انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
ریک پری: توافق ۱+۵ با ایران را پاره می کنم!

خبرگزاری فارس، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن رد مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 تاکید کرد که اولین کارش در صورت رئیس‌جمهور شدن، دور انداختن توافقنامه هسته‌ای است.
در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 برای رسیدن به توافق نهایی همچنان ادامه دارد و طرف‌ها به شدت در حال رایزنی برای رسیدن به توافق جامع هستند، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید به محض رئیس‌جمهور شدن متن توافق را دور می‌اندازد.

به گزارش سی‌ان‌ان، «ریک پری» فرماندار سابق ایالت تگزاس و نامزد جمهوریخواه انتخبات 2016 در این باره گفت: «اگر من به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شوم، اولین کاری که من پس از رسیدن به دفتر کار و جلسه ریاست جمهوری خواهم کرد، پاره کردن (متن) این توافقنامه خواهد بود».

وی که سال 2012 هم برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود اما نتوانست به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان خود را برای رقابت با باراک اوباما آماده کند، به شدت از استراتژی او در مقابله با داعش هم انتقاد کرد.

ریک پری در اظهارنظری عجیب و بی پایه و اساس مدعی شد که علت عدم تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای براه اندازی جنگ زمینی علیه داعش، مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

فرماندار سابق آمریکایی گفت: «این رئیس‌جمهور آنچنان غرق امضای توافق با ایران شده که حاضر شده بسیاری از متحدانمان را به خطر بیاندازد و من فکر می‌کنم این موضوع کاملا نامناسب است».

او با هشدار درباره ایران هم ادعا کرد: «شما باید به خاطر داشته باشید که اینها (ایرانی‌ها) چه کسانی هستند. آن‌ها مستقیما مسئول کشتن تفنگداران دریایی ما در بیروت هستند و ایران بود که سلاح‌هایی را که سربازان ما در عراق را کشت، تامین می‌کرد».

ادعاهای این مقام سابق و نامزد کنونی انتخابات بار دیگر سوالات و تردیدها درباره تعهد رئیس‌جمهور آتی آمریکا درباره توافق احتمالی هسته‌ای با ایران ایجاد می‌کند چرا که چندین تن از نامزدهای انتخاباتی به ویژه از کمپ جمهوریخواهان به شدت از چارچوب توافق هسته‌ای انتقاد و آن را رد کرده‌اند.
لس آنجلس تايمز: نگراني از احتمال وجود تاسيسات هسته اي اعلام نشده در ايران
تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/20 





روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت تاسیسات هسته ای اعلام نشده موجب نگرانی در مذاکرات هسته ای شده است.
این روزنامه آمریکایی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم پاول ریشتر نوشت در بیست ماه گذشته، قدرت های جهانی در تلاش برای توافق هسته ای با ایران و به منظور بازدید از تاسیسات هسته ای شناخته شده این کشور برای ممانعت از ساخت بمب، توافقنامه های موقتی را طراحی کردند.
اما با نزدیک شدن ضرب الاجل سی ام ژوئن، دیپلمات ها هنوز بر سر مسائلی اختلاف نظر دارند از جمله این که چگونه می توان پایگاه های نظامی و سایت های دیگری که ایرانی ها ممکن است در آنجا به صورت مخفیانه اقدام به ساخت سلاح کنند زیر نظر گرفت.
گروه 1+5 خواستار آن است که اگر بازرسان هسته ای سازمان ملل به ادامه فعالیت های هسته ای ایران مظنون شوند بتوانند از سایت های به اصطلاح اعلام نشده این کشور بازدید کنند. با چنین بازرسی های چالش برانگیزی مسائل حساسی مانند حاکمیت و غرور ملی مطرح می شود که درگیری های طولانی با صدام در عراق، کره شمالی و ایران را نیز به راه انداخته است.
گری سامور، مشاور سابق اوباما گفت با توجه به این که تاسیسات غنی سازی شناخته شده ایران در نطنز و فوردو و همچنین راکتور آب سنگین اراک تحت نظارت هستند، مقامات این کشور تقریبا به طور حتم به دنبال انجام فعالیت های هسته ای مخفیانه خواهند بود.
وی افزود: «این مراکز اعلام نشده است که خطر واقعی محسوب می شوند.»
بسیاری از مقامات غربی می گویند توافق جامع با ایران محتمل است، گرچه مذاکرات ممکن است از ضرب الاجل کنونی عبور کند. آنها با این حال اذعان می کنند که بازرسی های چالش برانگیز از موضوعاتی است که ممکن است مذاکرات را با شکست مواجه کند.
ایران گفته است علاقه ای به ساخت بمب ندارد اما قدرت های بزرگ برای بی اعتمادی به این کشور دلیل دارند زیرا تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز و فوردو به صورت مخفیانه ساخته شدند و تا زمانی که برملا شد، به صورت مخفیانه فعالیت می کردند.
یک مقام مطلع آمریکایی به خبرنگاران گفته همانطور که در لوزان هم انتظار می‌رفت، دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ سخت خواهد بود.
به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی امروز چهارشنبه از سخت بودن مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ خبر داد؛ مذاکراتی که با توجه به نزدیک شدن ضرب الاجل ۱۰ تیر، احتمالاً آخرین دور خواهد بود. بنا به گزارش رویترز، مقام آمریکایی مزبور که نامش هم فاش نشده، به خبرنگاران گفته «همانطور که پس از (مذاکرات) لوزان انتظار می‌رفت، قسمت بعدی این روند (یعنی دور بعدی مذاکرات) سخت خواهد بود زیرا وارد جزئیات خواهیم شد.»
مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که ضرب‌الاجل ۱۰ تیر، تاریخی خودانگاشته از سوی دیپلمات‌ها است و در صورت نیاز به مذاکره بیشتر برای تنظیم متنی دقیق‌تر و حفظ حقوق ملت ایران، مذاکرات تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد یافت.
زاره‌برگ ملی نشان می‌دهد آب خوردن ما به مذاکرات وابسته نیست
94/03/21

