انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی گوشی Sony Xperia Z3
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تغییرات ظریفی که سونی در ظاهر گوشی اکسپریا زد 3 به وجود آورده است ممکن است آن را به زیباترین دستگاهی که سونی تاکنون ساخته تبدیل کند.


معرفی

طبق چرخه آپدیت سونی، شش ماه بعد از اکسپریا Z2 نوبت به اکسپریا Z3 می رسد. در نگاه اول، پرچمدار بعدی کمی از لحاظ به روز رسانی دست و دلباز نیست اما اگر کسی با اکسپریا Z2 کار کرده باشد متوجه می شود که بسیاری از مشکلات کلیدی آن حل شده اند.
با ظاهری جدید و انحنا در لبه های کناری، به نظر می رسد که دستگاه از نظر ارگونومیک پیشرفت کرده است. قاب باریکتر، کاهش وزن و بدنه ظریفتر را که در نظر بگیریم، متوجه می شویم که اکسپریا Z3تنها جنبه هایی را که به پرچمدار قبل از خودش انتقاد وارد میشد، تقویت کرده است.
اما این تنها نقاظ ضعفی نبود که لازم بود درباره آنها تجدید نظر شود. سونی تلاش کرده است که نقاط قوت Z2 را را نیز بهبود ببخشد، میتوان به داشتن یک گواهی نامه IP بالاتر و هم چنین اضافه شدن تنظیمات جدید به دوربین 20 مگاپیکسلی اشاره کرد. با این وجود تنها مشکل پردارش تصویر بود که دفعه قبل هم رضایت بخش نبود و ما کنجکاو هستیم ببینیم سونی این دفعه به خوبی عمل کرده است یا نه. اما بهتر است طبق برنامه پیش برویم، در ادامه به برگه تقلب سونی اکسپریا Z3 نگاهی بیندازید.

ویژگی های اصلی

  +صفحه نمایش 5.2 اینچی IPS LCD، 1080 x 1920 پیکسل، 424ppi، سنسور نور Ambient
  +اتصال LTE
  +اندروید 4.4 کیت کت با رابط کاربری Xperia UI
  +گواهینامه IP68– مقاوم در برابر آب و گردوخاک تا عمق 1.5 متر و مدت 30 دقیقه
  +چیپست Qualcomm Snapdragon 801 چهارهسته ای و پردازنده 2.5GHz Krait 400، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و 3 گیگابایت رم
  +دوربین 20.7مگاپیکسلی، فلش LED، ضبط ویدیو 2160p، دکمه شاتر دوربین جداگانه
  +دوربین جلو 2.2مگاپیکسل با 1080p ضبط ویدیو
  +حافظه داخلی 16/32 گیگابایتی هم چنین قابلیت اضافه کردن کارت حافظه
  +قابلیت حذف نویز با میکروفون ثانویه
  +باتری 3100mAh و تنظیمات کاهش مصرف انرژی STAMINA
  +طراحی شیک پنل شیشه ای دوطرفه

معایب اصلی

─ باتری غیر قابل تعویض
─ کمی بزرگتر از گوشی های رقیب

به لیست مواردی که تغییرات چشمگیری به حساب نمی آیند میتوانیم بالارفتن جزئی سرعت پردازنده، پشتیبانی از فرمت های صوتی بیشتر، لیست باند های مختلف LTEرا نیز اضافه کنیم. اگرچه بسیار جالب است که ظرفیت باتری کاهش پیدا کرده است، ما شک داریم که آیا اکسپریا Z3 می تواند جانشین خوبی برای مدل قبلی خود باشد یا نه.
پس به نظر می رسد که این آپدیت جزئی تا همین جا هم سوال های متفاوتی را به وجود می آورد و زمان آن رسیده که جواب آنها را پیدا کنیم. بعد از استراحت کوتاهی به ما بپیوندید تا با بررسی ظاهر آن ببینیم آیا طراحی جدید و دارای انحنای Z3 به همان اندازه که در تصاویر معلوم است خوب است یا نه؟

