انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حدود یک سال از عرضه گوشی هوشمند Oppo Find 5 گذشته است و این کمپانی، پرچمدار دیگری را روانه بازار کرده است. نام محصول جدید این کمپانی، Oppo Find 7 است. این نخستین گوشی با نمایشگر 5.5 اینچ و رزولوشن Quad HD است. این کیفیت بسیار عالی است و باعث میشود کاربران بسیاری نظرشان به آن جلب شود. با این فناوری باید گفت، Oppo دو گوشی هوشمند بسیار خوب در کارنامه خود دارد. پیش از این نیز گوشی هوشمند Find 7a با رزولوشن 1080p را عرضه کرده بود که قابلیتهای قابل قبولی نیز داشت.

در این مطلب قرار است مدل Find 7 را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که اشاره کردیم، صفحهنمایش این گوشی هوشمند Quad HD یعنی 1440×2560 پیکسل است که کیفیت بسیار خوبی بهشمار میرود. این گوشی نسبت به نسخههای پیش از خود بهبودهایی داشته است که از جمله باید به پردازده سریعتر، باتری بزرگتر و حافظه بیشتر اشاره کرد. همین مشخصات باعث شدهاند تا Find 7 حدود یکصد دلار قیمت بالاتر از Find 7a داشته باشد. ببینیم آیا این افزایش قیمت ارزشش را دارد؟

طراحی

گوشی Find 7 طراحی ساده اما زیبایی دارد. البته این گوشی از جنس فلز و آلومینیوم ساخته نشده است و به پای گوشی هوشمندی همانند اچتیسی One نمیرسد از بقیه نظرها با کیفیت و خوب است. بدنه از پلیکربنات ساخته شده است و نوار اطراف بدنه از جنس کروم هستند. البته حلقه اطراف دوربین و کلیدهای کنارههای گوشی نیز کرومی هستند که به زیبایی بیشتر طراحی این گوشی کمک بسیاری کردهاند. قاب پشت بدنه بافت جالبی دارد که کمک میکند گوشی بهراحتی از دست لیز نخورد.

با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید 1

اندازه این گوشی 9.2×75×152.6 میلیمتر است و حدود 171 گرم وزن دارد. این اندازه کمی بزرگ است و شاید در دست نشستن گوشی را برای کاربر دشوار کند. باید بدانید Find 7 از گلکسی S5 سامسونگ و اچتیسی One M8 و حتی الجی G3 بدنه بزرگتری دارد. این در حالی است که صفحه نمایش همه آنها یک اندازه هستند. هنگامی که آن را در کنار فبلت گلکسی Note 3 قرار میدهید، متوجه خواهید شد Find 7 حتی از آن هم بلندتر است. اما بدنه باریکتر دارد و در دست نشستن آن از فبلتها راحتتر است.

در قاب جلوی گوشی، کلیدهای راهنما و ردیفی از LED های رنگی در قسمت پایین بدنه وجود دارد. وقتی از کنار به Find 7 نگاه کنید، کلیدهای پاور در سمت چپ و کلیدهای کنترل صدا را در سمت راست گوشی مشاهده خواهید کرد.

صفحهنمایش

گوشی Oppo Find 7، صفحه نمایش 5.5 اینچ با فناوری IPS و رزولوشن Quad HD دارد. این رزولوشن 1440×2560 پیکسل اندازه دارد. تراکم تصویر این نمایشگر نیز 538 پیکسل در هر اینچ است. زاویه دید نمایشگر خوب و راضیکننده است. این میزان تراکم باعث میشود تا تصاویر بسیار خوب دیده شوند. به طور کلی میتوان گفت این نمایشگر با کیفیت 10371K رنگها را نمایش میدهد که عالی است. اندازه نور سفید آن نیز 6500K است که در صدر برترین گوشیها در این حوزه قرار میگیرد. این اعداد به این مفهوم هستند که رنگهای Find 7 بسیار سرد هستند. البته گاهی سفیدیها سایهای از آبی در خورد دارد. این باعث میشود تا تصاویر گاهی بسیار بیروح دیده شوند.


