انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ۹۷ درصد رشته‌های دانشگاه آزاد بدون آزمون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: حدود ۹۷درصد از رشته‌های دانشگاه آزاد بدون آزمون هستند و در ۳ درصد از رشته‌ها به صورت باآزمون پذیرش داریم.

مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه هنوز سازمان سنجش، فایل نتایج آزمون سراسری را به دانشگاه آزاد تحویل نداده است، گفت: پس از دریافت فایل نتایج، زمان انتخاب رشته را اعلام می‌کنیم که در زمان تعیین شده داوطلبان می‌توانند از طریق سایت azmoon.org برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند بر اساس رشته‌های دانشگاه آزاد که در سایت معاونت سنجش و پذیرش این دانشگاه اعلام می‌شود انتخاب خود را انجام دهند.

علوی فاضل با بیان اینکه مسئولان سازمان سنجش قول داده‌اند تا فردا یا شنبه فایل نتایج را اعلام کنند، گفت: پس از ادریافت فایل، سعی می‌کنیم در یک بازه زمانی ۴ تا ۵ روزه زمان‌بندی انتخاب رشته را اعلام کنیم که به احتمال فراوان اواخر هفته آینده برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با بیان اینکه این انتخاب رشته در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد، ادامه داد: حدود ۹۷درصد از رشته‌های دانشگاه آزاد بدون آزمون هستند و ۳ درصد از رشته‌ها با آزمون برگزار می‌شود که از در این ۳ درصد، رشته‌های علوم پزشکی و فنی مهندسی تهران و مراکز استان‌ها با تقاضای بالایی روبرو است.

وی در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشجویان در این دانشگاه نیز گفت: به جز یک یا دو رشته جدید که امسال مجوز آن را گرفته شده است، تغییرات زیادی در رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد نداشته‌ایم.

نحوه پذیرش دانشجویان در دوره بدون آزمون دانشگاه آزاد

علوی‌فاضل اظهار داشت: برای ثبت‌نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد، سایت ثبت‌نام همواره باز است و داوطلبان می‌توانند در هر زمانی اقدام کنند تا پس از قبولی از ترم آینده شروع به تحصیل در دانشگاه آزاد کنند.