انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی گوشی Oppo Find 7: اسب سیاه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اپو فایند 7 به طور قطع یک پرچمدار است. این دستگاه فرصتی استثنائی ست برای کسانی که به دنبال بهترین تکنولوژی با قیمتی مناسب هستند.


معرفی

بر طبق نظر و تجارب به دست آمده از کاربران، Oppo تا به امروز نه تنها انتظارات را به عنوان یک مبتکر در فضای موبایل برآورده نموده بلکه حتی بیشتر از حد انتظار نیز عمل کرده است. صادقانه بگوییم، این کار هر روز برای آنها سخت تر می شود. قرار نبود از این برند توقع چندانی داشته باشیم. ولی Oppo Find 5 پرچم داری افتخار آفرین شد و N1 حتی انتظارات را بالاتر نیز برد.
حدود یک سال و نیم بعد از Find 5، اکنون Oppo آماده است تا دستگاه مرغوب دیگری (در واقع این بار یک جفت) را وارد بازار کند. این شرکت استفاده ی مناسب و خوبی از آخرین تکنولوژی موجود در بازار نموده و جالبتر اینکه به کاربران حق انتخاب داده است.

در حالیکه پرچمداران موجود در بازار همچنان از سیستم نمایشگر 1080p استفاده می کنند، صفحه نمایشگرهای QHD که موفقیت جدیدی در عرصه ی سخت افزاری بشمار می آیند، فاکتور اصلی برای فروش گوشی های نسل بعدی می باشند و گوشی Oppo این انتخاب را بر عهده ی شما می گذارد که کدام رزولوشن تصویر را با توجه به نیازها و بودجه تان برگزینید: صفحه نمایش Full HD برروی گوشی Find7a که ما کمی بعد به بررسی آن می پردازیم و یا گوشی جدید Find7 با صفحه نمایش Quad HD که بزودی وارد بازار خواهد شد.

اکنون ما به بررسی گوشی تازه وارد Find7a می پردازیم که با وجود امکانات کمتری که نسبت به گوشی ها ی نسل آینده دارد به اندازه ی کافی بر روی برگه جالب به نظر می رسد. این گوشی از یک پردازشگر قوی، صفحه نمایش بزرگ IPS، دوربینی قابل با امکاناتی عالی، گزینه های بیشمار اتصال و رابط کاربری سفارشی اندروید بهره می برد. لیست کامل ویژگی های این گوشی در پایین آمده است:

ویژگی های اصلی


  +پشتیبانی چهار بانده از GSM/GPRS/EDGE، 3G پنج بانده با HSPA، LTE چهار بانده
  +صفحه نمایش LCD 1080 پیکسلی IPS (401 پیکسل در اینچ) 5.5 اینچی با 16 میلیون رنگ و قابلیت touchscreen
  +سیستم عامل اندروید نسخه ی 4.3 ،Jelly Bean با رنگ OS
  +پردازنده چهار هسته ای 2.3 گیگاهرتزی Krait، رم 2 گیگابایتی، پردازنده گرافیکAdreno 330، چیپست Qualcomm Snapdragon 801

  +دوربین 13 مگابایتی با قابلیت تثبیت عکس، فلش با LED دوگانه، قابلیت ضبط با تراکم بالا، RAW، پانوراما، قابلیت باز ماندن دوربین به مدت طولانی (حدود 32 ثانیه)، قابلیت بزرگنمایی بسیار بالا با توانایی ایجاد نمونه های باکیفت 50 مگابایتی

  +فیلمبرداری با کیفیت 2160P با سرعت 30 فریم بر ثانیه، کیفیت 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه، کیفیت 1080P با تراکم ضبط بالا و 720P با سرعت 120 فریم بر ثانیه

Wi-Fi  + دوبانده ی ac/a/b/g/n ، Wi-Fi Direct و DLNA، قابلیت اتصال بی سیم به تلویزیون (Miracast)