با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید 1

بیشینه نور نمایشگر 390 نیت است که چندان خوب نیست. زیر نور خورشید نیز خوانایی لازم را ندارد و موجب بازتاب نور میشود. در مورد صفحه نمایش، زاویه دید از همه بهتر است به طوری که از هر طرف به نمایشگر نگاه کنید، رنگ و نور آن خوب است.در ضمن، لمسپذیری نمایشگر نیز خوب است و حتی با دستکش هم میتوانید کارهای خود را روی صفحه انجام دهید.

رابطکاربری و قابلیتها

رابطکاربری Find 7، ColorOS خود شرکت Oppo است. سیستمعامل آن نیز اندروید 4.3 (آبنبات ژلهای) است. رابط ColorOS رابطه بسیار خوبی میان قابلیتهای گوشی و سختافزار ایجاد میکند و میتوانید به راحتی به بخشهای مختلف دسترسی داشته باشید. با توجه به اندازه دستگاه، بسیار جالب است که با دوبار کلیک کردن روی نمایشگر میتوانید آن را بیدار کنید.

رابطکاربری این گوشی هوشمند Oppo بر اساس لمس تعریف و طراحی شده است. دو قابلیت آن به صورت پیشفرض روی گوشی هستند. یکی از آنها اینگونه است که وقتی صفحه نمایش قفل است، میتوانید روی آن با دست ترسیم کنید. به طور مثال، میتوانید حرف O را روی صفحه بکشید تا دوربین باز شود. این حرف، واژه میانبر دوربین گوشی است. یا میتوانید حرف V را بکشید تا فلاش روشن شود. کاربر میتواند واژههای میانبر دیگری را نیز به سلیقه خود برای گوشی تعریف و از آنها استفاده کند. این میانبرها میتوانند برای باز کردن یک اپلیکیشن یا برقراری تماس با مخاطب خاص باشند. اما هیچ کدام از آنها هنگامی که نمایشگر قفل است کار نمیکنند. البته در نوار بالای رابطکاربری، پانلی به نام «اشاره» وجود دارد که برای دسترسی سریع به بخشهای مختلف گوشی ایدههای خوبی به کاربر میدهد.

با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید 1


آخرین و جالبترین قابلیت این نسخه، مجموعهای از تمهای مختلف است که از طریق اپلیکشین داخلی، در دسترس کاربر قرار دارند. کاربر میتواند تم دلخواه برای صفحه اصلی نمایشگر و قفل صفحه نمایش را انتخاب کند. البته حضور ColorOS باعث نشده است تا قابلیتهای دیگر حذف بشوند. اپلیکیشنهای اصلی همچون شمارههای تماس، تقویم، پیغامها و ایمیل همچنان بر قوت خود باقی هستند. همه این موارد برای خود کمپانی Oppo هستند و طراحی ساده اما مدرن و عملکرد استاندارد دارند. Oppo اپلیکیشنهای دیگری نیز به آن اضافه کرده است. به طور مثال، گزینه Guest که به صورت پیشفرض روی گوشی وجود دارد یکی از قابلیتهای بسیار خوب و ارزشمند است. کاربر با این گزینه میتواند دو قفل نمایشگر به طور همزمان داشته باشد. یکی از آنها برای خود کاربر و دیگری برای کودک. این گزینه همچنین امکان قفل اپلیکیشنهای مختلف را نیز به کاربر میدهد. به طور مثال، میتوانید با کمک آن آلبوم عکسها یا برنامههای شخصی خود را قفل کنید تا هرکسی به آن دسترسی نداشته باشد. از دیگر اپلیکیشنهای کاربردی این گوشی باید به Permission Monitor اشاره کرد. این پلیکیشن به کاربر امکان میدهد تا متوجه شود کدام برنامهها چه اطلاعاتی از گوشی موبایل او را استفاده میکنند.

