انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ررسی گوشی Sony Xperia M2
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هدف از عرضه این گوشی، ارتقای اکسپریا ام محبوب می باشد. اکسپریا ام 2 دارای صفحه نمایش بزرگتر (و رزولوشن بیشتر)، چیپست بهتر و رزولوشن دوربین بیشتری می باشد.ام 2 همچنین از سیستم LTE و ظرفیت باتری بیشتری بهره می برد.

معرفی

ما بررسی Xperia M2 که یک گوشی هوشمند با امکانات مختص به خود می باشد را آغاز می کنیم. هدف از عرضه این گوشی، ارتقای Xperia M محبوب می باشد. M2 دارای صفحه نمایش بزرگتر (و رزولوشن بیشتر)، چیپست بهتر و رزولوشن دوربین بیشتری می باشد.M2 همچنین از سیستم LTE و ظرفیت باتری بیشتری بهره می برد. دومین اقدام سونی، افزایش کیفیت این تلفن هوشمند به منظور رقابت با Moto G می باشد که در ادامه این موضوع را مشاهده خواهیم کرد.
شرکت سونی در حال افزودن اعدادی به اسامی مدل ها می باشد که حاکی از ضعف مهارت های کپی رایت آنها می باشد اما ارتقای مدل ها تاکنون روند استوار و پایداری داشته است، ما پرچمداران گوشی و تبلت های هوشمند فصل جدید و همچنین Xperia E1 مقرون به صرفه را مشاهده کردیم. تمام این موارد برای Xperia M2 نیز صدق می کنند.

طرفداران سونی به کیفیت بالای ساخت و ظاهر زیبا صرف نظر از محدوده قیمت عادت کرده اند. Xperia M2 نیز تمام انتظارات آنها را برآورده می سازد اما در این میان توجه ویژه ای نیز به ساختار داخلی داشته است. این گوشی از هسته های پردازنده بیشتری در مقایسه با Xperia M برخوردار می باشد. استفاده از چیپست Snapdragon 400 تعادل خوبی را بین قیمت و عملکرد ایجاد کرده است. صفحه نمایش 4.8 اینچی با کیفیت qHD، دوربین 8 مگاپیکسلی و فیلم برداری با کیفیت 1080p و همچنین امکانات ارتباطی آن از ویژگی های بارز این گوشی به شمار می روند.

ویژگی های اصلی

  +ال سی دی 4.8 اینچی، 540 x 960px، 229ppi، Gorilla Glass 3، حسگر نور محیط
  +اتصال LTE
  +مدل Xperia M2 Dual دارای دو سیم کارت و پشتیبانی از تماس همزمان (بدون اتصال LTE) می باشد.
  +آندروید 4.3 آبنبات ژله ای (برنامهریزیشدهبرایارتقاءبهنسخه4.4 کیت کت)
  +چیپست Qualcomm Snapdragon 400 به همراه پردازنده چهار هسته ای 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A7، پردازنده گرافیکی Adreno 305 و حافظه 1 گیگابایتی
  +دوربین 8 مگاپیکسل، فلاش LED، فیلم برداری 1080p، دکمه شاتر جداگانه
  +دوربین تماس تصویری VGA به همراه امکان فیلم برداری
8  + گیگابایت حافظه داخلی، قابل ارتقا با استفاده از کارت حافظه microSD
  +حذف نویز به همراه میکروفون ثانویه
  +باتری 2300mAh، حالت ذخیره انرژی STAMINA

معایب اصلی

 رزولوشن کم نسبت به اندازه صفحه نمایش
─ عدم وجود آندروید کیت کت در زمان عرضه
─ باتری غیرقابل تعویض


Sony Xperia M2 از نظر مشخصات متقاعد کننده به نظر می رسد و گوشی رده متوسطی محسوب می شود. طراحی OmniBalance که سونی در سال 2013 توسط Xperia Z ارائه داد، باتری قابل تعویض را از رده خارج کرد اما به نظر ما قیمت پرداختی برای زیبایی و حس خوب استفاده از این گوشی،ارزش بیشتری از این امکانات دارد.
مشکل نبود آندروید کیت کت در حال برطرف شدن می باشد و طراحی آپدیت Xperia M2 در حال اتمام و تابستان عرضه خواهد شد. با برطرف شدن این مشکل، فقط مشکل رزولوشن صفحه نمایش باقی می ماند. صفحه نمایش qHD برای اندازه 4.8 اینچ اندکی ضعیف می باشد اما حقیقت این است که این رزولوشن برای بسیاری از افراد کفایت می کند. اطمینان داریم که بسیاری از شما اندازه صفحه نمایش را بر تراکم پیکسل به خصوص با قیمتی مناسب ترجیح می دهید.