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزاره‌برگ ملی در مورد توافق هسته‌ای نشان می‌دهد آب خوردن ما به مذاکرات وابسته نیست و این پیام را برای تیم هسته‌ای به همراه دارد که از پشتوانه بی‌کران ملت بهره‌مند هستند.


آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 9



منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به گزاره برگ ایرانی مذاکرات هسته‌ای گفت: انتشار این گزاره برگ نشان می‌دهد که ملت ایران ولعی برای توافق در مسئله هسته‌ای ندارند.
وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: این گزاره برگ این پیام را به همراه دارد که آب خوردن و نان خوردن ما به مذاکرات گره نخورده و اینگونه نیست که ما باید حتماً به توافق برسیم تا بتوانیم آب بخوریم.
«این گزاره برگ روحیه‌ پایداری ملت ایران را به نمایش می‌گذارد تا بر این اساس تیم مذاکره کننده دریابند دریای بی‌کرانی از استعدادهای انسانی را پشت سر خود دارند و با روحیه قوی در پای میز مذاکره حاضر شوند.»
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: محورهای ذکر شده در گزاره برگ ملی جزء خطوط قرمز ما است و ما هرگز از این خطوط عدول نخواهیم کرد.
حقیقت‌پور با اشاره به مصوبه کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: مجلس در مصوبه اخیر کمیسیون امنیت ملی در خصوص حفظ دستاوردهای هسته‌ای آرمان‌های مدنظر کشور و نظام را لحاظ کرده و منویات رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات نیز در این مصوبه لحاظ شده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url] دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[url=http://www.farsnews.com/]
ه نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، "الی بن داهان" گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درمورد جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته ای را بی اساس خواند در عین حال اذعان کرد اگر برنامه ای هم در این زمینه وجود داشته وی بی اطلاع بوده است. وی این سخنان را در واکنش به گزارشی بیان کرد که همان روز منتشر و در آن اعلام شده بود رژیم صهیونیستی رایانه های هتل های خارجی را که میزبان مذاکرات ایران و قدرت های جهانی هستند، Hک کرده است تا از این طریق بتواند به اطلاعات مذاکراتی که پشت درهای بسته انجام می شود، دست یابد. 

بن داهان در مصاحبه با رادیو اسرائیل تمام اتهاماتی را که روزنامه وال استریت ژورنال مطرح کرده بود، رد کرد. معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چنین اتهاماتی را بی اساس خواند و به مصاحبه کننده اطمینان داد اسرائیل برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز راه های دیگری دارد و نیازی به حملات سایبری نیست. 