پردازنده و حافظه

گوشی هوشمند Oppo Find 7، فقط صفحه نمایش عالی Quad HD ندارد. پردازنده آن نیز تراشه اسنپدراگون 801 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته MSM8974AC دارد. رم دستگاه نیز 3 گیگابایت است. این همان مشخصاتی است که ما در گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S5 نیز شاهد هستیم. سرعت و عملکرد این پردازنده عالی است. با این مشخصات، باید گفت Find 7 از عهده اجرای هر برنامهای بر میآید و کاربر میتواند از سرعت و عملکرد آن نهایت لذت را ببرد. بازی کردن با گوشی نیز تجربه خوبی برای کاربر بر جا خواهد گذاشت.

حافظه داخلی Find 7، 32 گیگابایت است. اما همچنان قابلیت ارتقا آن با کمک کارت میکرو اسدی را نیز دارید.

با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید 1

دوربین

گوشی هوشمند Find 7 دوربین 13 مگاپیکسل دارد. دوربینی که در قاب پشت گوشی کار گذاشته شده است، دیافراگم عریضتر f/2.0، فلاش دوگانه LED و حسگر 1/3.06'' اینچی دارد که برای گوشیهای هوشمند این دوره، در حد متوسط دستهبندی میشود. حسگر 13 مگاپیکسل این دوربین جدیدترین کیت IMX214 BSI سونی است که بهتر از مدل IMX15 ظاهر شده است.


با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید 1

رابطکاربری دوربین کاملا معمولی است و با گوشیهای دیگر تفاوت چندانی ندارد. از گزینههای عکاسی موجود در Find 7 باید به پانوراما، HDR، شاتر آهسته (که برای عکاسی در شب برای کیفیت بهتر و نویز کمتر مناسب است)، تصاویر HD که میتواند عکسهای 50 مگاپیکسل ثبت کند و در آخر نیز عکاسی در فرمت خام RAW اشاره کرد.

عمر باتری

باتری گوشی هوشمند Find 7، باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی دارد و میتواند با یک روز استفاده را دوام بیاورد. این باتری بسیار سریع نیز شارژ میشود. خود کمپانی Oppo نیز قابلیت Rapid Charger (شارژر سریع) برای آن ارائه کرده است که از شارژ برقی و دیواری سریعتر کار میکند. به طور مثال، در عرض 23 دقیقه میتوان 56 درصد از باتری را شارژ کرد که بسیار عالی است. با این حساب، در عرض یک ساعت میتواند از صفر تا 100 درصد شارژ شود. در مقایسه باید گفت از الجی G Pro 2 یا G3 نیز بسیار سریعتر است که در کمتر از دوساعت از صفر تا صد درصد شارژ میشوند.

با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید 1

نتیجه گیری

Oppo Find 7 در تئوری و روی کاغذ یک گوشی هوشمند بسیار عالی با امکانات فوقالعاده است که هر کاربری را میتواند راضی نگه دارد. رزولوشن صفحهنمایش آن عالی و Quad HD است و پردازنده آن تراشه پرسرعت با عملکرد عالی دارد. حتی دوربین آن خوب است. فقط طراحی بدنه آن برای یک گوشی 5.5 اینچ چندان جالب نیست و بزرگ دیده میشود و در نتیجه در دست گرفتن آن نیز کمی با دشواری همراه است. اما همچنان باریک است. تراکم تصویر نمایشگر زیاد است اما رنگها و نور در آن چندان خوب نیستند. در ضمن، سیستمعامل آن جدیدترین نسخه اندروید یعنی 4.4 KitKat نیست. قیمت آن نیز تاحدی بالا است. 599 دلار قیمت گوشی برندهای بسیار شناخته است. کاربر با این حدود هزینه میتواند الجی G3 خریداری کند که بدنه زیباتری نیز دارد. در ضمن، دوربین آن لرزشگیر نوری هم دارد.

با گوشی هوشمند Oppo Find 7 آشنا شوید 1


از دیگر رقبای این گوشی میتوان به گلکسی S5 سامسونگ اشاره کرد که بدنه باریکتر و جمعوجورتر، دوربین بهتر و عمر باتری بیشتر دارد. سونی اکسپریا Z2 نیز در همین ردیف قرار دارد. با این برتری که بدنه آن ضدآب است و باتری آن بیشتر از همه دوام دارد