انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پتنت جدید اپل برای بهبود ظاهر آیفون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اپل برای بهبود ظاهر گوشی‌های آیفون راهکار جدیدی را به ثبت رساند.
یکی از وجوه اصلی رقابت در بازار ابزارها و تجهیزات دیجیتال مسأله شکل ظاهری است. در این راستا، کمپانی‌های بزرگ برای جذب مشتریانِ بیشتر و گسترش ضریب نفوذ خود نه تنها ارائه سخت‌افزارها و اپلیکیشن‌های جدید را در دستور کار قرار می‌دهند، بلکه می‌کوشند با طراحی به‌روز، رفع نواقص ظاهری و توجه به خواست مشتریان جایگاه خود را تثبیت نمایند.
اپل در اهمیت به ویژگی‌های ظاهری و مختصات فیزیکی محصولات خود از جمله کمپانی‌های پیشرو به شمار می‌رود. به عنوان مثال، آنتن‌دهی گوشی پرطرفدار این کمپانی از طریق دو نوار پشت بدنه گوشی صورت می‌پذیرد که ارتباط الکترومعناطیسی گوشی را با فرستنده‌های مختلف برقرار می‌کند. البته برای عملی شدن این ویژگی که در سری محصولات آیفون5،آیفون5s وآیفون6 به کار گرفته شده است، دو نوار روی بدنه گوشی بایستی از جنس پلاستیک و غیرفلزی باشد، زیرا در غیر این صورت امواج رادیویی قادر نخواهند بود از فلز خارجی گوشی عبور کنند و دریافت و ارسال سیگنال انجام شود.



پتنت جدید اپل برای بهبود ظاهر آیفون 1


اما این ویژگی گوشی‌های اپل در ماه‌های اخیر انتقاداتی را در میان کاربران و مشتاقان محصولات این کمپانی برانگیخته است. به طور مشخص، این مباحث از آنجایی آغاز شد که برخی کاربران مدل‌های جدید آیفون دریافتند نوارهای پلاستیکی مرتبط با آنتن روی گوشی آنها با مدتی استفاده و قرار گرفتن در جیب رنگ خود را از دست می‌دهد و تفاوت رنگی آشکار میان محل آنتن گوشی و بدنه ایجاد می‌شود. ظاهرا اپل به دنبال راه‌کاری برای برطرف نمودن این مشکل و جلب رضایت کاربران است.
مطابق اعلام سایت اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO)، کمپانی اپل حق اختراع (Patent) جدیدی را به ثبت رسانده که در آن نوار پلاستیکی پشت گوشی حذف شده و با نواری فلزی و همرنگ جایگزین می‌شود؛ تغییری که به یکپارچگی ظاهری آیفون کمک خواهد کرد. براساس توضیحات این پتنت -- که در تاریخ 18 ژوئن 2015 (28 خرداد) منتشر شده است -- اپل موفق به تولید کامپوزیت فلزی جدیدی شده است که به فلز آنودایز شده‌ای (anodized) شباهت دارد که در بدنه آیفون استفاده می‌شود. این نوار در عین حال به اندازه کافی امکان عبور امواج را فراهم می‌سازد و در نتیجه سیگنال‌های رادیویی و بی‌سیم (wireless) می‌توانند از آن عبور کنند.


پتنت جدید اپل برای بهبود ظاهر آیفون 1


ظاهرا هدف از ثبت این پتنت، تولید گوشی آیفونی است که علاوه بر زیبایی و یکدستی بیشتر در سطح بدنه بتواند ارتباط بهتری را ایجاد نموده و آنتن‌دهی با کیفیت‌تری داشته باشد. البته اپل استفاده از این کامپوزیت جدید را به گوشی‌های آیفون منحصر نکرده و ممکن است از آن به عنوان پوشش تاچ‌پد مک به منظور افزایش یکدستی و جذابیت ظاهری استفاده کند. علاوه بر این در توضیحات مرتبط با این حق ثبت اختراع به امکان استفاده از آن در صفحه‌نمایش‌های لمسی نیز اشاره شده است.
البته این ابداع جدید در حال حاضر در مرحله ثبت اولیه قرار دارد و نمی‌توان از کاربرد حتمی آن در گوشی‌های تولید اپل سخن گفت. اما در عین حال، فن‌آوری جدید ابداعی این امید را برای مشتاقان گوشی‌ها و سایر محصولات اپل فراهم می‌آورد که در آینده از محصولاتی با ظاهر شفاف‌تر و آنتن‌دهی بهتر استفاده نمایند.
عکس داره:>