در گزارش وال استریت ژورنال به گفته های محققان شرکت امنیت سایبری کاسپرسکای در مسکو استناد شده بود که این هتل ها از دو هفته پیش از میزبانی مذاکرات همگی هدف حمله نسخه ای از ویروس دوکو قرار گرفته اند.


بر اساس این گزارش، کاسپرسکای رایانه های هزاران هتل اروپایی دیگر را کنترل کرده است که همگی پاک بوده اند. 


سایر مقامات رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده اند.

 
آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 9

یک هیات از رژیم صهیونیستی هفته آینده و به عنوان آخرین تلاش صهیونیست ها برای ممانعت از امضای هرگونه توافق احتمالی هسته ای با ایران راهی واشنگتن خواهد شد تا با مقامات آمریکایی مذاکره کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، یک منبع آگاه گفت «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی ریاست این هیات را برعهده خواهد داشت. این هیات از اعضای شورای امنیت ملی، نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.
این در حالی است که ایران و گروه ۱+۵ در تلاش هستند تا پیش از پایان ضرب الاجل ۱۱ تیرماه نگارش متن توافق نهایی هسته ای را بر اساس راه حل های بدست آمده در مذاکرات لوزان سوئیس به پایان برسانند هرچند دو طرف اعلام کرده اند احتمال تمدید زمان مذاکرات وجود دارد.
براساس این گزارش یوسی کوهن با مشاور امنیت ملی آمریکا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید و اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵ دیدار خواهد کرد تا بتواند بر جزییات هرگونه توافقی با ایران تاثیر بگذارد.
همچنین یک مقام صهیونیست به هاآرتص گفته است هیات اسرائیلی بدنبال گفتگو درباره مسائل فنی توافق هسته ای است. بر این اساس مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز طی هفته های گذشته با سفر به فرانسه و انگلیس تلاش کرده تا بر روند مذاکرات هسته ای با ایران تاثیر بگذارد.
این خبر در حالی اعلام می شود که هفته گذشته جان برنان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) سفری محرمانه به سرزمین های اشغالی داشت و ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز به تل آویو سفر کرد تا به مقامات صهیونیست درباره مذاکرات هسته ای با ایران اطمینان خاطر دهد.
خبرگزاری ایسنا: پس از آن که یک شرکت برجسته سایبری اعلام کرد که مذاکرات ایران در سه هتل اروپایی توسط ویروسی مربوط به سازمان‌های جاسوسی اسراییلی شنود شده است، اسراییل این اتهام را رد کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی اعلام کرد که سه هتل اروپایی که محل انجام مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در سال 2014 بوده است توسط ویروس « دوکو نسخه 2» که مربوط به سازمان‌های جاسوسی اسراییل است Hک شده است. پس از اظهارنظر این شرکت روسی سوییس و اتریش که این سه هتل در این دو کشور واقع شده است بازرسی برای مشخص شدن جزییات این حمله سایبری را آغاز کرده‌اند.

پیش‌تر نیز در ماه مارس روزنامه وال استریت ژورنال از نگرانی مقامات آمریکایی در این مورد که اسراییل در حال جاسوسی از محل مذاکرات ایران و غرب است، خبر داده بود که در آن زمان این ادعا نیز توسط اسراییل رد شد.

شرکت کاسپرسکی معتقد است که وظیفه ویروس دوکو جمع‌آوری اطلاعات است. این ویروس از برنامه‌نویسی جدیدی بهره می‌برد و شناسایی آن کار بسیار دشواری است.

این در حالی است که برخی از کارشناسان امنیتی نیز پیش‌تر اعلام کرده بودند که به احتمال زیاد ویروس دوکو توسط اسراییل برنامه نویسی ایجاد شده است.

زیپی هوتولی، معاون وزیر امور خارجه اسراییل با رد این اتهام گفت: گزارش‌های بین‌المللی منتشر شده مبنی بر مشارکت اسراییل در جاسوسی و حمله سایبری کاملا بی‌پایه و بی اساس است. چیزی که در مقطع کنونی اهمیت دارد آن است که از دستیابی ایران و غرب به یک توافق بد جلوگیری شود.

کارل هینز، سخنگوی وزارت کشور اتریش در این مورد به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ هم اکنون بازرسان ما در حال بررسی مدارک و شواهد لازم در هتل کوبورگ جایی که مذاکرات در ماه جولای سال گذشته انجام شد هستند.

