انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی گوشی Microsoft Lumia 640 Xl Dual SIM
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مایکروسافت لومیا 640 اکس ال بهترین دستگاه از نظر امکانات در سری لومیا 640 است. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی و دوربین 13 مگاپیکسلی است. لومیا 640 آماده است تا با تجربه دلپذیر کارکردن با صفحه بزرگش و قیمت ترغیب کننده ی زیر 200 یورو، کاربران تازه ای را به سمت پلتفرم موبایل مایکروسافت فرابخواند.


معرفی

مایکروسافت لومیا 640 اکس ال یکی از جدیدترین مدل های لومیا است که وارد بازار شده که در حالت دو سیم کارت نیز موجود می باشد. ما می خواهیم امروز مدل دو سیم کارته آن را بررسی کنیم. این بهترین دستگاه از نظر امکانات در سری لومیا 640 است. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی و دوربین 13 مگاپیکسلی است. لومیا 640 آماده است تا با تجربه دلپذیر کارکردن با صفحه بزرگش و قیمت ترغیب کننده ی زیر 200 یورو، کاربران تازه ای را به سمت پلتفرم موبایل مایکروسافت فرابخواند. نوکیا به خاطر تنوع مدل های مختلفش مشهور بود که همه بالاخره میتوانستند مدل مورد علاقه خود را در آن پیدا کنند. امروزه در دوران گوشی های هوشمند تنوع بیشتر در مورد رنگ صدق می کند، اما مایکروسافت با سری لومیا 640 میخواهد سری به سنت های گذشته بزند. آنها 7 دستگاه مختلف با امکانات و قیمت های متفاوت ارائه می دهند.

شکستن یک الگو امروزه حرکت دشواری است، اما به نظر می رسد مایکروسافت تقریبا از همه نظر خوب عملکرده است. شما می توانید لومیا 640 را در سایز معمولی 5 اینچ یا مدل 5.7 اینچی دریافت کنید. هم چنین مدل های 3G، 3G دو سیم کارته، LTE، LTE دو سیم کارته را در هر اندازه دریافت کنید، که بسیار عالی است؛ شما می توانید مدلی که نیاز دارید را خریداری کنید و بقیه پولتان را برای خود نگه دارید. رنگ مدل ها نیز بسیار متنوع است: سبزآبی مات، سبزآبی براق، نارنجی، سیاه، سفید مات، سفید براق.

پس ما مدل لومیا 640 اکس ال 3G دو سیم کارته را انتخاب کردیم که دارای بدنه سفید مات بود. به شکل قابل توجهی بزرگ اما در عین حال سبک می باشد. اولین چیزی که به چشم شما میخورد، صفحه Glance است (کاربردی است که در گوشی های لومیا مشاهده می کنید که مانند اسکرین سیور، اطلاعاتی از قبیل آب و هوا ساعت و تماس های از دست رفته را با مصرف کمترین انرژی در اختیار شما می گذارد)، لوگوی ZEISS نیز در پایین لنز 13 مگاپیکسلی در پشت بدنه مشاهده می شود. صفحه نمایش 5.7 اینچی تراکم پیکسل قابل قبولی را ارائه نمی دهد ولی با تکنولوژِی ClearBlack آن را جبران می کند. با اینکه لومیا 640 جز اولین سری هایی بود که با ویندوز 10 معرفی شده بود، اما هنوز هم با ویندوز 8.1 کار می کنند. البته جز اولین دستگاه هایی خواهند بود که آپدیت ویندوز را در این تابستان دریافت خواهند کرد.

ویژگی های اصلی

  +اتصال اختیاری LTE
  +قابلیت اختیاری دوسیم کارته بودن (3G و LTE)
  +صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS با رزولوشن 720p، تکنولوژیClearBlack، و Gorilla Glass 3
  +پردازنده Cortex-A7 چهار هسته ای 1.2Ghz، پردازنده گرافیکی Adreno 305، چیپست Snapdragon 400، رم 1 گیگابایت
  +ویندوز فون 8.1 با Lumia Denim، بروز رسانی ویندوز 10 در تابستان 2015
  +دوربین 13 مگاپیکسلی فوکوس خودکار، فلش LED، ضبط ویدیو 1080p با 30 فریم بر ثانیه
  +دوربین جلو 5 مگاپیکسل، ویدیو 1080p
  +رادیو FM با RDS Wi-Fi b/g/n; Bluetooth 4.0; GPS/GLONASS;
  +حافظه OneDrive 30 گیگابایت
  +سیستم رهیابی صوتی مجانی جهانی به همراه HERE Drive+
  +باتری 3,000mAh Li-Ion


معایب اصلی

─ چیپست قدیمی
─ بدون میکروفون ثانویه
─ تنها 3 گیگابایت حافظه داخلی قابل استفاده برای کاربران


لومیا 640 اکس ال تقریبا از تمام جهات مجهز است. تنها نگرانی ما چیپست Snapdragon 400 است. درست است که ثابت شده در گذشته برای دستگاه های ویندوز بسیار خوب عمل کرده و هنوز هم توسط بسیاری از مدل ها استفاده می شود، اما با تلاش اخیر مایکروسافت برای قرار دادن برنامه و بازیهای جدید در فروشگاه ویندوز ممکن است مشکلاتی در حین اجرای این برنامه ها به وجود بیاید.

