انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سینمای کره جنوبی رکورد 200 میلیون تماشاگر را شکست !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وبسایت عرضه بلیت انجمن فیلم کره جنوبی (KOFIC) اعلام کرد باکس آفیس این کشور رکورد 200 میلیون تماشاگر سالانه را شکست.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، سینماهای کره جنوبی تا روز نهم دسامبر رکورد 194.89 میلیون تماشاگر سال 2012 را شکست. رکورد 2012 نیز رشدی 21.9 درصدی نسبت به سال 2011 داشت و درآمد باکس آفیس نیز با رشدی 17.7 درصدی به 1.3 میلیارد دلار رسید.
امسال نیز فیلم‌های داخلی کره تماشاچیان زیادی را به سینماها کشاند. سه فیلم برتر موفق به جذب بیش از 31 میلیون تماشاگر شدند. فیلم کمدی "معجزه در سلول شماره 7" که تنها فیلم سال بود که بیش از 10 میلیون تماشاگر داشت، موفق شد با 12.81 میلیون بلیت فروخته شده در رتبه اول قرار بگیرد. فیلم "برف شکاف" ساخته بانگ جون هو 9.34 میلیون تماشاگر به دست آورد، در حالیکه فیلم درام تاریخی "صورتخوان" 9.13 میلیون بلیت فروخت.
فیلم جنایی جاسوسی - اکشن "فایل برلین" ساخته ریو سونگ وان با نقش آفرینی ها جونگ وو نیز 7.16 میلیون بلیت فروخت و یک فیلم جاسوسی دیگر با نام "مخفیانه عالی" توانست 6.95 میلیون صندلی را پر کند.
سه فیلم دیگر نیز موفق به رد کردن رقم پنج میلیون بیننده شدند: فیلم جنایی "قایم موشک"، فیلم "وحشت زنده" با بازی جونگ وو و فیلم جنایی "چشمان سرد" که بر اساس فیلم هنگ کنگی "چشمی در آسمان" ساخته شده است.
همچنین دو فیلم خارجی نیز در این لیست حضور داشتند و به افزایش رکورد باکس آفیس کمک کردند که شامل فیلم "مرد آهنی 3" با 9 میلیون تماشاگر و "جنگ جهانی زد" با 5.23 میلیون بلیت فروخته‌شده است.

495 باریک