انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تست خودروهای خودران دایملر در آلمان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تست خودروهای خودران دایملر در آلمان 1

خودروسازی آلمانی دایملر که بزرگترین کامیون ساز دنیاست، قصد دارد خودروهای خودران خود را امسال در آلمان تست کند.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به نقل از ولفگانگ برنهارد، یکی از اعضای هیات مدیره دایملر نوشت: این شرکت امیدوار است تا چند هفته آینده برای تست در بزرگراه‌های آلمان موافقت لازم را دریافت کند و در این صورت بلافاصله دست به کار خواهد شد.

نخستین تست خودروهای نیمه اتوماتیک دایملر در ایالت بادن وورتمبرگ که خانه دایملر است، انجام گرفت اما به گفته برنهارد که مسوول بخش کامیونهای دایملر است، تا آغاز تولید دو تا سه سال فاصله است.

این مقام شرکت دایملر با اشاره به اینکه اپل، گوگل و سایر شرکتها تلاش می‌کنند در بخش خودروهای خودران بازاری را برای خود ایجاد کنند، گفت: ما در این فناوری پیشتاز هستیم و روی پای خودمان خواهیم ایستاد.

گوگل ماه جاری تست خودروهای خودران را در استین تگزاس آغاز کرد و تلاشهایش را برای کسب تجربه درباره چگونگی تعامل نمونه‌های اولیه این خودروها با ترافیک، جاده، شرایط مختلف و افراد گسترش داد.

بر اساس گزارش رویترز، گروههای فناوری و خودروسازان و تامین کنندگان قطعات خودرو اعلام کرده اند فناوری ساخت خودروهای خودران تا سال 2020 آماده خواهد شد.

دایملر که با برند مرسدس بنز خود در تلاشهای آلمان برای مقابله با پیشرفتهای گوگل در خودروهای خودران پیشگام بوده است، پتانسیل بالایی را برای اتوماسیون در حمل و نقل باری می‌بیند. اما دایملر تنها خودروسازی نیست که در تلاش برای فراهم کردن فناوری اتوماسیون برای کامیونهای باری سنگین است.

اسکانیای سوئد که زیرمجموعه فولکس واگن است از جمله خودروسازانی است که روی فناوری کامیون‌رانی بدون راننده کار می‌کند که به کامیونهای متعدد امکان می‌دهد در یک کاروان با یک راننده انسانی در خودروی اول حرکت کنند.

به گفته برنهارت، حدود 90 درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل خطای انسانی است که کامیونهای اتوماتیک می‌توانند آن را به میزان زیادی کاهش دهند بویژه با در نظر گرفتن این پیش بینی که حجم حمل و نقل باری جهانی تا سال 2025 سه برابر خواهد شد.