انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: همه چیز درباره ی سریال " متشکرم "
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تریلر سریال متشکرم :


متشکرم که اسم اصلیش " ما انجا بودیم " به کره ای ( 고맙습니다 ) در 16 قسمت تولید سال 2007 م. در ژانر درام-رمانتیک اثری ست که از شبکه ی ام بی سی پخش شد .
این سریال در سال 1387 به سرپرستی اقای افشین ذی نوری دوبله و پخش گردید .
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1

نقدی از سریال متشکرم توسط سایت جام جم :
کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر نشان دادند در سریال سازی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. اگر چه تولیدات تاریخی آنها بیشتر از دیگر تولیدات تلویزیونی این کشور در دنیا شناخته شده است اما مجموعه‌های خانوادگی نیز تولید کرده‌اند که به اندازه همان سریال‌های پرهزینه تاریخی‌شان پربیننده و پرمخاطب است. سریال متشکرم محصول ۲۰۰۷ شبکه MBC کره جنوبی که هم‌اکنون شاهد بازپخش آن از شبکه تهران هستیم نمونه‌ای از مجموعه‌های خانوادگی کره‌ای در سال‌های اخیر است.

محور اصلی این سریال آلودگی به ویروس HIV است؛ موضوعی جسورانه که در کره جنوبی کمتر در سینما و تلویزیون تا آن زمان از آن سخن به میان می‌آمد. یکی از ویژگی‌های مثبت سریال این است که گرچه در مورد بیماری و مرگ است اما با فضای امید و معجزه توام شده است و بیننده را با فضایی متفاوت روبه‌رو می‌کند. داستان در مورد پزشک حاذق اما مغرور و خودسری به نام «مین کی سو» است که «جنگ هیوک» نقش او را بازی می‌کند. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار است و به هیچ کس اهمیت نمی‌دهد و تنها انسانی که در نظر او مهم و ارزشمند به حساب می‌آید نامزد مرده‌اش چاجی‌مین است. «چا‌جی‌مین» قبل از مرگش از دکتر مین کی سو می‌خواهد که به خانواده دختری به نام «لی‌بوم» که بر اثر تزریق خون‌آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کند. مادر این دختر که «لی‌یانگ‌شین» نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت‌اندیش است. آشنایی مین کی سو با این مادر و دختر باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می‌شود.
جنگ هیوک بازیگر نقش اصلی سریال که به گفته خودش برای بازی در این نقش از فیلم کریسمس در آگوست محصول ۱۹۹۸ الهام گرفته، در یک کنفرانس خبری گفت: من در این سریال نقش مردی را بازی می‌کنم که با عشق و محبت دگرگون می‌شود... گرچه سریال به مورد بیماری ایدز پرداخته اما در عین حال داستان امید، معجزه و عشق است و همین موضوع انگیزه خوبی را برای بازی در سریال برایم ایجاد کرد.
این بازیگر بعد از بازی در چند فیلم و سریال به خدمت ارتش درآمد، اما چندی نگذشت که اخراج شد و دوباره بازیگری را از سر گرفت. او به‌عنوان بازیگر نقش‌های عاشقانه شهرت دارد، گر چه نقش او در درام خانوادگی متشکرم گاه به کمدی نیز نزدیک می‌شود.
جنگ هیوک درباره بازی در سریال متشکرم می‌گوید: من در این سریال نقش مرد ازخودراضی و مغروری را بازی می‌کنم که با از دست دادن نامزدش به شهری بسیار دور از زادگاهش پناه می‌برد و در آنجا دوباره به زندگی امیدوار می‌شود. اکنون از این‌که ارتش را رها کردم بسیار خوشحالم و از جایگاهی که با بازیگری به دست آوردم راضی‌ام.
