انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ارتقاء دانش نظری و مهارت‌های عملی دانشجویان پزشکی با کمک دانشگاه آزاد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ارتقاء دانش نظری و مهارت‌های عملی دانشجویان پزشکی با کمک دانشگاه آزاد 1

وزیر بهداشت با بیان اینکه شبکه گسترده دانشگاه آزاد می تواند یکی از بهترین ها در عرصه پزشکی باشد، گفت: باید سعی کنیم تا با تکیه بر کمک دانشگاه آزاد اسلامی کمبودهای حوزه کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و فوق تخصصی مرتفع شده و دانشجویان پزشکی را از نظر دانش نظری و مهارت های عملی ارتقاء دهیم.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر قاضی زاده هاشمی،با اشاره به افتتاح کلینیک دندانپزشکی واحد بروجرد،گفت: این مرکز یکی از بهترین کلینیک های کشور از نظر ساختمان و تجهیزات است که امیدواریم در زمینه اعضای هیات علمی و متخصصان هم به همین وضعیت برسد. البته دانشگاه علوم پزشکی لرستان مامور شده تا نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشد.



وی با بیان اینکه تصور می کنم این مجموعه در میان مجموعه های پزشکی که دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون ساخته کم نظیر است، اظهار داشت: وزارت بهداشت نیز از چنین فعالیت هایی در حوزه پزشکی استقبال می کند به ویژه در حوزه دندانپزشکی که محرومیت زیادی در کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر اکثر خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می شود. البته انتظار نداریم که دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه خدماتش مانند بخش دولتی و مطابق تعرفه های دولتی باشد. فعالیت این کلینیک باید به گونه ای باشد که هزینه های آن تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح این مرکز علاوه بر خدمت به جامعه گامی مهمی در راستای ارتقای دانش دندانپزشکی و خدمات دندانپزشکی برداشته است، گفت: در حال حاضر تعامل وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد و حضور دکتر میرزاده نیز باعث شده تا شرایط بهتری برای همکاری فراهم شود.



مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره درصدد ارتقای کیفی آموزش هستند



دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره درصدد ارتقای کیفی آموزش هستند بنابراین مشکلی وجود نخواهد داشت. عمدتا اختلاف نظری که پیش از این وجود داشت مربوط به رعایت استانداردهای آموزشی بود، اگر این استانداردها رعایت شود، مراکز دولتی و دانشگاه های خصوصی هر دو در یک راستا حرکت کرده اند.



به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی افزود: برداشت من این است که وزارت بهداشت نیازی نیست در بسیاری از حوزه ها خودش مستقیما تصدی گری کند. وزارت بهداشت باید مجوز بدهد و بر رعایت استانداردها نظارت داشته باشد. همچنین تلاش کند تا بخش خصوصی نه تنها در حوزه آموزش بلکه حوزه خدمات نیز حضور فعالی داشته باشد.



انتهای پیام