انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: « همه چیز راجع به کُره ی جنوبی »
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
سلام .
این تاپیک راجع به کُره ی جنوبی ، مردمش ، فرهنگش ، فیلم و سریالاش و کشورش ُ موقعیت جغرافیاییشه ..
و یه جورایی پاسخ به سوال کسانی که میگن چرا کره ای ها ؟ چرا دوسشون دارین ؟ یا مثلا چیه سینماشون جذبتون میکنه ؟ چرا کره ای شبیهه همن ؟ و ...
اضافه کنم که این تاپیک رو خودم نوشتم . از جایی کپی نکردم . ولی خب اطلاعاتم درسته .. من خیلی راجع به کره ای ها مطالعه کردم و با توجه به مطالعاتم براتون مطلب مینویسم . بعضی از قسمت های این تاپیک رو از جاهای دیگه کپی کردم که خودم ذکر میکنم چه پارتهایی هستن !
+ این تاپیک همش راجع به سینمای کره نیست .. راجع به کشورش و مسائل فرهنگیش هم هست ولی خب انجمن بهتر از همینجا براش پیدا نکردم ..
خب ، اول از همه ، با جغرافیای کشور کره جنوبی شروع مکنیم .

کره جنوبی که با نام رسمی جمهوری کره (به کره‌ای: 대한민국) نیز شناخته می‌شود ، کشوری است در بخش جنوبی شبه‌جزیره کره در شرق آسیا. پایتخت آن شهر سئول است .
کره جنوبی به خاطر اینکه یه کشور جزیره ای هست اب و هوای خیلی خوبی داره . برای همین پوست وظاهر مردمش کمتر دچار اسیب های اب و هوایی میشه .

کره ی جنوبی 103ـمین کشور وسیع دنیاست ؛ و در نیمکره ی شمالی نیمکره ی شرقی اسیا واقع شده .
پایتخت کره سئوله و حدود 10 میلیون جمعیت داره .. از بقیه ی شهر های پر جمعیتش میشه ب دائجو ، اینچئون و کوانگجو اشاره کرد ..
اینم یه نقشه ی هوایی از کره ی جنوبی :
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1

کره ی جنوبی کشوریه که بیشتر صنعتی به حساب میاد تا گردشگری و ...
یکی از صنایعی که من به شخصه خیلی دوسش دارم ساخت گوشی و به ویژه مارک سامسونگ هست  Heart

واحد پولشون وول هست . چیزی در حدود 50 میلیون جمعیت دارن . در دو سال گذشته 2 میلیون از جمعیت کشورشون رو توریست های چینی تشکیل دادن !!!
ولی خب باید بدونین چینی ها از مهمان نوازی کره ای ها راضی نیستن ..
چند عکس از کشور کره ی جنوبی ببینیم و بعدش بریم سراغ فرهنگشون :
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
منبع تصاویر : GOOGLE IMAGES :|

خب و اما فرهنگ کره ای !
شاید با خودتون بگید فرهنگ کره ای یعنی چی ؟

کره ای ها در حقیقت زرد پوست هستن .. ولی خب اکثرن ما سفید پوست میبینیمشون . البته من خودم با زرد پوست بودنشون مخالفم و بیشتریاشون سفید هستن ! تا زرد :|
کره ای یه فرهنگ خیلی خوب دارن .. که ما ایرانیا اصلا نداریم -_-
اونم اهمیت دادنشون به ظاهرشونه ! نه با ارایش و این چیزای مصنوعی :|
اونا اب و هوای خوبی دارن .. برای همین کمتر دچار افتاب سوختگی ، سرطان پوست و بیماریهای پوستی میشن ! اصن چرا راه دور بریم ؟ اصن اونا پوستشون نرم و صاف و رنگ اصلی خودش میمونه ! چه برسه به بیماری های مختلف ...
فرهنگ کره ای ها اینه که در تابستون و هوای گرم همشون ضدافتاب استفاده میکنن . یعنی امکان نداره یه روزه تابستونی در سئول کسی رو ببینی که ضد افتاب نزده باشه ، عینک افتابی یا کلاه افتابی نپوشیده باشه و بی اهمیت باشه !
هر شب قبل از خواب و هر روز بعد از بیدار شدن صورتشون رو با صابون های مخصوص میشورن !
خلاصه حواسشون به پوستشون هست .
در رابطه با موهاشون ، باس بگم ک نژادشون موی لخت و صافه ! یعنی کم پیش میاد مو فرفری بینشون ببینید که اصیل زاده ی کره ای هم باشه . خیلی از کره ای ها خب از پدر و مادر های کره ای نیستن بعضیاشون مامانشون کره ایه بعضیاشونم باباهشون کره ای .
درصد ازدواج کره ای با خارجیا بالاست !  :cool:
یه نمونه ی سادش بازیگر معروف سونگ یوری هست ! مامانش المانیه باباش کره ای !
موهای کره ای ها معمولا مشکی و قهوه ایه و اکثرشون که موهاشون بلوند هست رنگ کردن :|
به ویژه اعضای گروه سوجو و اکسو :|

