انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این روزها تنوع در بازار سدان‌های نیمه لوکس زیر ۲۰۰ میلیون تومان زیاد شده است و سدان‌های آسیایی و ژاپنی این بخش بازار را فتح کرده‌اند. در این مقایسه 2 سدان محبوب زیر ۲۰۰ میلیون تومان را در کنار هم قرار دادیم، که تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. هوندا آکورد لوکس و جا افتاده که بیشتر افراد میان سال را به سوی خود جذب می‌کند و کیا اپتیما با طراحی اسپرت و جوان‌پسند که انتخاب جوان‌های به دنبال هیجان است.



هوندا آکورد



محبوبیت هوندا در ایران به دهه ۹۰ میلادی و مدل‌های خاطره‌انگیز سیویک و آکورد باز می‌گردد. حالا مدتی است که شرکت فامیلی‌موتورز مجددا پای این برند محبوب را به ایران باز کرده است و مدل‌های آکورد و سیویک را در سبد محصولات خود دارد. آکورد به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های خانوادگی آمریکا شناخته می‌شود. این سدان دوست‌داشتنی نخستین بار در سال ۱۹۷۶ معرفی شد و تاکنون ۹ نسل از آن تولید شده است. 





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما 1



نسل جدید آکورد از طراحی ظاهری شیک و هماهنگی برخوردار است و از این جهت می‌توان آن را یک پله بالاتر از 3 خودرو دیگر قرار داد. در چراغ‌های کشیده جلو از لامپ‌های LED استفاده شده است و چراغ‌های کشیده عقب، ناخودآگاه بیننده را به یاد هیوندای جنسیس و بنز E کلاس می‌اندازند. آکورد به‌گونه‌ای طراحی شده که به این زودی‌ها از مد افتاده و قدیمی ‌نشود و از طرفی حس لوکس را به خوبی به بیننده منتقل می‌کند. 



طراحی کابین آکورد نیز بسیار زیبا و هماهنگ است طراحی جذابی دارد. کیفیت مونتاژ و متریال کابین، از چرم صندلی‌ها گرفته تا چوبکاری‌های روی کنسول جلو و پنل درب‌ها، در سطح بالایی قرار دارد. طراحی کنسول جلو به 4 بخش تقسیم شده است و استفاده از 2 صفحه نمایشگر در این بخش نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. مانیتور بالایی اطلاعات سیستم GPS و بعضی اطلاعات سیستم صوتی را نمایش می‌دهد و مانیتور پایینی به طور مستقل تنظیمات سیستم صوتی را انجام می‌دهد. برخی تنظیمات خودرو با یک شبه جوی استیک در کنسول مرکزی انجام می‌شود و کار با ادوات و دکمه‌های آکورد به هیچ عنوان گیج‌کننده نیست. صفحه کیلومترشمار کیفیت و گرافیک جذابی دارد و شدت نور آن قابل تنظیم است.



 فضای کابین بسیار راحت و جادار است و ۵ سرنشین را به راحتی در خود جای می‌دهد. صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به گرمکن نیز مجهز شده‌اند. از سقف پانوراما‌ در آکورد خبری نیست و تنها به یک سانروف بسنده شده. آکورد در 4 تیپ تجهیزاتی DX، LXB، EXA و EXB عرضه می‌شود. که مدل EXB به عنوان نمونه فول آپشن از فهرست کامل امکانات بهره می‌برد. صندلی‌ها در این مدل پوشش چرمی ‌دارند و پوشش دور فرمان نیز چرم دست‌دوز است. در مدل‌های پایه اما، آکورد از نبود مواردی همچون سانروف، مه شکن و سنسور عقب رنج می‌برد.



 آکورد در دو مدل ۴ سیلندر ۲ و ۲.۴ لیتری و یک مدل ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. اما در ایران، تنها نمونه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری حضور دارد. این پیشرانه به سیستم کنترل زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا iVTEC مجهز شده است و از میل بادامک دوتایی در سرسیلندرها بهره می‌برد. توان این پیشرانه ۴ سیلندر به ۱۷۳ اسب‌بخار می‌رسد و قادر است در دور ۴۰۰۰، ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما 1



پیشرانه آکورد با دکمه قرمز رنگ استارت که بی‌شباهت به خودروهای فراری نیست روشن می‌شود. هم‌چون اپتیما، آکورد نیز در ابتدای حرکت کمی‌ کند و تنبل نشان می‌دهد، اما هنگام شتاب‌گیری در دورهای بالا ذات قدرتمند خود را نشان می‌دهد و راننده را به شدت به خود علاقه‌مند می‌کند. آکورد پایداری مناسبی در پیچ‌ها دارد و به سیستم کنترل پایداری VSA و ترکشن کنترل TC مجهز شده است. سامانه HSA نیز در مسیرهای شیب‌دار به کمک خودرو می‌‌آید و تعادل خودرو را حفظ می‌کند. 



تعلیق جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک مستقل است. همچنین آکورد از استرس بار استاندارد نیز بهره می‌برد. سواری آکورد نرم و کم تکان است. فنرها نه مواج و شناوراند و نه خشک و اسپرت. فرمان نیز در سرعت‌های بالا سنگین می‌شود و به ایمنی هرچه بیشتر کمک می‌کند. در سمت چپ فرمان دکمه سبزرنگی قرار دارد که سیستم مدیریت هوشمند سوخت هوندا ECON را فعال می‌کند.