سخن پایانی

هنگامی که یک شرکت میخواهد دستگاه پرچمدار جدیدش را وارد بازار کند؛ تصمیم گرفتن بین انجام دادن یک سری تغییرات جزئی و یا اصلاحات اساسی بسیار سخت است. کاربران اکثر اوقات با تغییرات جزئی در یک دستگاه جدید رو به رو شده اند اما مشتاق هستند که شاهد تغییرات اساسی باشند. این نکته نیز برای تولید کنندگان مانند یک دوراهی بسیار دشوار می ماند. کاربران به سختی با این تغییرات راضی می شوند در حالیکه تکنولوژی با سرعتی که قبلا پیشرفت می کرد دیگر جلو نمی رود.
ما نمی توانیم سونی را به خاطر اینکه محافظه کارانه عمل می کند، ملامت کنیم. بعضی اوقات ریسک کردن جواب نمی دهد، مثلا می توانیم به دوربین HTC One M8 و یا عمر باتری LG G3 اشاره کنیم. چرخه معرفی دستگاه های جدید سونی نیز یکی دیگر از این عوامل است. آنها باید مراقب این باشند که پرچمدار قبلی خود را از بازار خارج نکنند، اگر شما تازه اکسپریا Z2 را خریده باشید، مطمئنا این خبر خوبی برای شما نیست.
کسانی که به تازگی Z2 را خریداری کرده اند تقریبا هیچ دلیل قانع کننده ای ندارند که پرچمدار جدید سونی را بخرند. هر چه قدر هم که خوب آن را جلوه بدهید، چنین واقعیتی برای یک پرچمدار جدید مناسب نیست. علاوه بر کاربران گوشی های دیگر، صاحبان اکسپریا Z وZ1 جز اصلی ترین مشتریان این شرکت هستند.
نتایج بدست آمده از تست گوشی Sony Xperia Z3


◄ کیفیت ساختار بالا نباید باعث تعجب ما بشود، اما ظاهر بهبود یافته آن امتیاز بزرگی محسوب می شود
◄ صفحه نمایش خیلی روشن، با کنتراست بالا و عملکرد مطلوب در نور خورشید
◄ عمرباتری مطلوب حتی بدون استفاده از گزینه قدرتمند صرفه جویی در انرژی سونی
◄ دارای پکیج اتصالات قوی مانند LTE، پورت USB و رادیو اف ام
◄ صدای بلندگو متوسط است، که به خاطر ضد آب و گرد و خاک بودن پیش بینی می شد
◄ کنترل بازی پلی استیشن 4
◄ عملکرد آن در بنچمارک ها نیز در حد یک پرچمدار است
◄ کیفیت صدا مناسب است
◄ پخش کننده ویدیو تمام فرمت ها معروف را پشتیبانی می کند به غیر از صدا AC3 وAAC و ویدیو AVC
◄ دوربین عکاسی آن می تواند در رقابت جای داشته باشد اما به بهترین مدل ها نمی رسد. ویدیو های 2160p نیز به خوبی عمل می کنند
◄ برنامه های اختصاصی سونی مانند آلبوم، فیلم و واکمن


تغییرات ظریفی که سونی در ظاهر گوشی به وجود آورده است ممکن است آن را به زیباترین دستگاهی که سونی تا کنون ساخته تبدیل کند. سطوح انحنا دار آن نه تنها به ظاهر آن کمک می کنند بلکه باعث می شوند در دست نیز به خوبی جا بگیرد. دستگاه ظریف تر شده است و قاب اطراف صفحه نمایش نیز باریک تر شده است. جنس لاستیکی در لبه ها نیز باعث می شود هنگام افتادن از بدنه محافظت شود.
حیف شده که از نظر سخت افزاری تغییرات زیادی انجام نشده است که باعث می شود تفاوت زیادی با مدل قبلی نداشته باشد. پردازنده 4 هسته ای در فرکانس بالاتر 2.5گیگاهرتز تنظیم شده و پردازنده گرافیکی Adreno 330 نیز کمی سریع تر است. سونی هم چنین ضد آب بودن آن را به IP سطح 6 ارتقا داده است.
در کل زمانبندی سونی در معرفی اکسپریا Z3 برای اعلام آمادگی کردن در برابر اپل بسیار درست به نظر می رسد. حس درونی ما این را می گوید که ممکن است Z3 کامپکت در مقابل آیفون6 عملکرد بهتری داشته باشد تا Z3 در مقابل آیفون 6 پلاس. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که سونی در مقابل پرچمداران اندرویدی دیگر که ویژگی های برتر آنها مانند اسکنر اثر انگشت و صفحه نمایش QHD بوده است، حرفی برای گفتن ندارد و همچنین دیرتر از آنها به بازار آمده است.
البته سونی ممکن است فکر همه این ها را کرده باشد و با یک حراج فصل تعطیلات که ممکن است برای Z3 معجزه کند و برای معرفی Z4در CES یا MWC سال دیگر چهره خوبی از سونی بسازد.