GPS  + با A-GPS

  +حافظه داخلی 16 گیگابایتی

  +دارای شیار مخصوص microSD card

  +دارای پورت microUSB 2.0، با قابلیت میزبانی USB

  +بلوتوث ورژن 4.0

NFC  +

  +خروجی هدفون استاندارد 3.5 میلیمتری

  +باطری 2800mAh با توانایی شارژ سریع

  +شتاب سنج و سنسور مجاورتی

  +حذف کننده ی فعال صدای اطراف به همراه میکروفون اختصاصی

  +دارای چراغ اعلان

معایب اصلی

─ در ابتدا اندروید کیت کتی نصب نیست
─ فاقد موج FM رادیوییست
─ نبود نور کافی پس زمینه ی دکمه های لمسی
─ ویدیوهای HDR به خوبی نمونه های هم تراز خود نیستند.


Oppo Find 7a کاملا مشخصات یک پرچم دار واقعی را داراست، تفاوت اصلی در رزولوشن صفحه نمایش است. با داشتن قیمت پایین و مناسب تجهیزات، Find 7a به حق می تواند امیدوار باشد که علیرغم حضور در این بازار رقابتی جدی و تنگاتنگ او به گرمی استقبال می شود.
بسیار خب، ممکن است به نظر خیلی از ما Oppo Find 7a فرزند خوانده ای در کنار برادران و خواهران QHD خود به نظر بیاید که Oppo حتی سعی آنچنانی در اسم گذاری او هم انجام نداده. ولی چه QHD باشد یا نباشد، به نظر میاید کاملا توانایی این را دارد که با بیشتر پرچمداران رقابتی پایاپای داشته و حتی از آنها جلو بزند. برای سواری آماده اید؟

سخن پایانی

Oppo Find 7a جزو یکی از ارزانترین گوشیهای هوشمند موجود در بازار است. و با وجود قیمت پایینتر، این گوشی از کیفیت کم نگذاشته و یکی از عالیترین ساختارها، عملکردها و تجارب کاربری را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. شما با این گوشی جدیدترین تکنولوژی را با قیمتی مناسب دریافت می کنید و این چیزیست که به این زودی از سامسونگ، HTC یا LG نخواهید دید.

علاوه بر این، Oppo Find 7a مشخصاتی استثنائی و منحصر به فردی دارد که در هیچ دستگاه دیگری یافت نمی شود. اولاً مشخصه ی شارژ سریع این گوشی ست که به شما این اجازه را می دهد تا گوشی خود را با سرعتی باور نکردنی شارژ کنید. ثانیا خاصیت زوم فوق العاده بالا تا 50 مگاپیکسل. همچنین رنگ OS ساده شده ی مبنی بر اندروید 4.3 JellyBean نیز حرکت خوبی است برای رهایی از UI های معمولی که همیشه شاهدشان بودیم. سرانجام Find 7a دوربین جلویی با کیفیت بالای 5 مگاپیکسل را برای انداختن عکسهای سلفی با کیفیت در اختیار می گذارد، مشخصه ای که هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. Oppo Find 7a یکی از بهترین چیپست های موجود در بازار را به کار گرفته است، .Snapdragon 801 به همراه صفحه نمایش زیبای 5.5 اینچی IPS با رزولوشن 1080 پیکسل که بهترین کیفیت ساختار را به کاربر ارائه می کند. عمر باطری نیز خصوصا برای یک چنین دستگاه قدرتمندی خوب است.

Oppo Find 7a به طور قطع یک پرچمدار است. این دستگاه فرصتی استثنائی ست برای کسانی که به دنبال بهترین تکنولوژی با قیمتی مناسب هستند. Find 7a پکیجی عالی از سخت افزارها و نرم افزارهاست. دستگاهی که همه از داشتنش راضی و خوشحال هستند. چنانچه اینها برایتان کافی نیست همیشه Find 7 هست تا در کنارتان باشد.