انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اجازه ندهید دشمن بر کشور مسلط شود/ ضرورت تاکید دوباره عالمان دینی بر اهمیت استکبارستی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در شرایطی که برخی می‏‌کوشند روح استکبارستیزی را در کشور از بین ببرند، تأکید دوباره بر دلایل و اهمیت استکبارستیزی از سوی عالمان دینی اهمیتی دوچندان دارد.

اجازه ندهید دشمن بر کشور مسلط شود/ ضرورت تاکید دوباره عالمان دینی بر اهمیت استکبارستی 1




به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه به مراجع عالیقدر، ائمه جمعه و علمای گرانقدر اعلام کرد: امروز استمداد جنبش عدالتخواه دانشجویی از عالمان دینی است تا مثل همیشه با نقش‏ آفرینی تاریخی و به‏ جای خود از تریبون نماز جمعه یا هر تریبون ممکن، مردم را از حقایق مطلع کنند و بستن راه نفوذ دشمن را از مسئولان مربوطه مطالبه کنند، در شرایطی که برخی می‏‌کوشند روح استکبارستیزی را در کشور از بین ببرند، تأکید دوباره بر دلایل و اهمیت استکبارستیزی از سوی عالمان دینی اهمیتی دوچندان دارد.

در این نامه آمده است: آن روز که میرزا در حرکتی هوشمندانه و تاریخی حکم به تحریم تنباکو داد، قاعده نفی سبیل بار دیگر درخشید و مبنای یک خیزش وسیع اجتماعی شد. آن روز حتی درون دربار هم قلیان‏ها شکست و این نشان داد اگر عالمان در صحنه باشند، هرگز راهی برای نفوذ دشمن باقی نخواهد ماند. بسیارند البته کسانی که هنوز خانه‏ نشینی عالمان دین و بازنشستگی پرچمداران شریعت را آرزو می‏‌کنند؛ اما این آرزویی است که قطعاً به گور خواهند بُرد.

در ادامه این نامه آمده است: عالمان همواره مردمان را به توحید فراخوانده و از شرک بازداشته‌‏اند. آنان همواره یادآور شده‏ اند که مَنِ انقَطَعَ إلى غَیرِ اللَّهِ وَکَلَهُ اللَّهُ إلَیهِ. علمای راستین همواره از پذیرفتن ولایت غیر خدا سر باز زده ‏اند. یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِیاء. آنان مولای حقیقی را تنها ذات حضرت حق می‏‌دانسته‏‌اند. یا ایها الذین امنوا ان تطیعوا الذین کفروا یردّوکم علی اعقابکم فتنقلبوا خاسرین، بل الله مولاکم و هو خیر الناصرین. و ایمان داشته‏‌اند به وعده‏‌های الهی و نصرت او. وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض.

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نامه آورده‌ است: بعد از سال‏ها مذاکره اکنون توافقی به دست آمده که باید دید آیا عزت ملت ایران را تأمین می‏‌کند یا راهی برای نفوذ و استعلاء و استیلای دشمنان تاریخی اسلام می‌گشاید. اکنون پس از دست دادن با دشمنی که بارها و بارها حرمت پیامبر گرامی اسلام را به بهانه آزادی بیان شکسته، نوبت شمردن انگشتان دست است تا ببینیم چه دادیم و چه گرفتیم.

در این نامه آمده است: رهبر انقلاب با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ از طریق توافق و تلاش‌‏های انجام شده برای مقابله با این نفوذ، تصریح کردند:«این راه را به طور قاطع خواهیم بست.» و این یعنی خطر نفوذ دشمن و مسلط شدن او همچنان باقی است و باید هوشمندانه مراقب بود مبادا با دست خودمان راهی برای بیگانگان بگشاییم.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نامه اضافه کرده است: ما با بررسی‏‌های ریزبینانه و گسترده و نیز اخذ نظرات کارشناسان و اندیشمندان مختلف به این نتیجه رسیده‌ایم که متأسفانه با وجود تمام تلاش‌‏های انجام شده از سوی مذاکره‏ کنندگان، آنچه اکنون پیش روی ملت ایران قرار دارد، قطعاً نه تنها با منافع ملی سازگار نیست، بلکه به گونه‌‏ای نگران‏ کننده راه نفوذ و استیلای دشمن بر کشور را می‏‌گشاید و امنیت ملی را به مخاطره می‏‌اندازد. شاید از همین روست که چهره‌ای چون استاد رحیم ‏پور ازغدی نیز در نماز جمعه برخی بندهای توافق را مشکوک و خطرناک قلمداد کرده‌‏اند.

در ادامه این نامه آمده است: در توافق، به وضوح از خطوط قرمز عدول شده و ایران متأسفانه ساز و کاری را پذیرفته که به ذلت کشور می‏‌انجامد. مستندات تمامی این ادعاها موجود است و در ادامه بخشی از آن مورد اشاره قرار خواهد گرفت. متأسفانه تعجیل دولتمردان در دستیابی به توافق و اخذ قطعنامه شورای امنیت بدون در نظر گرفتن مراحل قانونی داخلی مشکلات عدیده‌‏ای را به وجود آورده که اجازه  ساکت نشستن مؤمنان را از آنها می‏‌ستاند.

در این نامه با بیان اینکه مراجع بزرگوار، ائمه جمعه و علما همواره ملجأ و مورد اتکاء مردم بوده‌اند، آمده است: آن روز که رهبر انقلاب از موافقت خود با مذاکرات سخن گفتند، دو بار تأکید کردند:«اما لازم است ملت بیدار باشد؛ اما لازم است ملت بیدار باشد.» ایشان همچنین تصریح کردند:«این تجربه، ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد… بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی‏کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد.» ایشان علت تأکیدشان بر ضرورت بیدار بودن ملت را نیز ذکر کردند:«ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقی دارد می‏افتد [تا] بعضی از تبلیغاتچی‏ های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچی‏ های بی‏مزد و مواجب – از روی ساده‌لوحی – نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند.»

در ادامه این نامه آمده است: امروز حتی عده‏‌ای از دولتیان نیز برجام  و توافق صورت گرفته را بسیار فراتر از یک توافق هسته‌‏ای می‌‏دانند و آن را آغاز فروریختن دیوارهای بی‏ اعتمادی با استکبار و مقدمه ‌ای برای رابطه با آمریکا معرفی می‌‏کنند. آنها تلاش می‏‌کنند که نه تنها دشمنی‏ های امروز دشمن را توجیه کنند بلکه سابقه‏ دشمنی‏‌های او را نیز بپوشانند. همان‏قدر که فتوای تاریخی میرزای شیرازی تعیین‏ کننده بود، قطعاً و یقیناً نقش‏ آفرینی امروز عالمان دینی نیز می‏‌تواند مؤثر باشد و حتی مسیر تاریخ را تعیین کند. اگر روزی ایران به واسطه‏ ی عدم آگاهی و بیداری ملت توافقی را بپذیرد و شرایطی را تجربه کند که رخت ذلت بر تن کشور اسلامی ایران بپوشاند، آن وقت آیندگان حکایت آنچه رخ داده را در کتاب‏های تاریخ خواهند خواند و همه‎ کسانی که سکوت کرده‏‌اند را محکوم خواهند کرد. آن وقت خواهند پرسید که چرا علما و روحانیون سکوت کردند.

انتهای پیام/