انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مهمترین آسیب بومی شدن دانشگاه‌ها افزایش قومیت‌گرایی است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مهمترین آسیب بومی شدن دانشگاه‌ها افزایش قومیت‌گرایی است 1

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان مهمترین آسیب‌های بومی شدن دانشجویان دانشگاه‌ها را افزایش قومیت‌گرایی و کاهش مبادلات فرهنگی دانست.



دکتر سعید جامه‌بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، افزود: با بومی شدن دانشگاه‌ها قومیت‌گرایی ریشه پیدا کرده و شدیدتر خواهد شد در نتیجه باعث عدم‌گسترش فرهنگ اقصی نقاط مختلف کشور به استان‌های دیگر می‌شود.



وی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان خارجی تفرقه‌افکنی بین هم‌میهنان کشور است، اضافه کرد: با افزایش دانشجویان غیربومی در دانشگاه‌های کشور، مسأله قومیت‌گرایی تضعیف شده و یکپارچگی و تحکیم بین اقوام مختلف افرایش می‌یابد.



دکتر جامه‌بزرگی با بیان اینکه بومی‌گزینی دانشجویان دانشگاه‌های استان‌ها فوایدی را نیز در بردارد، اظهار کرد: اگر غیربومی‌ها در یک دانشگاه بیشتر از بومی‌ها باشند آسیب‌های فرهنگی کم‌تری متوجه افراد شده چرا که همزمان جوانان زیر چتر خانواده‌های خود می‌توانند به تحصیلات خود ادامه دهند.



رئیس دانشگاه آزاد همدان در ادامه با بیان اینکه دانشجویان غیربومی تاثیر زیادی در اقتصاد استان ندارند، گفت: دانشجویان غیربومی داخلی و خارجی تنها در دوران دانشجویی مایحتاج خود را فراهم کرده و سرمایه زیادی از نظر اقتصادی برای استان محسوب نمی‌شوند و در نهایت بعد از فارغ‌التحصیلی به زادگاه خود برمی‌گردند.



انتهای پیام