انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی گوشی HTC Butterfly S
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خودتان شخصا به آن را ورانداز کنید، اچ تی سی باترفلای اس یک دستگاه بسیار قدرتمند است. اندورید خیلی خوب و غنی شده 4.2.2 آن که با Sense 5 ساخته شده است، دارای برخی ویژگی های نرم افزاری فوق العاده است که نمی توانید در محصولات دیگر پیدا کنید.


معرفی

اولین Butterfly چیزی بود که به عنوان یک فرصت هدررفته برای HTC شناخته می شود، دسترسی محدود و قیمت بالای تقاضا شده برای آن، مانع از آن شد که هیولای 5 اینچی 1080p به یک برنده جهانی تبدیل شود. از آن زمان به بعد، تلاش شرکت صرفا ایجاد جنجال پیش از راه اندازی HTC one شد. در نتیجه، تایوانی ها عرصه را به شرکت سونی و سامسونگ باختند، سونی شرکتی بود که Xperia Z را پیش از One تحویل داده بود، و سامسونگ نیز شرکتی بود که با عرضه و بازاریابی بهتر Galaxy S4 را مدیریت کرده است.

چیزی که در این بین نمی توانیم به درستی درک کنیم این است که چرا HTC همان طرح و نقشه را در Butterfly S دنبال می کند؟ نسل دوم پنج اینچی HTC، با تراشه های تواناتر، دوربین UltraPixel جدید و یک باتری بزرگ 3200 mAh به بازار می آید، باتری که می تواند گوشی را برای مدتی طولانی روشن نگه دارد.
این ویژگی ها به نظر ما برگ برنده می باشد ، حتی با وجود مدل One Max ، نمی دانیم که چرا HTC آن را وارد بازارهای گسترده نمی کند. در واقع مخاطبان Butterfly S و One Max کاملا متفاوت می باشند، بنابراین این احتمال وجود ندارد که بازار فروش یکی به داخل دیگری رخنه کند.

به هر حال، ما در اینجا نمی خواهیم حدس بزنیم که آیا استراتژیست های HTC می دانند چه کاری انجام می دهند یا خیر. ما بیشتر علاقه مندیم که بدانیم چگونه مهندسان،Butterfly S را تکمیل کرده اند. اما پیش از آن، در اینجا چند نکته از بهترین و بدترین ویژگی های این گوشی هوشمند را ارائه کرده ایم.

ویژگی های اصلی

  +پشتیبانی از چهارباند GSM/GPRS/EDGE، 3G همراه با HSPA، LTE
  +صفحه نمایش5 اینچی لمسی خازنی سوپر LCD3 1080 پیکسلی با 16 میلیون رنگ ، تراکم پیکسل 441ppi
  +محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 3
  +سیستم عامل اندروید v4.2.2Jelly Bean با رابط کاربری Sense 5.0
  +پردازشگر چهار هسته ای 1.9 Krait 300 گیگاهرتزی، رم 2GB، پردازشگر گرافیکی Adreno 320، چیپست Qualcomm Snapdragon 600
  +دوربین 4 مگاپیکسلی "UltraPixel" با فوکوس خودکار و سایز سنسور 1/3”، اندازه پیکسل2µm، و فلش LED
  +ضبط فیلم 1080p@ 30fps با حالت HDR، صدای استریو و فوکوس خودکار پیوسته
HTC Zoe  +
  +دوربین جلوی 2.1 MP، و فیلمبرداری 1080p
Wi-Fi a/b/g/n  +، Wi-Fi Direct و DLNA، خروجی بی سیم TV
GPS  + با A-GPS، GLONASS
  +حافظه داخلی 16GB، شکاف مخصوص کارت microSD
  +پورت microUSB فعال شده با MHL برای اتصال به تلویزون
  +بلوتوث v4.0
NFC  +
  +خروجی هدفون استاندارد 3.5 mm
  +شتاب سنج و سنسور مجاورت
  +حذف صدای اطراف با میکروفون اختصاصی
  +بلندگوهای استریو نصب شده در جلو با تکنولوژی BoomSound
  +خروجی صدای Class-leading
  +باتری Ample 3,200 mAh

