انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آمایش آموزش عالی، راهکار اصلاح مسیر توسعه دانشگاه‌های نوپا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آمایش آموزش عالی، راهکار اصلاح مسیر توسعه دانشگاه‌های نوپا 1

رئیس دانشگاه تفرش گفت: با اجرای این طرح، توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب و مطابق با پتانسیل‌های هر دانشگاه صورت می‌گیرد و اضافه شدن رشته‌ها برابر شرایط منطقه است.



دکتر محمدقاسم سحاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، درباره طرح آمایش آموزش عالی کشور که تا آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌شود، افزود: این اتفاق به زودی در دانشگاه‌ها اجرایی خواهد شد، اما بیشتر شامل حال مؤسسات آموزش علمی نوپا که هنوز توسعه پیدا نکرده‌اند، است و به منظور اصلاح مسیر توسعه آنها صورت خواهد گرفت.



وی افزود: علاوه بر اینکه، پذیرش دانشجویان در رشته‌های مختلف در این طرح براساس نیاز کشور صورت می‌گیرد، در ایجاد رشته‌های جدید نیز قطعاً مؤثر خواهد بود، اما حذف رشته‌های تحصیلی مبتنی بر نیاز کشور بخصوص در مورد رشته‌هایی که چندین سال است ایجاد شده و بر مبنای آن استاد و دانشجو پذیرفته شده، بعید یه نظر می‌رسد.



رئیس دانشگاه تفرش گفت: تاکنون، در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، رقابت بسیاری برای افزایش رشته‌ها انجام می‌گرفت که با اجرای این طرح، رشته متناسب با قابلیت و مطابق با پتانسیل‌های هر دانشگاهی ایجاد می‌شود که برابر شرایط منطقه است.



سحاب اظهار کرد: راه‌اندازی رشته‌هایی همچون محیط زیست در استان‌هایی همچون استان مرکزی که با مشکلاتی در این حوزه روبروست می‌تواند به حفظ و حراست از محیط زیست از طریق تربیت نیروی کارآمد موثر باشد.



وی تاکید کرد: توجه به ضرورت‌ها و نیازهای هر منطقه از ویژگی‌های طرح آمایش است.



براساس گفته‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اجرای طرح آمایش آموزش عالی کشور به امر اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز کمک می‌کند و براساس آن پذیرش دانشجویان در رشته‌های مختلف براساس نیاز کشور صورت می گیرد.



انتهای پیام