انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تبادل دانشجو میان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه ورشو لهستان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تبادل دانشجو میان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه ورشو لهستان 1

واحد علوم و تحقیقات با هدف دستیابی به اهداف آموزشی، تحصیلی و بین المللی، اقدام به امضای موافقت نامه همکاری برای تبادل دانشجو با دانشگاه ورشو لهستان کرد.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، طول هر دوره از این برنامه تبادل دانشجو یک ترم تحصیلی است و تعداد دانشجویان مبادله ای می تواند برحسب توافق طرفین افزایش یابد که تعدیل و توازن این تعداد براساس بررسی های سالانه هر دو دانشگاه حفظ می شود.



براساس این موافقت نامه، دانشگاه میزبان حق اخذ تصمیم نهایی پذیرش دانشجویان نامزد برای مبادله را برای خویش محفوظ می‌دارد و دانشجویان مبادله ای می بایست دارای کلیه شرایط مبادله از جمله تسلط بر زبان نهاد میزبان باشند.



دانشجویان مشارکت کننده در این برنامه کماکان نامزد دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه اعزام کننده خواهند بود و پذیرش واحدهایی که در طول تبادل توسط دانشجویان اخذ می شود در اختیار نهاد اعزام کننده است.



براساس این گزارش، دانشجویان مبادله ای از کلیه حقوق و امتیازات دانشجویان نهاد میزبان برخوردار بوده و مشمول قواعد و تعهداتی که ایشان رعایت می کنند، خواهند بود.



همچنین طرفین مجازند از دانشجویان نامزد تبادل بخواهند تا مدارک لازمه و متداول پذیرش را تکمیل کرده و نتایج آزمون های لازم پذیرش را ارائه دهند.



طبق این توافق، متقاضیان شرکت در این برنامه تبادل دانشجو ملزم به ارائه اطلاعات کامل در مورد دروسی که در دانشگاه اعزام کننده اخذ کرده اند، هستند.



معافیت دانشجویان اعزامی از پرداخت شهریه در دانشگاه میزبان





دانشجویان مبادله ای از پرداخت شهریه در نهاد میزبان، به استثنای هزینه های اضافی خدماتی فراتر از آن چه در این موافقتنامه مشخص شده است، مانند هزینه آزمایشگاه، مواد، امور فرهنگی، ورزشی و فعالیت های اجتماعی معاف هستند و سایر مخارج مانند هزینه سفر، بیمه پزشکی و حوادث، مسکن، غذا، کتاب و تدارکات برعهده فرد شرکت کننده است.



براساس این گزارش، دانشگاه ورشو و واحد علوم و تحقیقات توافق کردند تا مطابق موافقتنامه تعداد دانشجو مبادله ای تعیین شده را پذیرفته و از آنان به عنوان دانشجوی مبادله ای غیر مدرکی برای یک یا دو ترم تحصیلی ثبت نام و حداکثر تا 30 واحد ECTC را در هر ترم به آنها ارائه کنند.



ثبت نام در دوره های زبان مطابق شرایطی که جداگانه مورد مذاکره قرار می گیرند انجام خواهد شد و ثبت نام در دوره های تحصیلات تکمیلی حسب هر مورد به صورت جداگانه مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.



طرفین، متعهد می شوند واحدهای اخذ شده را به عنوان معادل بپذیرند و طول دوره سالانه تحصیلی، شیوه تدریس، آزمون ها و سایر مفاد مربوطه در دانشگاه اعزام کننده و پرداخت شهریه در آن دانشگاه مدنظر قرار دارد.



براساس این موافقت نامه، دانشگاه ورشو و واحد علوم و تحقیقات از دانشجویان مبادله ای از طریق ارائه اطلاعات پیش از سفر و اطلاع رسانی پس از ورود به مقصد، مدارک لازمه اخذ ویزا و اطلاعات لازم برای یافتن مسکن مناسب حمایت می کنند.



دانشجویان مبادله ای مجازند از تجهیزات و تسهیلات دانشگاه میزبان همانند دانشجویان آن نهاد استفاده کنند و وابستگان مجاز به همراهی دانشجویان مبادله ای هستند که امور مربوط به هزینه سفر، ویزا، مسکن و سایر موارد مربوط به این وابستگان در مسئولیت کامل دانشجویان مبادله ای خواهند بود.



به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، اجرای این موافقتنامه در واحد علوم و تحقیقات به دانشکده علوم پایه محول شده است تا با هماهنگی با مدیریت بین الملل واحد اقدامات لازمه را انجام دهد.

انتهای پیام