انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی گوشی BlackBerry Bold 9790
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گوشی بلک بری بولد 9790 ویژگی های اولیه پرچمدار شدن را ندارد اما، این احساس را ایجاد می کند که یک جایگزین بالقوه برای Bold 9780 می باشد. چیزی که این گوشی اضافه کرده، صفحه نمایش لمسی به یک بسته ی کلاسیک است، با این هدف که تجربه BlackBerry را به روز نگه دارد.


معرفی

بسیارخوب، یک BlackBerry Bold دیگر! اما این بار چه داریم؟ و تفاوت ها واقعا در کجاست؟ مطمئنا نسبت به مدل 9900 کمی کوچکتر است اما صفحه نمایشی لمسی combo مشابه با مدل QWERTY دارد. تا اینجا که همه چیز خوب به نظر می رسد.
حال، اجازه دهید تا از نقطه نظر متفاوتی بررسی را ادامه دهیم. Bold 9790 توسط یک پردازنده متفاوت طراحی شده و ویدیو HD آن یکی از اولین چیزهای اوراق و دورریختنی است. برای جبران این مسئله، گوشی دارای چیزی است که احتمالا بهترین دوربین عکاسی BlackBerry تا این لحظه می باشد. هر دو ویژگی اندازه صفحه و کیفیت آن، کمی کاهش پیدا کرده، اما هنوز بهترین قسمت آن را به شما نمی گوییم. Bold 9790 بدتر از Bold 9900 به نظر نمی رسد و هزینه کمتری نیز دارد.

حال، BlackBerry Bold 9790 صرفا رتبه بعدی است. این گوشی ویژگی های اولیه پرچمدار شدن را ندارد اما، این احساس را ایجاد می کند که یک جایگزین بالقوه برای Bold 9780 می باشد. چیزی که این گوشی اضافه کرده، صفحه نمایش لمسی به یک بسته ی کلاسیک است، با این هدف که تجربه BlackBerry را به روز نگه دارد.

ویژگی های اصلی

  +سیستم عامل BlackBerry نسخه 7
  +امنیت داده و ایمیل با سرویس اینترنت BlackBerry افزایش یافته است
  +صفحه نمایش لمسی 2.45 اینچی با 16 میلیون رنگ TFT با رزولوشن 480 در 360 پیکسل
  +صفحه کلید QWERTY
  +پشتیبانی GSM چهار بانده و 3G چهار بانده با HSDPA
  +اتصال Wi-Fi b/g/n دوبانده
  +پشتیبانی NFC
  +دریافت کننده GPS و نقشه های از پیش لود شده BlackBerry ، قطب نمای دیجیتالی
  +دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، فلش LED (به طرز شگفت آوری دوربین خوبی است)
  +فیلمبرداری VGA@30fps
  +پردازنده 1GHz
  +رم 768 مگابایت
8  + گیگابایت حافظه داخلی
Trackpad  + یا پد لمسی اپتیکی
  +اسلات کارت microSD (حداکثر تا 16 گیگابایت)
  +پشتیبانی از پخش ویدیو DivX و XviD
  +ویرایشگر اسناد Office
  +خروجی هدفون استاندارد 3.5 میلی متری
  +شماره گیری هوشمند
  +بدنه فشرده و کیفیت محکم ساخت

معایب اصلی

─ حساب کاربری سرویس اینترنت BlackBerry، سرویسی اجباری است که بر روی تمامی گوشی های Blackberry قرار دارد
─ نداشتن فیلمبرداری HD
─ نداشتن دوربین ثانویه در قسمت جلوی گوشی
─ عدم پشتیبانی از فلش
─ نداشتن رادیو FM
─ نداشتن بازخورد یا تنظیم لمسی
─ دکمه قفل فوق العاده سفت
─ کیفیت پایین خروجی صدا
─ عملکرد ضعیف بلندگو
─ پنل پشتی کاملا فیت نیست


 9790 بخشی از خط Bold اولیه است، اما نسبت به گوشی های معمول BlackBerry ، با بودجه منطقی تری آمده است. این گوشی خیلی از کارهای مشابه پرچمدار را انجام می دهد، اما قیمت کمتری داشته و زرق و برق خاص خودش را دارد.
اولین شروع اندونزیاییBlackBerry Bold 9790، چیزهایی را در مورد راهکار بازار RIM آشکار میکند. برای 9790 این احساس را ایجاد کرده است که بجای رقابت با Bold 9900 ، بر روی بازار در حال ظهور تمرکز کند. این اندونزیایی به لحاظ تکنیکی و فنی تنها نیست، در واقع یکی از پایگاه های RIM می باشد. از طرف دیگر، Bold 9790 به شروع قوی تری نیاز داشت و قرار بود که راه اندازی یک بازار وفادار سنتی این امکان را به وی دهد.

سخن پایانی

پرسشی که در ذهن همه ایجاد می شود باید این باشد که، Bold 9790 چگونه در حضور و همزمان با Bold 9900 وجود خواهد داشت. مردم در دیدگاه های خود باغضب حرف می زنند و در بیشتر آنها به نظر می رسد که هیچ نقطه نظری راجع به داشتن دو گوشی خیلی مشابه که در فاصله زمانی نسبتا نزدیکی، یکی بعد از دیگر منتشر گشته اند، ندارند.

تظاهر نمی کنیم که می دانیم RIM چگونه فکر می کند، اما حدس می زنیم که می توانیم برخی از دلایل آنها را ببینیم. اجازه دهید تا نگاهی به واقعیت بیندازیم. بین زمان انتشار دو گوشی، دقیقا شش ماه فاصله وجود دارد. به علاوه، اگر تایید کنید می بینیم که،Bold 9790 در حال حاضر تنها ساخته شده است و مدتی طول می کشد تا در مقیاس وسیع تری در دسترس قرار گیرد.
بزرگترین چیزی که Bold 9790 را مورد لطف قرار داده، قیمت آن است. این گوشی در خط تولید اولیه، مقرون به صرفه ترین گزینه است. فرض نشده است که این گوشی با پرچمدار رقابت کند، اما به گسترش دموگرافیک RIM و ایجاد یک جای پای محکم در بازار در حال ظهور، کمک میکند.

9790 یک ارتقای طبیعی از Bold 9780 است، اما می تواند برای شمایی که علاقه مند به کمی انحنا هستید، خوب باشد. همچنین باید یک گزینه خوب برای کاربران وفادار RIM نیز باشد، کسانی به صورت تفننی به سراغ صفحه لمسی می روند، اما فکر میکنند که خط Torch از آن خیلی دور است.