این بازیگر کره‌ای که متولد۱۹۷۶ است سابقه همکاری با گانگ هیو جین بازیگر نقش اول زن سریال (بازیگر نقش لی یانگ شین) را در فیلم آتشفشان بلند محصول ۲۰۰۱ را داشت. ضمن این‌که سریال متشکرم دومین همکاری او با لی کیونگ هی نویسنده سریال پس از سریال داستانی «سانگ دو! بریم مدرسه» محصول ۲۰۰۳ به شمار می‌آید. لی‌کیونگ‌هی فیلمنامه‌نویس این سریال در مصاحبه‌ای گفته است که ساختار اولیه داستان را سه سال در ذهن داشته و همیشه فکر می‌کرده یک دختر هشت ساله که به ایدز مبتلاست چه حال و احوالی دارد؟
او که همیشه به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس بادقت و وسواس شهرت داشته، در نهایت نیز تصمیم گرفته داستان این بیمار را ابتدا با شخصیت‌پردازی یک دکتر به تصویر بکشد.
لی‌کیونگ‌هی از جمله فیلمنامه‌نویسان کره‌ای است که در نگارش داستان‌های عاشقانه و سوزناک مهارت دارد. از جمله کارهای او می‌توان به مجموعه‌های «متأسفم، دوستت دارم» و «عشق کشنده» اشاره کرد که همگی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌ است.
کارگردان سریال لی جائه دانگ برای تصویر برداری سریال و به تصویر کشیدن جزیره آبی Blue Island که مکانی تخیلی و محل وقوع اتفاقات داستان است حساسیت زیادی داشت و جستجوی زیادی انجام داد. او سرانجام منطقه‌ای را در سواحل شرقی کره جنوبی در استان جولا انتخاب کرد. او پس از انتخاب خانه دو شخصیت اصلی داستان شین و بوم با اجازه ساکنان منطقه تغییراتی را در آنها برای فیلمبرداری اعمال کرد.
سریال متشکرم با استقبال زیادی در کره جنوبی در هنگام پخش مواجه شد. این سریال ۱۶ قسمتی به خصوص از نیمه دوم به بعد در فهرست ده سریال پربیننده هفته در کره جنوبی قرار گرفت.
پرداختن به موضوع مبتلایان به ایدز ایده‌ای جسورانه بود که نویسنده و کارگردان سریال از ابتدا آن را می‌دانستند و به سختی‌ها و موانع آن واقف بودند. اما فیلمنامه و داستان‌پردازی خوب موجب شد حساسیت‌ها در مورد آن کاسته شود و نقش آموزشی و البته هشدار دهنده آن پررنگ‌تر شود. همین موضوع نیز باعث شد در سال ۲۰۰۷، دهمین جایزه ویژه رسانه‌ای عفو بین‌الملل به سریال کره‌ای متشکرم تعلق بگیرد. در سایت رسمی عفو بین‌الملل علت اهدای جایزه به سریال متشکرم، پرداخت آن به موضوعی عنوان شد که تا آن زمان هیچ سریال تلویزیونی به آن توجهی نکرده بود. ضمن این‌که تلاش سازندگان سریال برای ترغیب افراد جامعه برای احترام و تعامل با مبتلایان به ویروس HIV و دیگر افراد محروم از مزایای اجتماعی مورد تجلیل قرار گرفته است.
علاوه بر این جایزه مهم رسانه‌ای این سریال چند جایزه دیگر از جمله چند جایزه معتبر از مجموع جوایز MBC کره در سال ۲۰۰۷ و جایزه بهترین فیلمنامه از مجموع جوایز هنری بایک سانگ کره جنوبی را در سال ۲۰۰۸ از آن خود کرد.
سال گذشته یک شبکه تلویزیونی در چین اقدام به بازسازی این سریال کره‌ای کرد. این سریال که خوشحالی فرشته نام دارد در سال ۲۰۱۳ در این کشور به نمایش درآمد. دو بازیگر معروف مینگ دا و سسیلیا لو نقش‌های اصلی نسخه چینی سریال متشکرم را بازی کرده‌اند.

همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1

این مجموعه در 16 قسمت 45 دقیقه ای ساخته شد .
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1

نقدی دیگر از این سریال با عنوان " یک عاشقانه ی کره ای دیگر ! " توسط وبسایت فیلم نگاه :
مجموعه تلويزيوني «متشكرم» در 16قسمت 45دقيقه اي و با نام اصلي «ما آنجا بوديم» در سال 2007 در كره جنوبي ساخته شد. ابتدا از شبكه MBC پخش شد كه به دليل استقبال بسيار زيادي كه از آن صورت گرفت و همينطور محبوبيت آن در ميان كشورهاي جنوب شرقي آسيا، كشورهاي انگليس، ايتاليا، اسپانيا و ژاپن هم اين مجموعه را خريداري كرده و در سطح وسيعي پخش نمودند.فيلمنامه اين مجموعه را فيلمنامه نويس زن كره اي لي كيانگ-هي نوشته و جي دانگ هم كارگرداني آن را بر عهده دارد. داستان آن درباره دكتري باتجربه و ماهر اما مغرور و خودراي به اسم مين كي-سو است كه جنگ هيوك نقش او را بازي مي كند. اين دكتر در بيمارستاني مشغول به كار است و به هيچكس اهميتي نمي دهد و دايم غرق در خاطراتش با نامزد مرده اش چاجي مين است. چاجي مين پيش از مرگش از دكتر خواسته است كه به خانواده دختري به اسم لي بوم كه بر اثر تزريق خون آلوده به ايدز دچار شده، سر زده و به آنها كمك كند. مادر اين دختر كه لي يانگ-شين نام دارد بسيار اميدوار، سرزنده، بشاش و مثبت انديش است. آشنايي دكتر با اين خانواده كوچك باعث تغييرات بزرگي در زندگي او مي شود كه اين مجموعه تلويزيوني به آنها مي پردازد.


لي كيانگ-هي (فيلمنامه نويس) مي گويد: "ساختار اوليه داستان را 3سال در ذهن داشتم و هميشه به اين فكر مي كردم كه يك دختر 8ساله كه بيماري مهلك ايدز مبتلاست چه حال و احوالي دارد؟". او كه هميشه به عنوان يك فيلمنامه نويس سختگير و وسواسي شهرت داشته، در نهايت تصميم گرفته تا داستان اين بيمار مبتلا به ايدز را با شخصيت پردازي يك دكتر به تصوير بكشد.

لي كيانگ-هي از جمله فيلمنامه نويس هاي كره اي ست كه در نگارش داستانهاي عاشقانه و ملودرام مهارت و تجربه خاصي دارد.از جمله موفق ترين كارهاي او مي توان به مجموعه هاي «متاسفم، دوستت دارم» و «عشق مرگبار» اشاره نمود كه هردو با استقبال گرم تماشاگران كره اي روبرو شده اند.

لي كيانگ-هي در مقام فيلمنامه نويس معتقد است كه براي نقش اين دكتر هيچ كس را مناسب تر و بهتر از از جانگ هيوگ سراغ ندارد. اين بازيگر سرشناس كره اي بعد از چند فيلم سريال به خدمت ارتش درآمد اما چندي نگذشت كه به دليل بي انضباطي اخراج شد و دوباره بازيگري را از سر گرفت. او بيشتر به عنوان بازيگر نقش هاي عاشقانه در مجموعه و فيلمهاي ملودرام شهرت دارد، اگرچه نقش او در درام خانوادگي «متشكرم» گاه به كمدي هم نزديك مي شود. جِنگ هيوگ درباره بازي در مجموعه تلويزيوني «متشكرم» مي گويد: "من در اين سريال نقش مردي مغرور و ازخودراضي را بازي مي كنم كه با ازدست دادن نامزدش به كشوري بسيار دور از زادگاهش پناه مي برد و در آنجا به كمك عشق زن ديگري نسبت به خود دوباره به زندگي اميدوار مي شود. در حال حاضر از اينكه ارتش را رها كردم بسيار خوشحالم و از جايگاهي كه كه با بازيگري به دست آورده ام راضي و خشنودم، چون چندي پيش وقتي تمرينات ارتش را مي ديدم از اينكه ديگر مجبور نيستم در ارتش باشم و تمرينات سنگين و طاقت فرسا را انجام دهم بسيار خوشحال شدم". 
وي درباره نقش خود در اين مجموعه تلويزيوني مي افزايد: "در سريال «متشكرم» سعي كردم به آرامي و به تدريج تغيير اخلاق و رفتار يك پزشك با كمك عشق و مهرباني را نشان دهم. البته اغلب اتفاقات اين مجموعه در بيمارستان رُخ مي دهد اما در حقيقت اين مجموعه درباره بيماري نيست، بلكه سريالي عاشقانه براي بزگسالان است".