سخن پایانی

گوشی Sony Xperia M2 یک گوشی در حد متوسط شامل صفحه نمایش بزرگ با وضوح معمولی، چیپست Snapdragon 400 با پردازنده چهارهسته‌ای خوب ودوربین مأیوس‌کننده 8 مگاپیکسلی است که همگی در داخل یک بدنه باریک واقعاً جذاب جا داده شده‌اند. این گوشی یک نسخه پایین‌تر ازXperia T2 Ultra و یک نسخه بالاتر از Xperia E1 است که در هیچ مورد، برتری خاصی ندارد اما از هیچ نظر نیز مردود نیست.
نقاط قوت زیادی درباره این گوشی وجود دارد. گوشی Sony Xperia M2 شاهکاری واقعی گواه بر طراحی برجسته سری Xperia است. پشتیبانی قوی سخت‌افزاری و برخورداری از صفحه نمایش بزرگ، تجربه‌ای عالی از دنیای چندرسانه‌ای را رقم خواهد زد. این گوشی از اتصال LTE نیز پشتیبانی می‌کند که درصورت تمایل، امکان تعویض آن با نمونه دوسیم‌کارته نیز وجود دارد.
شرکت Sony شروع به بروزرسانی سیستم‌عامل اکثر گوشی‌های محبوب خود به نسخه اندروید کیت‌کت 4.4 نموده است و این قضیه شامل حال Xperia M2 نیز می‌شود.مطمئناً این بروزرسانی باعث افزایش سرعت کاربری گوشی خواهد شد که در مجموع تجربه کاربر را بهبود خواهد بخشید. اما جدا از بهینه‌سازی کیت‌کت، Sony تاکنون فرایند بروزرسانی برنامه‌های سیستمی به آخرین نسخه‌های موجود را بر روی گوشی‌های کیت‌کت خود نیز آغاز نموده است. گوشی Sony Xperia M2 تحت تمام آزمون‌های سنجش کارایی قرار گرفته است که تنها مشخصه ناخوشایند آن، عملکرد ضعیف دوربین بود. سایر ویژگی‌های آن که در ادامه ذکر گردیده، در حد متوسط بود.

نتایج بدست آمده از تست گوشی Sony Xperia M2

◄ کیفیت مطلوب صفحه نمایش
◄ طول عمر متوسط به بالای باتری
◄ کیفیت بسیار خوب صدای خروجی
◄ بلندی صدای اسپیکرها خوب است
◄ عملکرد مبنا در حد مطلوب
◄ کیفیت عکس‌برداری بسیار ضعیف
◄ کیفیت متوسط در فیلم‌برداری
◄ عدم پشتیبانی کامل از تمام کدک‌های صوتی و تصویری

شاید Sony Xperia M2 بهترین گوشی حد متوسط موجود نباشد اما هیچ‌چیز بی‌عیب نیست. مثل همیشه، باید دید در میدان رقابت چه کسی پیروز خواهد شد.
گوشی Sony Xperia C، گزینه جایگزینی بسیار عالی از مجموعه گوشی‌های تولیدی Sony است. این گوشی دارای صفحه نمایشی به اندازه 2 اینچ بزرگتر از صفحه نمایش Xperia M2 با همان وضوح تصویر qHD، همان پردازنده چهارهسته‌ای Cortex-A7 و حتی همان دوربین 8 مگاپیکسلی است. علاوه بر این،Xperia C چند دلار ارزان‌تر است وبطور پیش‌فرض دوسیم‌کارته می‌باشد، اما ظرفیت حافظه داخلی کمتری دارد و احتمالاً فاقد قابلیت بروزرسانی کیت‌کت خواهد بود.
گوشی تازه ارتقاء یافته Motorola Moto G 4G با برخورداری ازاتصال LTE و یک درگاه کارت حافظه microSD، تهدیدی جدی برای Xperia M2 محسوب می‌شود. این گوشی دارای امکاناتی از قبیل صفحه نمایش 4.5 اینچی IPS با کیفیت تصویر 720p، چیپست Snapdragon 400 و یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم‌برداری 720p می‌باشد. سیستم‌عامل آن از نوع اندرویدvanilla نسخه کیت‌کت 4.4 بوده وMotorolaمتعهد شده که نسخه‌های بروزرسانی آن را به موقع ارائه نماید. قیمت این گوشی حدود 100 یورو ارزان‌تر ازXperia M2 است که در حد خود وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

