انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی گوشی 1HTC Butterfly: پادشاه اندرویدی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اچ تی سی باترفلای هیچ شکی در مورد اهمیت و توانایی اچ تی سی برای بازیابی جایگاه پیشین باقی نگذاشته است. این گوشی دارای ظاهر زیبا، سرعت بالا و صفحه نمایشی بهتر از تمام گوشی های موجود می باشد. باترفلای دارای امکاناتی است که می تواند بسیاری از افراد را به خود جلب کند.



معرفی

به دلیل کاهش فروش در سال گذشته بسیاری از افراد فراموش کرده اند که HTC همچنان یکی از بهترین تولیدکنندگان سخت افزار در بین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند می باشد. HTC اولین تولیدکننده ای بود که چیپست دو هسته ای، چهار هسته ای و اولین صفحه نمایش Full HD را تولید کرد اما سهم HTC در بازار در سال گذشته بسیار کاهش یافته است. علی رغم اینکه HTC One S و One X گوشیهای خوبی بودند اما نتوانستند به چندین دلیل خود را نشان دهند. یکی از دلایل این امر ارائه زودتر از موقع و پیشنهاد تخفیفات گوشی های پی در پی توسط تولید کنندگان تایوانی بود. این چیزی بود که آنها وعده دادند تا در سال 2013 درست کنند.

مشکل بزرگتر این است که گوشی های سری One نتوانستند با گوشی های سری Galaxy سامسونگ که بازار را فرا گرفته بودند رقابت کنند. آیا HTC Butterfly می تواند شرکت را به جایگاه پیشین خود در بازی رقابتی گوشی های تلفن همراه بازگرداند؟ با توجه به ویژگی های این گوشی، شاید بتواند این امر را عملی سازد.

ویژگی های اصلی

پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE، 3G به همراه HSPA، پشتیبانی از LTE (بسته به شبکه)
  +صفحه نمایش 5 اینچی لمسی خازنی، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ از نوع Super LCD3 با کیفیت 1080p با تراکم پیکسلی 441ppi و Gorilla Glass 2 منحنی
  +آندروید 4.1.1 آب نبات ژله ای با رابط کاربری Sense 4+
  +پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی از نوع Krait، پردازنده گرافیکی Adreno 320، رم 2 گیگابایت، چیپست Qualcomm Snapdragon S4 Pro
  +دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، فلاش LED و ثبت مکانی تصاویر
  +فیلم برداری 1080p@30 fps، فوکوس خودکار و صدای استریو
  +دوربین سلفی 2.1 مگاپیکسلی با فیلم برداری 1080p
  +پشتیبانی از Wi-Fi a/b/g/n، Wi-Fi Direct و DLNA
GPS  + به همراه A-GPS، GLONASS
16  + گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD
  +درگاه micro USB با قابلیت MHL
  +بلوتوث نسخه 4.0
  +پشتیبانی از NFC
  +فیش 3.5 میلی متری هدفون
  +حسگر شتاب سنج و مجاورت
  +حذف فعال نویز به همراه میکروفون ثانویه
  +بدنه پلی کربنات
  +کیفیت صدای عالی به همراه قابلیت های Beats
معایب اصلی

─ باتری غیرقابل تعویض
─ مکان نامناسب دکمه روشن / خاموش
─ عدم وجود میانبر در محل اعلان ها
─ عملکرد ضعیف دوربین

این شرکت قوی سال پیش بیشتر به جزئیات می پرداخت و بنابراین در این دستگاه HTC سعی کرده است گوشی را تولید کند که علاقمندان به گوشی های همراه به سوی آن جذب شوند. صفحه نمایش خمیده و یک گیگابایت رم اضافی می تواند منجر به تمایز در رقابت بین گوشی ها گردد. خبر بد برای HTC این است که سونی بسیاری از بازارها را با عرضهXperia Z به خود اختصاص داده است. اما در طی بررسی های خود به این نتیجه رسیدیم که این پرچمدار ژاپنی نیز دارای نقاط ضعفی می باشد که Butterfly می تواند از آن بهره برده و وارد بازار رقابت گردد. صفحه نمایش Xperia Z از نظر زوایای دید اندکی ضعیف است و اگر Butterfly از این نظر بتواند به برتری برسد می تواند وارد بازار رقابت گردد.

نسخه جدید رابط کاربری Sense یکی از موارد جالبی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در بررسی های پیشین به این نتیجه رسیدیم که رابط کاربری TouchWiz سامسونگ از نظر کاربردی بودن دارای مزایای متعددی می باشد و این در حالی بود که راه حل HTC بسیار سازگارتر و زیبا تر بود. بخش نرم افزاری Butterfly نیز به منظور رقابت با گوشی های دیگر باید پیشرفت هایی داشته باشد.

سخن پایانی

Butterfly هیچ شکی در مورد اهمیت و توانایی HTC برای بازیابی جایگاه پیشین باقی نگذاشته است. این گوشی دارای ظاهر زیبا، سرعت بالا و صفحه نمایشی بهتر از تمام گوشی های موجود می باشد. Butterfly دارای امکاناتی است که می تواند بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

صفحه نمایش منحنی یکی از مزیت های کاربردی می باشد و در صفحه نمایش 5 اینچی نمود زیبایی می یابد. HTC Butterfly استفاده از شبکه های مجازی را نیز فراهم می آورد و رابط کاربری آن بهترین ارتباط با شبکه ها به منظور اشتراک تصاویر و تماشای فیلم ها را فراهم آورده است.

اما رابط کاربری Sense نمی تواند از تمام امکانات سخت افزاری قدرتمند بهره ببرد. عدم وجود میانبرها در محل اعلان یکی از مشکلات اساسی محسوب می شود و محیط آن نیز امکاناتی به خوبی رقبای دیگر ارائه نمی دهد. امکاناتی نظیر Smart Stay یا تقسیم صفحه نمایش به دو بخش برای استفاده همزمان از نرم افزارها ممکن است امکانات بسیار عالی محسوب نشوند اما ویژگی های سودمندی هستند که تجربه کاربر از گوشی را ارتقا می بخشند اما HTC از این امکانات بی بهره است. بهره مندی از اکولایزر نیز می توانست یکی از امکانات خوب محسوب شود (به خصوص این شرکت قبلا با شرکت Beats همکاری می کرد) و همچنین به روز رسانی task manager (مدیریت کننده وظایف) نیز می توانست به کاربردی تر بودن این گوشی بیفزاید.
اما هیچ کدام از این مسائل آنقدر با اهمیت نیستند که بتوانند مانع از حضور HTC Butterfly به عنوان یکی از کامل ترین گوشی های موجود در بازار شوند. علاوه بر این، برنامه های تغییر ظاهر صفحه نمایش و منوها در Google Play موجود می باشند که می توان از آنها برای جبران نقصان های رابط کاربری Sense استفاده کرد.

اینگونه به نظر می رسد که HTC Butterflyدر نیمه اول سال یکی از گوشیهایی بود که همه قصد داشتند یک نسخه از آن را داشته باشند. با این حال، با عرضه مدل One (که پیشتر با نام M7 خوانده می شد) به نظر می رسد که این شرکت Buttefly را به عنوان نماد قدرت عرضه کرده و تمام تلاش خود را برای محصول بعدی محفوظ نگه داشته است.
این امر نشان می دهد که شرکت،Buttefly را به عنوان هدف نهایی ارائه نداده بلکه صرفا یک گوشی قبل از ارائه گوشی های بی نظیر بوده است. بنابریان این مدل از HTC بال پروازی است که شرکت را در مسیر باد به منظور دستیابی به جایگاه پیشین خود قرار می دهد.