انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معرفی5گوشی موبایل که با قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری آن می توانید عکس های حرفه ای بیاندازید.

باشگاه خبرنگاران جوان؛یکی از بخشهایی که اغلب اسمارت فون های امروزی به آن مجهز هستند،دوربین است.در کنار مگاپیکسل ،قابلیت های نرم افزاری در ثبت یک تصویر خوب مهم هست.در حال حاضر با وجود اینکه برخی گوشی ها از یک سنسور مشابه استفاده میکنند،ننتیجه ثبت شده متفاوت از یک دیگر است و این موضوع به قابلیت های نرم افزاری باز می گردد.حال بیایید نگاهی به خط شکننان دوربین بیاندازیم.



نوکیا N95


نوکیاN95 اولین تلفن همراهی بود که از یک دوربین5مگاپیکسلی استفاده میکرد و این محصول یک رقیب نیز داشت که مدتی بعد از آن و از سوی کمپانی سامسونگ با نامSXH-S250عرضه شد.اولین دوربین5مگاپیکسلی در دنیای تلفن های همراه مربوط به نوکیا بود و در ساخت آن از لنزCarl Zeissاستفاده شده بود و قابلیت فوکوس خودکار را نیز داشت.


پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات 1



سامسونگ i8510


سامسونگi8510 INNOV8 اولین تلفن همراه تاریخ بود که با یک دروبین8 مگاپیکسلی عرضه شد و بعد از مدتی نیز نوکیا وارد این وادی شد و محصولات سری N خود را نظیرN86 با چنین دوربینی عرضه کرد.


پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات 1


سونی اریکسون Satio


اولین تلفن همراهی که یک سنسور 12مگاپیکسلی داشت از دیار سونی برخواسته بود. این محصول سونی اریکسون Satio نامیده میشد و رابط کاربری چندان مناسبی نیز در زمینه دوربین نداشت.گوشی از یک فلاش زنون بهره میبرد و قابلیت فوکوس خودکار و لزرشگیر دیجیتالی تصویر نیز از ویژگی های آن بود.علاوه بر این در سونی اریکسون Satio شاهد تشخیص چهره،تشخیص لبخند،تنظیم میزان سفیدی و حالت عکاسی نیز بودیم.






پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات 1


اچ تی سی Titan II



اوایل سال2012بود که کمپانی تایوانی اچ تی سی یک محصول جنجالی را با نام Titan II معرفی کرد. این تلفن هوشمند از سیستم عامل ویندوزفون بهره میبرد و بهبودهای زیادی نسبت به نسخه قبلی خود نداشت اما اصلی ترین مزیت آن در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته بود که شاهد یک دوربین16مگاپیکسلی در آنجا بودیم که اولین اسمارت فون با چنین دوربینی بود.




پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات 1




سونی اکسپریا Z1


سونی در سپتامبر سال 2013یک محصول جدید را از سریZ خود معرفی کرد که اکسپریا z1 نامیده می شد و اولین محصولی بود که از یک سنسور بیش از20 مگاپیکسلی استفاده میکرد.سونی بر روی این پرچم دار یک دوربین20.7مگاپیکسلی قرار داده بود که1/2.3اینچ سایز داشت و از لنزG سونی بهره می برد.از سایر قابلیت های آن میتوان بهF2.0 و گستره دید27میلی متری اشاره کرد.




پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات 1
نوکیا 808 PureView


اگرچه شاید اکنون عملا کمپانی ای تحت عنوان نوکیا تلفن همراه تولید نمی کند اما زمانی این شرکت محصولاتی را معرفی میکرد که دوربین خارق العادهای داشتند.نوکیا 808 PureView اولین و تنها محصولی است که از یک سنسور40مگاپیکسلی استفاده میکرد و این در حالیست که بیشتر اسمارت فون های آن زمان دوربینی8 یا 12مگاپیکسلی داشتند.

این محصول از یک سنسور1/1.2اینچیCMOS FSI بهره میبرد و لنزش نیز Carl Zeiss بود.گفتنی است که برای استفاده از قدرت 41.3 مگاپیکسلی دوربین میبایست دست به دامان اپلیکیشن های سوم شخص می شدید و خود دوربین در حالت 16:9 قادر بود 38.2 مگاپیکسلی و در حالت 4:3 تنها 33.6 مگاپیکسل را ارائه دهد.


پنج غول کهنه کار عکاسی تلفن های همراه+مشخصات 1