سخن پایانی

مایکروسافت لومیا 640 اکس ال دو سیم کارته جز 7 دستگاه تازه معرفی شده سری لومیا 640 است. در اصل این دستگاه بهترین مدل این سری است که صفحه نمایش 5.7 اینچی و دوربین قوی تر را ارائه می دهد. اگر شما به دنبال دستگاهی در دسته فبلت ها هستید، لومیا 640 اکس ال بسیار دوست داشتنی است در دست خوب جای می گیرد و ساختار با کیفیتی دارد. ما بدنه مات را پیشنهاد می کنیم چون مدل های براق هم خوش دست نیستند و هم از نظر ظاهر جلوه خوبی ندارند. از نکات مثبت دیگر می توان به جدا شدن قاب پشتی و باتری قابل تعویض اشاره کرد.

در حال حاضر تنوع زیادی در سری لومیا وجود دارد، پس چرا شما باید لومیا 640 اکس ال را خریداری کنید؟ اول از همه اینکه، قبل از بقیه دستگاه های لومیا بروز رسانی ویندوز 10 را میگیرد. دوربین توانای 13 مگاپیکسلی و لنز ZEISS از دیگر موارد هستند. قابلیت ارتقا حافظه و صفحه بزرگ و عمر باتری خوب نیز می توانند شما را متقاعد کنند. آخرین مورد که حائز اهمیت نیز است: شما می توانید با انتخاب کردن مدل مناسب از بین 3G، LTE، 3G دوسیم کارته و LTE دو سیم کارته از نظر اقتصادی کمی صرفه جویی کنید.
سیستم عامل ویندوز فون که قرار است به زودی به نسخه 10 آپدیت شود، روز به روز در حال پیشرفت است. ما با مدل تکنیکی ویندوز 10 کار کرده ایم و همه چیز به نظر قوی می آید و قدم درستی در جهت مناسب شناخته می شود.بنابراین اولین کسانی که این بروزرسانی را دریافت می کنند نیز از امتیاز خوبی برخوردار هستند.
لومیا 640 اکس ال سریع ترین دستگاه موجود نیست و تولید چیپست Snapdragon 400 نیز درآینده احتمالا متوقف خواهد شد. اما سیستم عامل ویندوز تقریبا سبک است و برای این سخت افزار طراحی شده است پس عملکرد بدون مشکلی پیش رو دارید.

نتایج بدست آمده از تست گوشی Microsoft Lumia 640 XL


  ◄کیفیت ساخت و مدل مات بدنه باعث میشود که دستگاه به خوبی در دست جای بگیرد. هرچند مدل های براق کمی در دست لیز می خورند.
  ◄صفحه نمایش روشنایی خوبی دارد، کنتراست مناسب است و در مقابل نور خورشید نیز عملکرد قابل قبولی دارد
  ◄عمر باتری در حد 74 ساعت تخمین زده شده است
◄ پکیج اتصالات آن بسیار قوی است و از 3G، LTE، NFC، دوسیم کارته گرفته تا رادیو اف ام را پستیبانی می کند.
  ◄کیفیت صدا در حد رضایت بخشی بلند است
  ◄کیفیت خروجی صدا نیز مناسب است
  ◄قدرتمند و سریع با ویندوزفون 8.1 و Lumia Denim firmware، بروز رسانی ویندوزفون 10 به زودی
◄ دوربین اصلی کیفیت خوبی به نمایش گذاشته است هم چنین شما عکس های سلفی با کیفیتی نیز خواهید داشت.
  ◄کیفیت ضبط ویدیو خوب است اما بعضی اوقات از نظر تعادل رنگ سفید مشکل دارد.
◄ همه فرمت های اصلی ویدیو را پخش می کند، اما آنهایی که از فرمت صدای AC3 (معمولا در فرمت mkv پیدا می شود) استفاده می کنند، پشتیبانی نمی شوند.

لومیا 640 اکس ال مطمئنا یک پروژه بسیار ظریف از مایکروسافت بوده است که به خوبی هدف گذاری شده، مرحله اجرایی فوق العاده ای داشته و با قیمت مناسبی نیز به فروش می رسد. اگرچه ویندوزفون هنوز روی دور نیوفتاده است و ما امیدوار هستیم با حضور ویندوزفون 10 این سیستم‌عامل به سطح بالاتری برود. در غیر این صورت مایکروسافت چاره ای نخواهد داشت مگر اینکه به فروختن گوشی های هوشمندش به قیمت کف بازار ادامه دهد تا بخش موبایل را سرپا نگه دارد.