جانگ هيوك ادامه مي دهد: "مردم هميشه فكر مي كنند كه يك پزشك بايد هميشه خونسرد و آرام باشد. من هنگام پذيرفتن اين نقش خيلي تلاش كردم تا بفهمم كه آيا يك پزشك بايد رفتاري آرام داشته باشد يا نه. يعني اين ويژگي لازمه كار هر پزشك است يا او مي تواند به گونه ديگري هم خود را نشان دهد؟ به هر حال در جريان بازي در اين مجموعه معني احساسات عاشقانه يك پزشك را كشف كردم".

جانگ هيوك در سال 1976 در شهر پوسان كره جنوبي متولد شد . بيشتر به عنوان بازيگر-خواننده شهرت دارد. او پيش از سريال «متشكرم» در بيش از 20فيلم و سريال بازي كرده و جوايز بسيار زيادي را هم به دست آورده است. هيوك براي بازي در كمدي «توفان زده» كه در سال 2004 به اكران درآمد، در آسياي شرقي بسيار محبوب شد. از ديگر فيلمهاي او مي توان به اين موارد اشاره نمود: «لطفا به من انگليسي ياد بده» ، «آتشفشان مرتفع»، «توالت عمومي» و «رقص اژدها».

گانگ هيو-جين كه در اين مجموعه نقش لي يانگ-شين را بازه كرده، در سال 1980 در سئول به دنيا آمد، و تا به حال در بيش از 10فيلم و سريال بازي كرده است. بازيگران اصلي سريال «متشكرم» در كره جنوبي و كشورهاي همجوار محبوبيت زيادي دارند و بازي در اين سريال نيز براي آنها افتخاراتي را به همراه داشته است. جنگ هيوك براي بازي در اين سريال جايزه طلايي بازيگري در سريالهاي تلويزيوني را به دست آوردو گانگ هيو-جين نيز به عنوان بهترين بازيگر زن شناخته شده است. او پيش از اين در مجموعه ها و سريال هاي «عشق بدون آرزو» ،«سلام معلم من»، «روزهاي عالي» و «خانواده عجيب و غريب من» بازي كرده است. از فيلمهاي گانگ هيو-جين نيز مي توان به «من اين را به همين شكل دوست دارم»، «سربازان بهشتي» و «يك روز با پسرم» اشاره كرد. نقش دختر 8ساله مبتلا به ايدز را هم سئو شين-اي بازي كرده كه به خوبي از عهده اين نقش برآمده است.

در واقع داستان مجموعه تلويزيوني «متشكرم» قصد دارد تا شيوه  برخورد انسانها با يكديگر و چگونگي روبرو شدن آنها با مشكلات را در قالب يك درام خانوادگي نشان دهد، آدمهايي كه بد هستند و نه خوب و بي عيب و نقص. اين مجموعه تلويزيوني سعي كرده تا با تكيه مفاهيم انساني و به تصوير كشيدن مشكلات تعدادي از انسانها مانند فوت و فقدان همسر، رويارويي با يك بيماري لاعلاج، مشكل ارتباط با ديگران و ....توجه مخاطبين را هرچه بيشتر به سوي خود جلب كند. اين سريال علاوه بر شبكه تهران از شبكه استاني در بيشتر مراكز استاني كشور نيز در حال پخش مي باشد.

همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1

گرداوری و تنظیم : وبسایت فلش خور
فیلمش خیلی قدیمی نیس ؟ =|
(16-08-2015، 20:15)DAZZLING BOY نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
فیلمش خیلی قدیمی نیس ؟ =|


چرا خیلی قدیمیه .
ولی خب همینجوری گفتم از قدیمی ها هم بزارم ^_^