انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بایکوت؛ تحفه وزارت علوم برای خبرنگاران منتقد در هفته دولت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وزارت علوم به جای پاسخگویی، خبرنگاران منتقد را در هفته دولت بایکوت کرد و در نشست‌های خبری معاونان خود از حضور این خبرنگاران خودداری کرد.

بایکوت؛ تحفه وزارت علوم برای خبرنگاران منتقد در هفته دولت 1



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پس از گذشت دو سال از فعالیت دولت تدبیر و امید بالاخره نخستین نشست خبری وزیر علوم دولت یازدهم در روز خبرنگار برگزار شد و در آن نشست تعدادی از خبرنگاران سؤالات خود را مطرح کردند.

در این نشست قرار بر این شد که به دلیل کمبود وقت، سؤالاتی که مختص معاونان وزیر علوم است در نشست‌های خبری بعدی که قرار بود طی روزهای آینده برگزار شود، مطرح شود.

در هفته دولت وزارت علوم نشست خبری با رئیس مرکز جذب که اخیرا حاشیه‌هایی نیز درباره وی در رسانه‌ها مطرح شده بود و معاون پژوهشی این وزارتخانه بدون حضور خبرنگاران منتقد و با حضور خبرنگاران گزینشی برگزار کرد.

متاسفانه وزارت علوم طی دو سال گذشته با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو بوده است، از به کارگیری افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده تا شیوه‌های خارق‌العاده برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، از اداره غیرقانونی دانشگاه‌های بزرگ با سرپرست طی دو سال گذشته تا هیئت تسویه سیاسی برای برکناری رؤسای دولت دهم، از بورسیه‌ها تا مسئولینی که نیامده برکنار شدند و طی تمام این دوران نگاه خاصی معطوف خبرنگاران بود.

مراسم معارفه محمدعلی نجفی سرپرست این وزارتخانه با حضور گزینشی خبرنگاران برگزار شد و بسیاری از اهالی رسانه که برای پوشش این برنامه خود را به ساختمان شهرک غرب رسانده بودند، پشت درهای بسته ماندند، اجلاس رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها هم با حضور خبرنگاران گزینشی برگزار می‌شود، روند عدم حضور یا حضور گزینشی خبرنگاران در برنامه‌های وزارت علوم مدت‌هاست که دیگر به روال عادی تبدیل شده است و جالب‌تر اینکه نه تنها مدیران کل این وزارتخانه اجازه مصاحبه ندارند بلکه معاونان وزارت علوم نیز به صراحت اعلام می‌کنند که روابط عمومی گفته است که مصاحبه نکنیم.

واهمه وزاتخانه‌ای که مهد علم کشور است و مقام معظم رهبری بر آن تأکید ویژه دارند، از حضور خبرنگاران و عدم پاسخگویی برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام/