انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حذف موقت برنامه‌ها توسط iOS 9 برای ایجاد فضای نصب
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC)، کریگ فدریگی (Craig Federighi) -- نایب رییس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار کمپانی اپل -- اعلام کرد که برای نصب iOS 9 در آیفون و آیپدهای مورد پشتیبانی، تنها نیاز به ۱.۳ گیگابایت فضای خالی است. در نگاه اول، این مقدار فضای خالی مورد نیاز، بهبودی بسیار مناسب برای آن دسته از کاربرانی است که از محصولات ۱۶ گیگابایتی اپل استفاده می‌کنند و در بروزرسانی آیفون و یا آیپد خود به iOS 8 --که نیاز به فضای خالی بیشتر از ۴ گیگابایت بود-- با مشکلاتی رو به رو شدند.
در این کنفرانس که در تاریخ 8 ژوئن 2015 (18 خرداد 94) برگزار شد، نسخه نهم از سیستم عامل موبایلی اپل معرفی و تغییرات و موارد بهبودیافته نسبت به نسخه پیشین به تفصیل مطرح شده است . یکی از مهمترین این تغییرات در iOS 9 کاهش بسیار زیاد حجم این آپدیت در مقایسه با iOS 8 است.


حذف موقت برنامه‌ها توسط iOS 9 برای ایجاد فضای نصب 1

تصویر بالا: کریگ فدریگی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل



اوایل سال جاری میلادی کمپانی اپل با شکایتی عمومی در خصوص میزان فضایی که سیستم عامل iOS 8 در محصولات این شرکت اشغال می‌کندمواجه شد . دانلود و بروزرسانی iOS 8 به فضای زیادی در حدود 6 گیگابایت نیاز داشت و کاربران برای نصب آن بایستی عکس‌ها، اپ‌ها، موسیقی و دیگر فایل‌های مورد علاقه خود را حذف می‌کردند.
بنا برگزارش ، توسعه‌دهندگانی که نسخه بتای دوم iOS 9 را--که در تاریخ 23 ژوئن 2015 (2 تیر) عرضه شده -- اجرا کرده‌اند دریافتند که این سیستم عامل در صورت نبودِ فضای کافی به طور هوشمندانه برخی از اپ‌های موجود در گوشی را موقتاً حذف می‌کند تا فضای مورد نیاز برای بروزرسانی آماده شود. این فرآیند کاملا خودکار است و پس از بروزرسانی موفقیت‌آمیز سیستم عامل، iOS به صورت خودکار اپ‌های حذف‌شده را مجدداً نصب می‌کند. همه اپ‌ها، بدون از دست رفتن داده‌های تولیدشده توسط کاربران دوباره جایگزین می‌شوند و علاقمندان به این آپدیت، می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی برای از دست رفتن اطلاعات موجود در اپ‌ها، آیفون یا آیپد خود را بروزرسانی نمایند. این ویژگی به هدف همراهی با قابلیت دیگری طراحی شده است که محصولات اپل را قادر می‌سازد تا از آپدیت‌هایی که نیاز به فضای کمتری دارد استفاده کنند.


حذف موقت برنامه‌ها توسط iOS 9 برای ایجاد فضای نصب 1


کاربران برای دریافت نسخه جدید اپلیکیشن‌ها در iOS 9 نیز مجبور به دانلود دوباره کل اپ نخواهند بود و توسعه‌دهندگان می‌توانند آپدیت‌های نرم‌افزاری برای هر اپلیکیشن را با حجم بسیار کمتری ارائه دهند تا کاربران نیازی به دانلود دوباره یک اپ نداشته باشند. این اقدام علاوه بر نحوه بروزرسانی جدید iOS 9 ، برای کاربرانی که از محصولات ۱۶ گیگابایتی استفاده می‌کنند بسیار مفید خواهند بود. در واقع قابلیت جدید این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌آورد که تنها بخش‌های ضروری هر اپلیکیشن را در اختیار کاربر و نیز فایل‌های داخلی library سوئیفت-- زبان برنامه‌نویسی اپل برای توسعه نرم‌افزار-- قرار دهند و به این طریق حجم اشغال‌شده هر اپلیکیشن کاهش یابد.
علاوه بر این از طریق iOS 9 توسعه‌دهندگان قابلیتی را در اختیار خواهند داشت که با استفاده از آن می‌توانند حجم اپ‌های تولیدی خود را کاهش دهند (App Thining) که در نهایت فضای خالی کافی را برای ثبت فیلم و فایل‌های مورد علاقه کاربران آزاد خواهد کرد.
در مجموع با توجه به اینکه iOS 8 برای کاربران گوشی‌های 8 و 16 گیگابایتی چندان مناسب نبود و این دسته از کاربران برای بروزرسانی سیستم عامل گوشی خود به میزان زیادی از فضای خالی نیاز داشتند، این راهکار جدید اپل می‌تواند با ارائه فناوری‌هایی چون App Thining به توسعه‌دهندگان، فضای مورد نیاز برای آپدیت iOS 9 را در اختیار کاربران قرار دهد و حفظ اطلاعات شخصی آنها را امکان‌پذیر سازد.