انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: افزایش ۱۸هزار نفری ظرفیت روزانه دانشگاهها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نقل قول:
مقایسه ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد که ظرفیت روزانه برای سال آینده تحصیلی با کمی افزایش مواجه است، همچنین ظرفیت پردیس‌های خودگردان در گروههای آموزشی مختلف تغییراتی داشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، در کنکور سال ۹۳ ظرفیت اسمی پذیرش در دوره روزانه گروه علوم ریاضی و فنی ۴۲ هزار و ۵۹ نفر بوده که این تعداد در سال ۹۴ به ۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر افزایش پیدا کرده است، ۹۰۳ نفر از این تعداد به پذیرش با سوابق تحصیلی اختصاص دارد.
حذف ظرفیت پذیرش پولی در گروه ریاضی
پردیس های خودگردان سال ۹۳ در گروه ریاضی ۱۷۵ نفر می پذیرفتند که این تعداد در سال ۹۴ حذف شده است.
آمار پذیرش در دوره های شهریه پرداز در سال ۹۳ در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۹۲ هزار و ۸۹۰ نفر بود که در سال ۹۴ به ۲۲۸ هزار و ۸۷۸ نفر افزایش پیدا کرد.
افزایش ظرفیت دوره روزانه علوم تجربی
در گروه علوم تجربی نیز در سال ۹۳ ظرفیت اسمی پذیرش در دوره روزانه ۴۴ هزار و ۱۰۵ نفر بود که این تعداد در سال ۹۴ به ۵۳ هزار و ۹۲۹ نفر افزایش پیدا کرد. از این تعداد، ۴ هزار و ۴۶۱ نفر به پذیرش با سوابق تحصیلی اختصاص پیدا کرده است.
افزایش پذیرش پردیس پولی در تجربی
پردیس های خودگردان در گروه علوم تجربی در سال ۹۳ تعداد ۱ هزار و ۵۴۸ نفر می پذیرفتند که این تعداد در سال ۹۴ به ۱ هزار و ۸۴۴ نفر افزایش پیدا کرده است.
آمار پذیرش در دوره های شهریه پرداز گروه علوم تجربی ۱۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر در سال ۹۳ بود که در سال ۹۴ به ۱۷۰ هزار و ۷۰۲ نفر افزایش پیدا کرده است.
افزایش ظرفیت پذیرش دوره های روزانه در علوم انسانی
در گروه علوم انسانی نیز در سال ۹۳ ظرفیت اسمی پذیرش در دوره روزانه ۱۶ هزار و ۷۵۷ نفر بود که این تعداد در سال ۹۴ به ۱۷ هزار و ۹۱۵ نفر افزایش پیدا کرد. ۱۷۳ نفر از این تعداد به پذیرش با سوابق تحصیلی اختصاص پیدا کرده است.
ایجاد ظرفیت پردیس پولی در علوم انسانی
پردیس های خودگردان در سال ۹۳ در گروه علوم انسانی پذیرش نداشتند اما در سال ۹۴ در این دوره ها برای ۴۵ نفر ظرفیت ایجاد شده است.
آمار پذیرش در دوره های شهریه پرداز سال ۹۳، در گروه علوم انسانی ۱۹۳ هزار و ۸۲۶ نفر بود که در سال ۹۴ به ۱۹۸ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش پیدا کرده است.
افزایش ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه دانشگاهها
در مجموع آمار پذیرش دوره های روزانه در سه گروه علوم ریاضی، تجربی و انسانی تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۲۸ نفر است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۱۸ هزار و ۹۰۷ نفر افزایش داشته است.
به گزارش مهر، در این گزارش آمار ظرفیت دوره های نوبت دوم یا شبانه به تنهایی درج نشده اما در سرجمع آمار کلی دوره های شهریه پرداز محاسبه شده است.