انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی کامل گوشی Nokia Asha 503
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
واضح است که نوکیا آشا 503 پر خصوصیت ترین گوشی نسل جدید آشا است که دارای صفحه نمایش خازنی 3 اینچی QVGA با پوشش شیشه گوریلا، دوربین 5MP با فلاش LED، اتصال 3G و وای فای، پشتیبانی انتخابی از دو سیم کارت، به علاوه حافظه قابل ارتقا و جدید ترین پلتفرم نرم افزاری آشا نسخه 1.2 است.

مقدمه


گوشی های Asha مسیر به سوی موفقیت را به همراه شما خواهند پیمود و بازهم کاری میکنند که سیر نشوید. در این مورد، سیر نشدن یعنی خواستن چیزی که Windows Phone در آن باشد. به نظر میرسد که صلاح در این است که Nokia این کار را بکند: مشتریان را در اتاق انتظار Lumia و دور از وسوسه های اندرویدی نگه دارد. با توجه به این نکته، Asha ها مدتی است که مشغول تزریق هوش به به گوشی های کم هوش بوده اند، و به این ترتیب یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت تنها گزینه ای که کاربران در زمان خرید یک گوشی لمسی دارای اپلیکیشن، بازی و انتقال داده سریع میتوانند بهای آن را بپردازند نیست.

Nokia Asha 501 به خوبی از پس پیاده کردن ظاهر و باطن جدید پلتفرم برآمده و خصوصیات مطلوبی که از یک گوشی هوشمند انتظار میرود دارد: صفحه لمسی، وای فای، سیستم عامل جدید و نسبتا روان و فروشگاه اپلیکیشن. Asha 502 و Asha 503 در پی آن آمدند، اولی دوربین را اضافه کرد و گوشی ای که اکنون مشغول بررسی آن هستیم، ستاره این گروه، Asha 503 با قابلیت 3G است.

واضح است که Nokia Asha 503 پر خصوصیت ترین گوشی نسل جدید Asha است که دارای صفحه نمایش خازنی 3 اینچی QVGA با پوشش شیشه گوریلا، دوربین 5MP با فلاش LED، اتصال 3G و وای فای، پشتیبانی انتخابی از دو سیم کارت، به علاوه حافظه قابل ارتقا و جدید ترین پلتفرم نرم افزاری Asha نسخه 1.2 است.

Asha 503 با وفاداری به یک دستور پخت ثابت شده، در شش طعم مختلف عرضه میشود: زرد، مشکی، سبز، قرمز، آبی و سفید. Nokia پوشش های رنگی چشم گیر را در یک لایه اضافه خامه قرار داده است که راهی سریع و ساده برای خوشتیپ کردن ظاهر این گوشی است. این گوشی ای است که در باطن نیز تر و تازه به نظر میرسد: رابط کاربری که با اشاره کار میکند به همراه Fastlane، قابلیت اجرای بسیاری از اپلیکیشن ها و بازی های معروف، فروشگاه اپلیکیشن مناسب، سرویس های ارتباطی، مهارت های طبقه بندی و اتصال اینترنت خوب.

ویژگی های اصلی

GSM, GPRS, EDGE + چهار بانده
3G + دو بانده با HSPA
  +وجود نسخه دارای پشتیبانی از دو سیم کارت، دو سیم کارت همزمان، قابلیت برداشتن و قرار دادن میکروسیم کارت ثانویه بدون نیاز به خاموش کردن
  +پلتفرم نرم افزاری Nokia Asha نسخه 1.2
  +صفحه نمایش لمسی 3 اینچی خازنی QVGA، حدودا 133 پیکسل در اینچ، شیشه Corning Gorilla نسل 2
  +حسگر مجاورت
+ شتاب سنج، چرخش خودکار صفحه
+ رم 64MB، رم 128MB، حافظه داخلی 40MB
+ مرورگر Nokia Xpress با مصرف مناسب حجم داده
Nokia Store + و 40 بازی EA رایگان
+ دوربین 5.0 MP، فیلم برداری VGA با سرعت 19 فریم بر ثانیه، فلاش LED
+ پشتیبانی از کارت microSD ( تا 32 GB ) و microSD با ظرفیت 4 GB در جعبه گوشی
+ اتصال Wi-Fi b/g/n
+ رادیو اف ام همراه RDS
+ بلوتوث نسخه 3.0
+ پورت استاندارد microUSB، شارژر
+ باتری لیتیومی 1200 میلی آمپر
+ عملکرد عالی اسپیکر
+ پشتیبانی قوی از کدک