این سیستم با توجه به اطلاعات دریافتی از حالت رانندگی و شرایط محیطی، شرایط فنی را در راستای کاهش مصرف سوخت تنظیم می‌کند. جعبه دنده آکورد از نوع ۵ سرعته اتوماتیک است و عکس‌العمل مناسبی دارد و کاملا با پیشرانه هماهنگ است. در حالت D3 دنده‌های ۱ تا ۳ به کار گرفته می‌شوند. این حالت برای مسیرهای پرپیچ‌وخم بسیار مناسب است و در حالت L تنها دنده ۱ برای حرکت آهسته به کار گرفته می‌شود. 



آکورد از نظر ایمنی موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه euroNCAP و ۵ ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTCA آمریکا شده است. نمونه‌های وارد شده توسط شرکت فامیلی موتور از مدل‌های مونتاژشده در اوهایو آمریکا هستند. قیمت آکورد فول آپشن حدود ۱۹۵ میلیون تومان است که از این نظر فاصله زیادی با اپتیما دارد و در کنار رنو سفران جای می‌گیرد.






کیا اپتیما



نسل قبلی کیا اپتیما در ایران، علی‌رغم مشخصات فنی خوبش، با اقبال چشمگیری روبه‌رو نشد. شاید مهم‌ترین دلیل این امر وجود رقیب سرسختی به نام هیوندای سوناتا بود، که به خوبی در دل خریداران ایرانی جا باز کرده بود. اما نسل جدید کیا اپتیما، که در واقع نسل سوم این سدان متوسط به شمار می‌رود، در مدت حضورش در بازار خودرو کشور، خوش درخشیده و بدون اغراق می‌توان گفت، تعداد طرفدارانش دست کمی ‌از تعداد طرفداران سوناتا ندارد.



اپتیمای جدید در بازار اروپا، کانادا و اندونزی با نام Magentis و در کره جنوبی با نام K5 شناخته می‌شود. طراحی این خودرو کار طراح معروف کیا، پیتر شرایر است که نسبت به قبل به کلی دگرگون شده و از سبک جدید کیا در طراحی پیروی می‌کند. مدتی است که نمونه فیس‌لیفت اپتیما وارد کشور شده است. که در بخش‌ها یی نظیر دیفیوز عقب، چراغ‌های عقب و مه‌شکن‌های جلو و گرافیک چراغ‌های جلو دستخوش تغییراتی شده است. 





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما 1



چراغ‌های جلو و عقب از تکنولوژی LED بهره می‌برند که همان طور که اشاره شد در مدل جدید فرم چراغ‌های عقب عوض شده و ردیف لامپ‌های LED در چراغ‌های جلو به بالا منتقل شده است. ارتفاع کوتاه، عرض زیاد، جلو پنجره معروف کیا، سقف شیشه‌ای و طراحی زیبای رینگ‌ها، از اپتیما جدید یک خودرو مدرن ساخته‌اند، به طوری که مخالفان سرسخت خودروهای کره‌ای هم آن را تحسین می‌کنند.



 از ویژگی‌های مثبت کابین اپتیما، می‌توان به ارگونومی ‌بالای کابین اشاره کرد. در نگاه اول کنسول جلو شلوغ و گیج‌کننده به نظر می‌رسد، ولی ترتیب قرارگیری دکمه‌ها  و ابزارک‌ها و هم‌چنین کنسول مرکزی متمایل به سمت راننده، کار کردن با آنها را آسان ساخته است. کیفیت قطعات اما نسبت به قیمت بالا، چنگی به دل نمی‌زند و بعضا سر و صداهای داخل کابین آزار دهنده است. این نقطه ضعف زمانی پررنگ‌تر می‌شود که اپتیما در مقابل آکورد ژاپنی با آن کیفیت دلچسبش قرار می‌گیرد. 



اپتیما در 4 تیپ مختلف عرضه می‌شود، که نمونه‌های فول آپشن از امکاناتی هم‌چون صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و حافظه، شیشه UV جلو با قابلیت فیلتر اشعه‌های مضر، سیستم صوتی اینفینیتی و چندین آپشن دیگر بهره می‌برند. که تنوع آپشن‌ها در این خودرو، چیزی از سدان‌های گران‌قیمت‌تر کم ندارد و در از این نظر در رده آکورد قرار می‌گیرد.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه هوندا آکورد و کیا اپتیما 1



 خودروهای اتوماتیک قابلیت عقب نرفتن در سربالایی‌ها  یا به اصطلاح نیم‌کلاچ خودکار را دارند. اما سیستمی در اپتیما جدید وجود دارد که در سرازیری‌ها هم خودرو را نگه داشته و از حرکت رو به جلوی آن جلوگیری می‌کند. اپتیما از یک پیشرانه ۴سیلندر ۲.۴لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. شتاب‌گیری ۱۰ ثانیه‌ای برای این سدان ۱.۵تنی نسبتا قابل قبول است، ولی سنگینی اتاق نسبت به موتور، در شتاب‌گیری‌ها و مانورهای ناگهانی کاملا قابل لمس است. 



هم‌چنین سواری نسبتا خشک اپتیما ذهن سرنشینان را به سوی خودروهای اسپرت می‌برد و به نرمی‌آکورد نیست. ولی از نظر راحتی فضای سرنشینان و فضای بار مشکلی با اپتیما احساس نمی‌شود و چهار سرنشین بالغ را به راحتی در کابین خود جای می‌دهد. البته با توجه به شیب قسمت عقب سقف، سایش سر افراد قدبلند با سقف اجتناب ناپذیر است.