ای را بسیار سازنده توصیف کرد.
همچنین یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا پس از برگزاری دیدار کری و ظریف در ژنو گفت:‌ وزرای امور خارجه آمریکا و هیأت‌های مذاکره‌کننده‌شان، روز شنبه رایزنی‌هایی جامع و اساسی درباره تمام مسائل داشتند.
این مقام آمریکایی افزود: ما متعهد به ادامه کار برای رفع شکاف‌های باقی مانده هستیم و تلاش می کنیم تا در ضرب‌الاجلی که خود تعیین کرده‌ایم به این کار پایان دهیم.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار کری و ظریف گفت که برخی اختلافات هنوز باقی است.
وی همچنین گفت که دور بعدی مذاکرات ممکن است اواخر هفته جاری با حضور کارشناسان فنی ایران و معاونان وزرای امور خارجه 1+5 در وین برگزار شود.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 7
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه اختلافات موجود میان طرف های مذاکره هم فنی و هم سیاسی است، گفت که درباره موضوع مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی قرار شد راهکارهای دیگری بررسی شود.
به گزارش مهر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان  پس از پایان نشست هسته ای یک روزه ژنو در گفتگو با صداوسیما با بیان اینکه اختلافات موجود میان طرف های مذاکره هم فنی و هم سیاسی است افزود: به نظر می رسد که این وظیفه مذاکره کنندگان است تا تلاش کنند با راه حل هایی که در لوزان به توافق رسیدیم ، بدون زیاده خواهی و وارد کردن مسایل جانبی کار نگارش متن را به پایان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه همچنان نکات اختلافی متعددی وجود دارد، اضافه کرد: در نشست های متعدد تلاش خواهد شد تا این اختلافات به حداقل برسد و در جلسه آینده وزیران بررسی شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که موارد اختلافی شامل چه موضوعاتی است، گفت: این موضوعات به طور عمده همان اختلافاتی است که در بحث های‌ عمومی مطرح است.

وی همچنین درباره موضوع مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی گفت: در این باره دیدگاه هایی را‌ از قبل مطرح کرده ‌بودیم و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند و ما هم در این باره تاکید کردیم و قرار شد راهکارهای دیگری برای حل و فصل‌ آن بررسی شود.

براساس اعلام مذاکره کنندگان کشورمان نشست بعدی هسته ای پنجشنبه همین هفته در سطح معاونان و کارشناسان در وین برگزار خواهد شد.
ه رغم حصول توافق مقدماتی که در روز 2 ماه آوریل، خبر آن اعلام شد، بعید به نظر می رسد که تا پایان ماه ژوئن، در خصوص تمامی ابعاد، توافق حاصل شود. در این خصوص، نه واشنگتن خوشبین است و نه تهران.
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 7
روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا نوشت: براساس ارزیابی های دیپلمات ها، برای عقد توافقنامه نهائی تا پایان ماه ژوئن، شانس زیادی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، به رغم حصول توافق مقدماتی که در روز 2 ماه آوریل، خبر آن اعلام شد، بعید به نظر می رسد که تا پایان ماه ژوئن، در خصوص تمامی ابعاد، توافق حاصل شود. در این خصوص، نه واشنگتن خوشبین است و نه تهران.

آرو، سفیر فرانسه در امریکا، اعلام کرد: «به احتمال زیاد، نه تا آخر ژوئن و نه حتی بعد از آن، توافق حاصل خواهد شد». وی خاطر نشان کرد که در روزهای نزدیک به مهلت نهائی، وی در انتظار برخورد با روند ملودرام «به هم خوردن درها» است. این دیپلمات گفت: «حتی اگر ما موفق به عقد توافقنامه خیلی خوبی هم شویم، این توافقنامه باید به زبان واژه های فنی تنظیم شود و از این رو، پایان گیری مذاکرات به درازا خواهد انجامید». به گفته وی، مشخص شدن تمامی ابعاد فنی، مستلزم صرف چند هفته ای بعد از ماه ژوئن خواهد بود.

مواضع اصولی تغییر نکرده اند – نماینده های تهران بر لغو سریع تحریم ها پافشاری دارند، در حالی که کشورهای غربی معتقدند که روند آن باید به صورت مرحله ای و منوط بر اجرای تعهدات مربوط از سوی ایران باشد.

پیتر ویتیگ، سفیر آلمان در امریکا، موضع «گروه 1+5» را چنین تشریح کرد: «ایران، برای اجرای بخش مربوط به خود از توافقنامه به صرف زمان نیاز خواهد داشت، بنابراین، حتی در شرایط مطلوب، تضعیف رژیم تحریم ها در اواخر سال جاری ممکن خواهد شد».

 لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در واکنش به مخالفت تهران با بازرسی از تاسیسات نظامی کرد: «در صورتی که در توافقنامه، بازرسی از تمامی تاسیسات ایران و از جمله، نظامی پیش بینی نشود، با عقد آن موافقت نخواهد کرد. ما از عقد توافقنامه حمایت می کنیم، اما نه آن توافقنامه ای که براساس آن، ایران قادر باشد بمب اتم خود را تولید کند و این موضع مستقل و صلح آمیز فرانسه است».

از سوی دیگر، امریکا برای به تعویق انداختن مهلت مقرره ضرورتی نمی بیند: جف راتکه، سخنگوی کاخ سفید، در این خصوص سخن گفت و در این میان، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، نیز ابراز اطمینان کرده که کشور وی برای عقد این توافقنامه تعجیلی ندارد و اولویت آن، عقد توافقنامه سودمند است.

موضع امریکا، انگیزه پنهانی دارد: وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه امریکا، که طی دو سال اخیر، ریاست کار گروه مذاکرات را برعهده گرفته، قصد دارد بلافاصله بعد از اتمام مهلت نهایی برای عقد توافقنامه هسته ای، از سمتش کناره گیری کند. با کناره گیری وی، دولت امریکا از وجود آخرین دیپلمات با تجربه ای که از سال 2013 میلادی، با تهران مذاکره می کند، محروم خواهد شد: این امر، این پرسش را مطرح می کند که چه کسی هماهنگی اجرای قرارداد را انجام خواهد داد و ایران را از جنبه اجرای تعهداتش کنترل خواهد کرد.

در این میان، در رسانه های گروهی جهان این خبر منتشر شده است که جمهوری اسلامی ایران خود را برای بدترین گزینه رویدادها آماده کرده است.

ولادیمیر ساژین، کارمند علمی ارشد انستیتوی خاور شناسی آکادمی علوم روسیه، در گفتگویی با نشریه «نزاویسیمایا گازتا» گفت: «من در قبال این توافق، نگاه خوشبینانه ای دارم. هم واشنگتن و هم تهران خواهان حل و فصل این درگیری و لغو تحریم ها هستند».

وی معتقد است که نیل به موفقیت در اجرای توافق های ژنو و لوزان نشانگر آن است که این پیچیده ترین توافقنامه نهایی در نهایت امضا خواهد شد، حتی، اگر هم شده، بعد از 30 ماه ژوئن.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17