انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: یه روز یه...جوک باحال
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خواهشاّ تا آخر بخونید (جالبه)

تقدیم به تمام اقوام قهرمان ایرانی...

یه روز یه ترکـــه میره جبهه، بعد از یه مدت فرمانده میشه، یه روز بهش میگن داداشت (حمید) شهید شده افتاده سمت عراقی ها اجازه بده بریم بیاریمش. ترکه میگه: "لازم نیست، بگذارید بماند. هر وقت جنازه بقیّه را رفتیم آوردیم، جنازه حمید را هم می‌آوریم، یا همه با هم یا هیچ کس". اون ترکـــه تا زنده بود جنگید و به داداش های شهیدش ملحق شد. اون ترکـــه کسی نبود جز مهدی باکری


یه روز دو ترکه، که اسم یکیش ستارخان (سردار ملی) بود، یکیش هم باقرخان (سالار ملی)؛ خیلی شجاع بودند، خیلی نترس؛ جونشون رو کف دستشون گذاشتن و سرباز راه مشروطیت و آزادی شدند، وبرای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما تو این مملکت آزاد زندگی کنیم، فداکاری کردند.


یه روز یه ترکـــه اولین عمل جراحی قلب و کلیه رو تو ایران می کنه، بعد مجله وارلیق رو منتشر می کنه، جایزه بهترین پزشکم دریافت می کنه. اون شخص کسی نیست جز پروفسور جواد هینت


یه روز یه ترکه که لهجه خیلی غلیط ترکی هم داشته سپر حرارتی ماه نشین آپولو ۱۱ رو طراحی میکنه تا نخستین انسان هایی که پا بر ماه گذاشتند در بازگشت به جو زمین خاکستر نشن. البته ماه نشین های بعدی هم از این سپر استفاده کردند، اون ترکه همون دکتراعتمادی دانشمند برجسته ایرانی در ناسا بوده.


یه روز یه ترکه اولين عمل جراحی قلب و كليه رو تو ايران انجام داد و جايزه بهترين پزشک دنیارو گرفت: پروفسور جواد هيئت!


یه روز یه ترکه بوئينگ ٧٢٧ رو بدون چرخ دماغه بسلامت فرود آورد: كاپيتان شهبازى!


یه روز یه ترکه نابغه والیبال جهان میشه: سعید معروف!


یه روز یه ترکه باعث ميشه ورزش ايران و آسيارو به اسم اون بشناسن: علی دایی!


یه روز یه رشتیه با گویش کاملا رشتی که زمانی رییس دانشگاه ملی ایران (بهشتی) بود، پایه گذار دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف) میشه ولی عشقی عجیب به تربیت فرزندان ایران دلیل همیشگی اون برای حضورش در دبیرستان البرز بود، اون رشتیه نخستین دکترای ریاضی ایران یعنی دکتر محمدعلی مجتهدی بوده.

یه روز یه رشتیه اسمش میرزا کوچک خان جنگلی بود، برای مهار کردن گاو وحشی قدرت مطلق شاه تلاش کرد، برای اینکه کسی تو این مملکت ادعای خدایی نکنه؛ اونقدر جنگید تا جونش رو فدای سرزمینش کرد.


یه روز یه لره
،میشه علی مردان خان که به ارتش رضا خان میگه هر عقابی بخواهد از اسمان این کشور عبور کند باید پرهایش را باج بدهد


یه روز یه لره، میشه حسین پناهی تا ابد در خاطره همه ایرانیان زنده می مونه


يه روز يه لُره ميره جبهه، ميفرستنش غرب جلوي عراقي ها بجنگه، بعد يه مدّت فرمانده ميشه، ميره بين مردم محروم کُردستان، با همکاري مردم کُردستان سازمان پيش مرگان کرد مسلمان رو تاسيس ميکنه. کُردها اونقدر دوسش دارن که اسمشو ميزارن مسيح کردستان...(شهيد بروجردي)


یه روز یه قزوینییه اسمش علامه دهخدا بود؛ از لحاظ اخلاقی بسیار منحصر بفرد بود و دیوان پارسی بسیار خوبی برای ما بر جا نهاد.


يه روز يه قزوينيه اسمش محمد علي رجايي بود، معلم بود و قبلش دستفروشي مي کرد بعد شد رييس جمهور مکتبي و مردمي و ساده زيست ايران که منافقاي کوردل نتونستند تحملش کنند و به آرزوش يعني شهادت رسوندنش. هنوز هم نام رجايي زنده است.

يه روز يه قزوينيه اسمش عباس بابايي بود. مدرک خلبانيشو تو آمريکا گرفت. تو همون پادگاني که اتاقش مشرف به اتاق زنها بود و درخواست داد تا عوضش کنند. شبها براي اينکه شيطان رو از خودش دور کند تو محوطه پايگاه مي ويد! خلبان به يادماندني بود که روز عيد قربان به قربانگاه معبود رفت و خاطرات زندگيش سراسر درس زندگي به ما ميده.

يه روز يه اصفهانيه اسمش حسين خرازي بود، وقتي عراقي ها به کشور حمله کردند، جانش را برداشت و با خودش برد دم توپ و گلوله و خمپاره. کارش شد دفاع از مردم سرزمينش، از ناموس شان و از دين شان. آنقدر جنگيد و جنگيد تا در يکي از روزهاي آن جنگ بزرگ، خونش بر زمين ريخت و خودش به آسمان رفت.

یه روز یه کرد به اسم دیاکو اولین سلسله پادشاهی توی ایران را به وجود میاره به اسم ماد،یه روز یه کرد بنیانگذار سلسله ساسانی میشه اسمش اردشیر بابکان،

یه روز یه کرد در شهر تکریت عراق به دنیا میاد و موسس دولت ایوبیان در مصر و شام شد و بیت المقدس را آزاد کرد که او صلاح الدین ایوبی بود.


یه روز کرده میره آمریکا میشه پرفسور مظفر پرتوما استاد فیزیک هسته ا‌ی سازمان فضایی ناسا .

یه روز همه ی ما برای سربلندی این سرزمین خون دادیم...
تا اینکه یه عده(قابل توجه بعضی از نژادپرست ها) رمز دوستی ما رو کشف کردند
و به صرافت شکستن قفل دوستی ما افتادند
و از آن پس "یه روز یه … بود" را کردند جوک تا این ملت ، به جای حماسه های اقوام این سرزمین که به عشق همدیگر ، حتی جانشان را هم نثار کرده اند ،  به  "جوک ها " و "طعنه ها" و "تمسخرها" سرگرم باشند و چه قصه غم انگیزی!.



ایرانیا سپاس ونظر یادتون نره... Heart  Heart  Heart
بیچاره این ترکا همه ی جکارم واسه اینا درس میکنن Confused
(05-09-2015، 9:28)ℳѦℛУѦℳ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
بیچاره این ترکا همه ی جکارم واسه اینا درس میکنن Confused

اونایی که جک درست میکنن چشم دیدنه پیشرفت و فرهنگ و تمدن تورک ها رو ندارن...