انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حضور سالومه با ویدئوی «حجب» در فستیوال ویدئوگراما
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حضور سالومه با ویدئوی «حجب» در فستیوال ویدئوگراما 1


سال ۹۲ سالومه MC یک ویدئو آرت جالب تحت عنوان «حُجب» منتشر کرد که این ویدئو قرار است در فستیوال «ویدئو گراما» و در شهر بوگوتا، پایتخت کلمبیا به نمایش گذاشته شود.



سخنی از سالومه در رابطه با این ویدئو:

همانطور که هنرمندان اواخر قرن هجدهم کاراکتر سالومه را از «دختر معصومی که دستورات مادرش را دنبال می کرد» به «زن افسونگر خونخوار» تغییر دادند، حاکمام دینی و پیروان دوران پس از عیسی نیز با الوهیت بخشی به شخصیت مریم، وی را را از «زن قوی پیامبر پروری که در برابر تابوهای جامعه ایستادگی کرد» به «مادر مطیع غمگین» مبدل کردند…

در این ویدئو، دو کاراکتر سالومه و مریم را مشاهده می کنیم که با همکاری یکدیگر ترانه ای را می خوانند. مریمی که برقع چهره اش (پوشش صورت) نمی تواند اعتماد به نفس و کاردانی وی را در نقشی که به عهده گرفته پنهان کند، با خواندن آواهای خلقان، ترانه را پیش می برد و سالومه، با آنکه آرایش اغراق آمیز و تزئینات پر زرق و برق وی حکایت از قدرت و استقلال می کنند، چهره مضطرب و عدم اعتماد به نفس وی در همراهی مریم با ساده ترین ریتم و عدم موفقیت در چند جا، ضعف او را به نمایش می گذارد که در پس ظاهری فریبنده پنهان شده است.

من مستقل ترین و آزاده ترین زن ها را دیده ام که به انتخاب خود چادر به سر می کنند و زن هایی را دیده ام که بیچارگی و ضعف خود را در پس آرایش و لباس‌های آخرین مد پنهان می کنند. اگر تعریف آزادی فردی این است که بتوانیم بدون مداخله در احوال دیگران هرآنچه باب میلمان است انجام دهیم، فمینیست ها و فعالان حقوق بشر غربی باید انتظارات خود از جنبش حقوق زنان در خاورمیانه را تغییر دهند. مظلومیت زنان در منطقه کمتر به ظواهر و بیشتر به مسائل ریشه ای تر جامعه چون عدم آموزش و عدم استقلال مالی بستگی دارد.مشکل حقوق زنان در منطقه با نگرش جدایی طلبانه تقسیم زنان به باحجاب و بی حجاب حل نخواهد شد، بلکه سوادآموزی و اشتغال زایی زنان قشرهای مختلف است که آنها را به آزادی برای انتخاب روش زندگی خود خواهد رساند.

ویدئویی مربوط به فستیوال مذکور منتشر شده است که قطعه‌های کوتاهی از آثار هنرمندان مختلف را نشان می‌دهد. هنرمندان حاضر از ۱۹ کشور مختلف در این فستیوال شرکت کرده‌اند.

فستیوال ویدئوگراما از ۱۹ آگوست تا ۲ سپتامبر برقرار خواهد بود. در ادامه ویدئوی مربوط به این فستیوال را تماشا کنید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://ia801504.us.archive.org/26/items/SalomeMcConcealment/Salome%20Mc%20-%20Concealment.mp4