انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توصیه هایی برای روزهای پر هیجان آخر کنکور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تقریبآ چندروز دیگه تا کنکور باقی مونده و تو تازه یادت افتاده که چه کارایی کردی و چقد تونستی از وقتت استفاده کنی. هر چقدر هم که تلاش کرده باشی احتمالآ به یاد روزها و ساعت هایی می افتی که اونارو کمی کمتر از آنچه می خواستی رقم زدی و این شاید به دلشوره ات اضافه کنه.

.
.
ولی خودت خوب میدونی که حالا دیگه وقت فکر کردن به این چیزها نیست و بهتره از زمان باقی مونده بهترین استفاده رو ببری. توی این روزها میتونی تموم مطالبی که قبلا خوندی به خصوص فرمول های درس های تحلیلی رو سریعآ مرور کنی و نکات مهم درس های توصیفی رو دوباره بخونی.
توصیه هایی برای روزهای پر هیجان آخر کنکور 1
روزهای آخر کنکور
من اگه جای تو بودم با یه مرور درست و حسابی،همه مطالبی که تا حالا خونده بودم رو توی ذهنم تثبیت میکردم که هم اعتماد به نفسم بالا بره و هم سرعتم سر جلسه آزمون زیاد بشه. در ضمن اصلآ خودم رو با کسی مقایسه نمی کردم چون این کار فقط من رو یاد نقطه ضعفم میندازه و نمی ذاره به توانمندی هام فکر کنم.
.
.
واقعیت اینه که امسال بیشتر از همه سال های تحصیلت تلاش کردی و اگه برای زحمت هایی که کشیدی ارزش قائل نشی مطمئنا از همین حالا بازی رو باختی. پس باور داشته باش که تو هم مثل همه شرکت کنندگان این مسابقه نقاط ضعفی داری که اگه خوب اونا رو مدیریت کنی نتیجه مطلوبی میگیری.
.
.
حالا که قراره بهترین نتیجه رو کسب کنی خودت رو آماده کن و همه افکار ناامید کننده رو بریز دور. با تمام وجودت تمرکز کن، بارها لحظه های چهار ساعته کنکور رو توی ذهنت به تصویر بکش و برای تک تک لحظات برنامه ریزی داشته باش.
.
.
به نقاط قوتت بیندیش وبدون برای کسب نتیجه دلخواهت از هر درس باید چه درصدهایی بیاری. با نگاهی به کارنامه کنکوری های سال های قبل به خوبی متوجه میشی که تو هم میتونی درصدهای لازم رو کسب کنی فقط کافیه از همین حالا بدونی برای به دست آوردن این درصدها توی هر درس به چند تا سوال باید درست جواب بدی.
.
.
ازفرصتت استفاده کن چون هنوز اون قدر زمان داری تا بتونی با آنچه یاد گرفتی شاهکاری وصف ناشدنی بیافرینی.دوباره تکرار میکنم که بهبود روحیه در گرو تکرار نقاط قوته.
.
.
کم کاری و بی توجهی توی این روزها بخشش ناپذیره. پس سعی کن هر روز رو به یه درس اختصاص بدی،به مرور نکات مهم بپردازی،فعالیت های معنوی ات رو افزایش بدی و لحظات خوب و آرومی رو در کنار خانواده سپری کنی؛ روابط عاطفی حاکم بر خانواده بیشتر از ارتباط با دوستات میتونه توی این روزا کمک حالت باشه.
.
.
به خداوند توکل کن که همیشه بهترین ها رو برات میخواد و خودش می فرماید: << مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم >>
(بقره-۱۲۵)
 
چن روزه اخر هیچی به اندازه استراحتو ارامشه ذهن خوب نیس