گوشی‌های LG L90 و LG G2 mini از تمام جوانب تقریباً همانند یکدیگرند؛ مگر از نظر کنترل‌های اندرویدی که در G2 mini، دقیقاً زیر دوربین اصلی پشت گوشی واقع شده‌اند. هر دو گوشی هوشمند به صفحه نمایش4.7 اینچی IPS با کیفیت qHD، چیپست Snadpragon 400 و دوربین 8 مگاپیکسلی خود مباهات می‌کنند که رقیبی تمام‌عیار برای Sony Xperia M2 به حساب می‌آیند. سیستم‌عامل هر دو گوشی کیت‌کت بوده که با آخرین نسخه رابط کاربری Optimus و Knock Code همراه شده است. از بین این دو گوشی، LG L90 ارزان‌تر است در حالی که قسمت کنترلی واقع در پشت G2 mini همانند Xperia M2 واقعاً ارزش این اختلاف هزینه را دارد.

گوشی Samsung's Galaxy S4 mini نیز بصورت دوسیم‌کارته با قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE ارائه شده است. این گوشی مجهز به چیپست شناخته شده Snapdragon 400 به همراه پردازنده دوهسته‌ایKrait و صفحه نمایش 4.3 اینچیSuper AMOLED با کیفیت تصویر qHD می‌باشد که بزودی نسخه بروزشده اندروید کیت‌کت 4.4 همراه با بهینه‌سازی نهایی رابط کاربری TouchWiz ، برای آن عرضه خواهد شد. لذا طرفداران Samsungشاهد ارائه آن در آینده نزدیک خواهند بود.
گوشی Oppo R819 با داشتن خصوصیاتی از جمله صفحه نمایش فوق‌العاده IPS با کیفیت 720p، چیپست چهارهسته‌ای MT6589 با قابلیت‌های مشابه و پشتیبانی از دو سیم‌کارت، هنوز هم یک گزینه کاملا جذاب برای خرید است. متأسفانه حافظه داخلی 16 گیگابایتی آن قابل ارتقاء نمی‌باشد که این موضوع مورد پسند هرکسی نیست.

گوشی Nokia مدل Lumia 625 مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه پیشنهادی از گروه گوشی‌های Windows Phone می‌باشد که دارای صفحه نمایشی در اندازه مشابه و قیمتی بسیار ارزان‌تر است. قدرت پردازنده آن به خوبیXperia M2 نیست مضاف بر این که صفحه نمایشی با وضوح تصویر پایین‌تری دارد. اما این گوشی به لحاظ پشتیبانی از قابلیت‌های LTE و عملکرد روان خود با گوشیXperia M2 برابری می‌کند و با ارائه Windows Phone 8.1 در تابستان امسال حتی بهتر نیز خواهد شد.
آیا گوشی حد متوسط Sony Xperia M2 قادر است در بالاترین جایگاه بین گوشی‌های ذکر شده قرار گیرد؟ به سختی. اما این گوشی مطمئناً مجموعه بسیار کاملی است و به طور کلی، در سایه طراحی منحصربفرد سری Xperia، یک گوشی هوشمند با هویتی واقعی است که در دنیای گوشی‌های حد متوسط ساخته شده از پلاستیک، یک نمونه نادر محسوب می‌شود. اگر کیفیت پایین دوربین برای شما مهم و تعیین‌کننده نباشد، مطمئناً این گوشی انتخاب شما خواهد بود و به سراغ گزینه‌های دیگر نخواهید رفت.
سونی اصن چرته!