معایب اصلی

─ دوربین 4MP عملکرد ناامید کننده ای را در شرایط نوری خوب نشان می دهد
─ نداشتن تثبیت کننده اپتیکی تصویر
─ دکمه پاور ناشیانه نصب شده
─ نداشتن امکان جایگزینی باتری توسط کاربر
─ پشتیانی ضعیف از کدکهای فیلم و صدا در نسخه ی اولیه
─ کیفیت مشکوک تراشه های رنگی که به سادگی جدا می شوند

واضح است که HTC Butterfly S چشم انداز خیلی خوبی پیش رو دارد و می تواند به سادگی برادر خیلی محبوب خود؛ یعنی One را از همه چیز بجز دو جنبه شکست دهد: از لحاظ کیفیت ظاهر و دوربین. در این گوشی "ultrapixels" بزرگی وجود دارد، اما همانطور که در بررسی یافتیم، ثبات اپتیکی تصویر کوچکOne قسمت حیاتی و مهمی از معامله می باشد. و درحالی که پلاستیک براق Butterfly S قطعا چشم را جذب می کند، به پای بدنه ی یکپارچه آلومینیومی One نمی رسد.
اگر به نوبه خود به بهره وری و تولید توجه کنیم، مطمئنا HTC Butterfly S بهترین گوشی هوشمندی است که تاکتون HTC تولید کرده است. اکنون می دانیم که صفحه 5 اینچی 1080p چقدر خوب است، و با داشتن یک مجموعه تراشه Snapdragon 600 تحت کاپوت خود، چقدر می تواند شگفتی آفرین باشد. داشتن یک باتری بزرگ را نیز اضافه کنید، که به لحاظ ظرفیت نسبت به HTC One بیشتر به تبلت های فلایر HTC نزدیک است، و با حافظه ذخیره سازی قابل گسترش می توانید یک هیولای چند رسانه ای و ابزاری برای کسب و کار داشته باشید.
سخن پایانی

خودتان شخصا به آن را ورانداز کنید، HTC Butterfly یک دستگاه بسیار قدرتمند است. در معیارهای ما، این گوشی چندین رقابت جدی با Galaxy S4 دارد، و اندورید خیلی خوب و غنی شده 4.2.2 آن که با Sense 5 ساخته شده است، دارای برخی ویژگی های نرم افزاری فوق العاده است که نمی توانید در محصولات دیگر پیدا کنید.
مشکل زمانی ظاهر می شود که شما Butterfly S را با گوشی دیگری از HTC مقایسه کنید که در حال حاضر در دسترس است؛ یعنی HTC One. احساس می کنیم که HTC می خواهد قبل از پایان این دست برگ برنده ی دیگری را رو کند. با انتشار دو پرچمدار در موفقیت این چنین نزدیکی، ممکن است HTC خود را در مقابل گوشی های هوشمند قوی که از طرف رقبا در فصل تعطیلات پیشنهاد می شود، بدون پاسخ بیابد.

با HTC به نظر می رسد که هرگز مشکلی در ساخت دستگاه های با کیفیت وجود ندارد، اما با زمان، مکان و چگونگی انتشار آنها وجود خواهد داشت. Butterfly S یک پرچمدار عجیب است که نسبت به مورد قبلی پیشنهاد شده است، و مشابه HTCهای دیگر نیست، و به سختی در خیلی از بازارها یافت می شود. اما برای کسانی که این محصول را در کشور خود دارند، پیش بینی اینکه این چیزها چگونه اجرا می شود، و با بازاریابی درست، HTC Butterfly می تواند موفق شود یا خیر، غیرممکن است.