انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بسیاری از کاربران برای خرید گوشی گران‌قیمت سراغ گوشی‌های اندرویدی یا آیفون می‌روند و با وجود نقاط ضعفی که برای این گوشی‌ها و سیستم‌ عامل آنها گفته می‌شود، باز هم خودشان را به انتخاب میان یکی از این دو محدود می‌کنند. اما آیا راه‌حل دیگری وجود ندارد؟ آیا همیشه فقط باید سراغ یک گوشی اندرویدی رفت یا باید آیفون خرید؟ خب؛ در این مطلب می‌خواهیم بگوییم که این‌طور نیست و این فکر کاملا اشتباه است!


دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید! 1

بهتر است اول ببینید توقع شما از گوشی هوشمند چیست تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید و از گوشی‌تان به بهترین شکل استفاده کنید. گوشی‌های اندرویدی هرچند در مورد انعطاف‌پذیری رابط کاربری شهرت پیدا کرده‌اند، ویژگی‌های بسیاری را فدای انعطاف‌پذیری می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آنها امنیت است. از طرف دیگر آیفون‌های اپل هم، اگرچه محدودیت‌های بسیاری در رابط کاربری پیش روی کاربر قرار می‌دهند، باز هم آن‌طور که باید، امن نیستند. در این میان اما گوشی‌های ویندوزفونی تعادلی از انعطاف‌پذیری و امنیت برای کاربران فراهم می‌کنند و در عین حال که ویندوزفون امن‌ترین سیستم عامل گوشی‌های موبایل لقب گرفته، انعطاف‌پذیری را نیز بسیار بیشتر از iOS پیش روی کاربران می‌گذارد.

در این نوشته می‌خواهیم سراغ پرچم‌دار گوشی‌های ویندوزفونی، لومیا 930 برویم و برخی ویژگی‌های ارزشمند این گوشی را در مقابل پرچم‌داران اندرویدی همچون گلکسی اس 6 و پرچمدار اپل، آیفون 6، با هم مرور کنیم.

دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید! 1


1- کاشی‌های زنده

یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی برای کاربران ویندوزفون صفحه اصلی گوشی است که پر است از کاشی‌های زنده یا همان Live Tiles؛ کاشی‌هایی که ویژگی منحصربه‌فردی برای ویندوزفون به همراه می‌آورند و شما را قادر می‌سازند بدون باز کردن اپلیکیشن‌هایتان از آخرین تغییرات آنها آگاه شوید؛ تنها کافی است قفل نمایشگر گوشی ویندوزفونی خود را باز کنید تا کاشی‌های زنده صفحه اصلی به‌روز شوند و اخبار و نوتیفیکیشن‌ها را به شما نشان دهند.

دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید! 1

2- ظاهر پایدار

اگر خیلی ریز و دقیق به سیستم‌ عامل نگاه کرده باشید، می‌بینید که جستجو در ویندوزفون بسیار ساده و راحت است. رابط کاربری در این سیستم‌ عامل بسیار ساده است و ظاهر اپلیکیشن‌ها و منوها کاملا با یکدیگر هم‌خوانی دارد. در یک کلام باید گفت چیزی از نظر شما مخفی نیست و نام‌گذاری‌ها کاملا گویا و قابل درک است. حالا اگر این ویژگی‌ها را بگذارید کنار رابط کاربری شلوغ گلکسی اس 6 سامسونگ و با آن مقایسه کنید، حتما نظر شما هم به لومیا 930 بیشتر جلب می‌شود.

دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید! 1

3- کورتانا


دستیار شخصی کورتانا یکی دیگر از مزیت‌های پلتفرم موبایل مایکروسافت نسبت به اندروید و iOS است؛ دستیاری که زبان طبیعی را بهتر از رقبایش می‌فهمد، تعاملات بیشتری با کاربر دارد و حتی اگر خسته و بی‌حوصله باشید، می‌توانید از او بخواهید برایتان آواز بخواند! این دستیار صوتی باهوش قرارهای شما را هماهنگ می‌کند، هر چه را که بخواهید، به شما یادآوری می‌کند، یادداشت می‌کند و به‌معنی واقعی کلمه دستیار صوتی است. کورتانا با انتشار ویندوز 10 به کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس نیز می‌آید و با دسترسی به اطلاعات میلیون‌ها کاربر و استفاده از آنها در جهت بهبود الگوریتم‌های یادگیری خود بهترین پاسخ‌ها را به شما می‌دهد.

دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید! 1

4- دوربین

بدون شک یکی از دلایل اصلی که باید سراغ لومیا 930 بروید دوربین این گوشی است؛ یعنی باید این‌طور بگوییم که اگر دوربین DSLR خود را همراه ندارید، با لومیا 930 نگران هیچ‌چیز نباشید! همه دوربین آیفون 6 را به‌عنوان دوربین خوب مثال می‌زنند، اما دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 6 توانایی رقابت با دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور 2.5/1 لومیا 930 را ندارد که از تکنولوژی Pureview استفاده می‌کند، به لنز Zeiss مجهز است و زوم دیجیتال دوبرابر Lossless و تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر دارد. دوربین آیفون 6 در نور کم عملکرد خوبی ندارد، اما لومیا 930، به‌دلیل کنترل‌هایی که در اپلیکیشن دوربین در اختیار می‌گذارد، با چنین مشکلی مواجه نیست. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اپلیکیشن دوربین این گوشی تنظیمات دستی بسیاری برای کاربر فراهم می‌کند.

دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید! 1

5- اپلیکیشن‌های کلیدی مایکروسافت


مایکروسافت، با در اختیار داشتن بیشتر کاربران کامپیوترهای شخصی، همیشه این شانس را داشته که کاربران بسیاری به سوی نرم‌افزارهای آفیس خود همچون Word ،Powerpoint و... بکشاند و اکنون نیز این نرم‌افزارها را به سوی سیستم عامل‌های مختلف موبایل هدایت کرده است. اگرچه این اپلیکیشن‌ها اکنون در دسترس کاربران پلتفرم‌های مختلف است، همیشه پیش از همه و کامل‌تر از همه برای ویندوزفون ارائه می‌شود؛ پس با خرید لومیا 930 به‌راحتی به اپلیکیشن‌های رسمی مایکروسافت دسترسی خواهید داشت که اکنون دیگر به آفیس محدود نمی‌شوند.

دلایلی که شما را وادار می‌کند لومیا 930 را به آیفون 6 و گلکسی S6 ترجیح دهید! 1

6- OneDrive

مایکروسافت امکان تهیه پشتیبان را هم در پلتفرم موبایل خود و هم در کامپیوترهای شخصی با سیستم‌ عامل ویندوز به‌سادگی امکان‌پذیر کرده است. درنتیجه اگر از موبایلی با سیستم‌ عامل ویندوز استفاده کنید، اصلا نگران فایل‌های ذخیره‌شده روی گوشی‌تان نخواهید بود و با فعال‌ کردن گزینه ذخیره روی OneDrive فایل‌های شما همیشه و همه‌جا، به‌خصوص روی کامپیوتر شخصی‌تان، در دسترس خواهد بود.



آیا هنوز هم فکر می‌کنید گوشی‌های ویندوزفونی جایی در انتخاب شما ندارند؟! یا به این نتیجه رسیده‌اید که دیگر باید نظرتان را نسبت به این گوشی‌ها عوض کنید و هنگام خرید گوشی هوشمند گزینه‌های ویندوزی را نیز در فهرستتان جای دهید؟!