هم‌چنین مذاکرات در سوییس در حال پیگیری است اگرچه هنوز مشخص نیست چه هتل‌هایی در این کشور مورد حمله سایبری ویروس دوکو قرار گرفته‌اند.

مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران با 1+5 در شهرهای وین اتریش و ژنو و لوزان در سوییس انجام شده است.
انتخاب: خبرگزاری ایتارتاس روسیه نوشت: مذاکرات هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی عملا به بن بست خورده و ممکن است ضرب الاجل تعیین شده

برای مذاکرات هسته ای مجددا به تعویق بیافتد.

امریکا اعلام کرده است که متعهد به ادامه گفتگوها تا سی ام ژوئن است.

با این حال یک مقام دیگر گفته است: در شرایطی که مذاکرات در مورد مسائل فنی همچنان ادامه دارد، ممکن است گفتگوها تمدید شود.

به گفته ی یک منبع، آخرین دور مذاکرات هسته ای که امروز جمعه برگزار شده، به هیچ پیشرفتی دست نیافته است.

این منبع افزود: پروسه مذاکرات عملا با بن بست مواجه شده و ریسک اینکه ضرب الاجل مجددا به تعویق بیافتد، وجود دارد.
ه گزارش جهان، مهر به نقل از ایتارتاس در ادامه خبر داد، این منبع دیپلماتیک خاطرنشان کرده است که مذاکرات جاری در وین دچار «وقفه» شده است. این منبع دیپلماتیک بعد از پایان گفتگوهای ایران و گروه ۱+۵ در روز جمعه گفته است: پیشرفت در مذاکرات به طور کامل دچار وقفه شده و خطر عبور مذاکرات از ضرب الاجل تعیین شده وجود دارد.

نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان قصد دارند تا درباره مسائل مورد اختلاف گفتگو کرده و درباره تاریخ مشارکت وزرای امور خارجه هفت کشور توافق کنند. در همین راستا نمایندگان ایران و ۱+۵ در روز جمعه دیدارهای چندجانبه و دو جانبه بسیاری با یکدیگر داشتند.

به گفته این دیپلمات روس مذاکرات به هیچ پیشرفت قابل توجهی نرسیده و تاریخ مشخصی برای ورود و مشارکت وزرای خارجه تعیین نشده است. گفتنی است روز پنجشنبه سرگئی ریابکوف نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای با ایران گفته بود که روند مذاکرات کند است.
خبرگزاری صدا و سیما: انتشار گزارشهائی مبنی بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از هتلهای محل مذاکرات هسته ای ایران و گروه۱+۵ در اروپا ، مذاکره کنندگان هسته ای را بر آن داشت تا به بررسی احتمال تغییر محل میزبانی مذاکرات بپردازند.

یک منبع آگاه در وین گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت روز افزون مذاکرات و نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل تعیین شده ، مذاکره کنندگان تغییر محل مذاکرات از وین اتریش به شهر یا حتی کشوری دیگر را پیگیری می کنند.

پیش از این جمهوری اسلامی ایران طی یادداشت های رسمی جداگانه به وزارت های خارجه اتریش و سوییس مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای را به دولتهای اتریش و سوئیس اعلام و از وزارت خارجه اتریش تشدید تدابیر امنیتی در محل مذاکرات را خواستار شده بود.

همچنین نشست کارشناسان ایران و کشورهای 1+5 شامگاه جمعه در هتل کوبورگ وین پایان یافت.روز جمعه  نشست های دوجانبه معاونان وزیران خارجه ایران با اعضای کشورهای 1+5 برگزار شد.

هفتمین دور گفت وگوها به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در این مذاکرات حضور دارد از روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وین از سر گرفته شد.

ابراز نگرانی جدی ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای

ایران نگرانی جدی خود را از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای اعلام کرد.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین و برن طی یادداشت های رسمی جداگانه به وزارت های خارجه اتریش و سوییس با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای را به دولتهای اتریش و سوئیس اعلام کرد و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی شد که در این زمینه انجام می شود.

همچنین از وزارت خارجه اتریش خواسته شده است در اسرع وقت, هرگونه تدابیر لازم را برای تامین امنیت محل مذاکرات از جمله اتخاذ تدابیر بیشتر حفاظت سایبری اتخاذ کند.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17