انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشجویان قرآنی پیشگامان عرصه‌های زندگی اجتماعی موفق هستند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشجویان قرآنی پیشگامان عرصه‌های زندگی اجتماعی موفق هستند 1

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاهیان نباید فقط به جنبه ظاهری قرآن توجه کنند، و دانشجویان قرآنی باید افق‌های متعالی را برای خود در قرآن جستجو کنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، سیدضیاء هاشمی، امروز(11شهریورماه) در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت و رستگاری است.



وی با اشاره به اینکه تمسک به قرآن زمینه ساز راه روشن هدایت برای بندگان مؤمن خداوند است، افزود: در این راستا دانشجویان قرآنی پیشگامان عرصه‌های زندگی اجتماعی موفق هستند.



هاشمی بیان کرد: اگر قاریان و حافظان قرآن در زندگی شخصی خود پیشگام دیگران نباشند، دلیل آن است که ما حامل قرآن به معنای واقعی و روشن آن نبوده ایم پس باید دوباره به اصل قرآن رجوع کنیم. اصحاب قرآنی باید جزء جذاب‌ترین، موفق‌ترین، آرام‌ترین و بهترین در هر گروه باشند چرا که راه قرآنی و هدایت قرآنی زمینه موفقیت را برای فرد مهیا می‌سازد.



معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد: دانشجویان قرآنی به واسطه الگوگیری از قرآن باید در سطح دانشگاه و جامعه جزء بهترین‌ها باشند چرا که راه هدایت خود را پیدا کرده‌اند.



وی با تأکید براینکه دانشگاهیان نباید فقط به جنبه ظاهری قرآن توجه کنند، عنوان کرد: دانشجویان قرآنی باید افق‌های متعالی را برای خود در قرآن جستجو کنند.



هاشمی اعلام کرد: نگاه، جهان بینی، درک، فهم ، بینش و زندگی ما با قرار گرفتن در راه قرآن ارتقاء پیدا می‌کند و با انس با قرآن باید بتوانیم خودمان را تفسیر کنیم و قرآن را روی دست بگیریم و با آن زندگی کنیم.



معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: فعالان و دانشجویان قرآنی باید راه درست زندگی کردن خود را از قرآن بیاموزیم و به دیگران بیاموزانیم چرا که بار مسئولیت ما نسبت به دیگران در قبال قرآن سنگین‌تر است.



وی با اشاره به اینکه یکی از نتایج مأنوس شدن با قرآن نشاط زندگی است، عنوان کرد: نسل جوان امروز ما نباید یک نسل خموده و افسرده‌ای باشند، بلکه با تبعیت از قرآن به نوعی نشاط روحانی برسند.



هاشمی ادامه داد: دانشجوی خوب باید خوب درس بخواند، خوب تزکیه کند، خوب ورزش کند، که این امر باعث شادابی بیشتر دانشجویان شده و زمینه نشاط معنوی را برای دانشجو فراهم می‌کند.



وی با اعلام اینکه زندگی قرآنی زندگی تک ساحتی، فردمحور و افراط و تفریط نیست، افزود: فعال قرآنی باید نشانی از حضور قرآن با شاخص‌های مختلف را در زندگی داشته باشند.



معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تأکید بر اینکه ما نباید به قرآن و نفس خود ظلم کنیم، ادامه داد: باید با تمسک به قرآن از توانمندی‌های خود بهره کافی را ببریم و زمینه توسعه همه جانبه جامعه را فراهم کنیم.



وی با اشاره به موفقیت دانشگاه کردستان در برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان بیان کرد: استان کردستان تنها خطه هنر و فرهنگ و زیبایی نیست بلکه استان اخلاق، مهربانی و مودت است.



هاشمی به ایثار و فداکاری های مردم استان کردستان در دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: حوادثی که در کردستان به وقوع پیوست اگر در هر جای جهان بود الان متلاشی شده بوده اما به برکت حضور همیشه در صحنه مردم استان توانستند برگی بر اوراق زرین افتخار خود بیفزایند.



انتهای پیام