انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اپل واچ اکنون بیش از ۸۵۰۰ اپلیکیشن دارد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اپل واچ اکنون بیش از ۸۵۰۰ اپلیکیشن دارد 1


هرچند گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ اپل منتشر شده، هنوز نمی‌دانیم این غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو چه تعداد اپل واچ به فروش رسانده است. اما تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، اخیرا اعلام کرده که توسعه‌دهندگان چگونه از این ساعت هوشمند استقبال کرده‌اند. وی در خلال اعلام درآمدهای این شرکت در سه‌ماهه اخیر رسما اعلام کرد که اپل واچ اکنون بیش از ۸۵۰۰ اپلیکیشن در اپ استور دارد که توسعه‌دهندگان مختلف عرضه کرده‌اند. اپل پیش‌تر و هنگام عرضه اپل واچ گفته بود این ساعت ۳۰۰۰ اپلیکیشن در اپ استور دارد، اما این رشد در سه‌ماهه اخیر میزان علاقه توسعه‌دهندگان را به این گجت کوچک نشان می‌دهد؛ البته تا عرضه اپلیکیشن‌های مختلف برای این گجت هنوز راه زیادی مانده و بد نیست اشاره کنیم که ۸۵۰۰ اپلیکیشن کمتر از یک درصد از ۱.۵ میلیون اپلیکیشن آیفون است.

به‌گفته تیم کوک، اپلیکیشن‌های توییتر، واین و وی‌چت بیشترین استفاده را میان کاربران اپل واچ دارند. او همچنین اشاره کرد اپلیکیشن‌های برقراری ارتباط، بعد از عرضه watchOS 2 در فصل پاییز، اپل واچ را از گذشته هم خواستنی‌تر می‌کند، چراکه در آن زمان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بومی نیز به اپل واچ افزوده می‌شود.

وجود اپلیکیشن‌های بومی در اپل واچ به این معنی است که دیگر برای باز کردن این دسته از اپلیکیشن‌ها به حضور آیفون نیازی نیست، اما اجرای تمام این ۸۵۰۰ اپلیکیشنی که در حال حاضر برای اپل واچ وجود دارد مستلزم وجود آیفون است، زیرا این اپلیکیشن‌ها در حقیقت از روی آیفون اجرا می‌شوند و در اپل واچ، با رابط کاربری مخصوص این ساعت، فقط نمایش داده می‌شوند.