معایب اصلی
─ صفحه با وضوح کم
─ فوکوس ثابت دوربین
─ شماره گیری هوشمند ندارد

این گوشی کوچک است و صفحه آن از این هم کوچکتر است که مورد توجه همگان قرار نمیگیرد. بالاخره، قیمت صفحه نمایش ها، به تازگی افت داشته است. وضوح نیز چیزی نیست که بتوان درباره اش نوشت، Asha ها در انتهای چرخه غذایی در QVGA قرار میگیرند. اما باید در نظر داشت که گوشی های اندرویدی ای هنوز هم وجود دارند که با این نوع وضوح صفحه ساخته شده اند. نکته مثبت این است که صفحه Asha 503 از شیشه گوریلا نسل 2 پوشانده شده است و اولین گوشی در نوع خود است که اتصال وای فای n دارد که انتقالات سریع تر داده را فراهم میکند.

واضح است که نمیتوان با این قیمت انتظار داشت که این گوشی همه چیز را داشته باشد و داشته هایش هم بهترین باشند. با کنار گذاشتن نکات منفی، قرار است Asha 503 شما را به روز نگه داشته، سرگرم کند و به دیگران متصل کند، و در این راه تلاش خود را خواهد کرد. خب، کافیست یا این قدم کوچک به سمت گوشی های هوشمند مبتدی ارزشش را دارد؟

سخن پایانی


Nokia Asha 503 دارای دوربین قوی تر 5MP ( اما با فوکوس ثابت ) بوده و 3G را نیز به مجموعه ای که قبلا هم میپسندیدیم اضافه کرده است، و این چیزی است که میتوان با اطمینان شروع خوب خواند. به احتمال زیاد بازارهای نوظهور مثل همیشه هدف خواهند بود اما باز هم به نظر میرسد سری Asha قابلیت رفتن فرای مرزها را دارد. Asha 501 مانند یک گوشی خوب که برای اولین برای فرزند خود می خرید یا یک گوشی ثانویه مناسب که شما را ورشکست نمیکند به نظر میرسد اما 503 حتی از آن ارزشمندتر هم هست.


تنها خصوصیات اضافه شده شیشه گوریلا، شبکه داده سریع، دوربین بهتر و یک طراحی مجدد در «روکش خامه ای» نیستند. پلتفرم Asha نیز ارتقا پیدا کرده است، Fastlane بهتر و پشتیبانی از اپلیکین ها بیشتر شده است ( برای مثال واتس اپ ). Asha با یک اپلیکیشن فروشگاه مخصوص، به روزرسانی های نرم افزاری OTA، مهارت های اجتماعی بهتر، اعلانات، تغییر وضعیت های سریع، اپلیکیشن های مرتب سازی و آفیس به پلتفرم های هوشمند نیز نزدیک تر شده است. البته که میتوانید نسخه دو سیم کارت Asha 503 را نیز انتخاب کنید.

طراحی یک نکته مثبت دیگر است، قبول که ظاهر جدید «خامه ای» ممکن است مورد پسند همه نباشد اما طراحی جدید که با Asha 501 شروع شد تازه و مناسب رقابت با محتمل ترین رقیبان اندرویدی است و به طور هم زمان، با شیوه طراحی Lumia نیز سازگار است. فلسفه جدید در باطن نیز دیده میشود: رابط کاربری تازه، روان و زیبا.

این Asha 503 و این هم گوشی های هوشمند. هیچ وقت این سری تا این حد وضعیت نامشخصی نداشته است: کارکرد آن خوب است اما عدم وجود توازن در اکوسیستم، توصیه کردن Nokia دورگه را سخت میکند. قطعا موارد استفاده خاص وجود دارد، که آن هم وقتی است که از این که بهترین Asha که تا کنون تولید شده است بخرید خوشحال خواهید بود.

اگر طراحی را دوست دارید یا اگر مطمئن هستید که به یک گوشی ساده برای تماس ها و پیام رسانی نیاز دارید، برای خرید آن شک نکنید. قطعا به نسبت همتایان خود با دوام تر است و احتمال این که با هدف ساده ای که دارد زمان بیشتری کار کند، بیشتر است. اما اگر میخواهید به نسبت پول پرداختی بهترین گوشی را بخرید، بهتر است فقط بگوییم که دلایلی وجود دارد که چرا گروه Ashaدر آخرین راهنمای خرید ما حضور نداشت.