خب حالا بریم سراغ اینکه چرا کره ای انقدر از کشور های دیگه بخصوص ایران طرفدار دارند !
اول از همه راجع به ایران خودمون یه چیزی بگم ..
ما ایرانیا .. یه مشکلی داریم ! اونم اینه که عقده ای شدیم ._.
این عقده ای شدنمون بستگی ب عوامل زیادی داره .. مسائل 30یا30 .. جنگ .. کمبود ها و ... وارد جزئیات اضافی نمیشم . خلاصه ما ایرانیا بیش از کشور های دیگه خودمون رو نه فقط به کره ای بلکه ب امریکایی ها و اروپایی ها میچسبونیم .. چون خودمون خیلی چیزا ک اونا دارن نداریم تا بخوایم طرفدارشون بشیم !
مثلا این کره ای ها محل هم ب ما نمیزارن و حتی تو یکی از سریالاشون من ب شخصه دیدم که ایرانیا رو با لفظ های رکیک و فوش نشون دادن و طرف مقابل ک امریکایی بود رو مهربون نشون دادن تا ب نوعی بگن ایرانیا خشن هستن و امریکایی ها مهربون !
ولی خب ما ایرانیا همینیم دیگه |:
بگذریم .. میخواستم بگم که چرا کره ای ؟ خیلیا با خودشون میگن این کره ای ها چین دیگه .. بو گند میدن .. غذاهای ناجور میخورن .. دیوونن .. و هزار تا عیب و ایراد دیگه دارن :|
ولی اینجور نیست ؛ یعنی کاملا نیست !
ببینید ، هرجور ادمی تو هرجای دنیا وجود داره . ما میتونیم تو امریکا یه ادم افتضاح ببینیم ، تو ایران یه ادم خوشگل و سفید و ناز ببینیم ، تو افغانستان یه ادم فوق العاده باهوش ببینیم ، تو کره هم یه ادم با شخصیت ببینیم !
کره ای ها غذاهای ناجور میخورن .. ولی غذاهای خوب هم میخورن ! بعدشم ، غذا خوردنه اونا چ ربطی ب ما داره ؟؟
کره ای از لحاظ علم خیلی جلو تر از ما هستن .. از لحاظ مشهور بودن که اصن مارو له کردن .. اون وقت به خاظر اینکه چشماشون ریزه باید مسخره بشن ؟
بزارید به دنیای فیلم و سریال هاشون اشاره کنم .
" به جرئت میشه گفت تا زمانیکه فیلم و سریال هاشون رو نبینید نمیتونید به زیبایی اونا پی ببرید "
فیلمای کره ای همشون هم خوب نیستن . بعضی هاشون از فیلم هندی هم چرت ترن :/
ولی بعضیاشون خداییش عالین !
این مورد هم در فیلمای تاریخی شون ، هم در فیلمای مدرنشون صدق میکنه !
من به شخصه از بچگی فیلم کره ای تاریخی میدیدم . زمانیکه 7 سالم بود و میرفتم کلاس اول ابتدایی جومونگ رو شبکه 3 پخش کرد از اون موقع عاشق فیلم کره ای شدم ولی مدرن نگاه نمیکردم تا اینکه به تازگی فیلمای کره ای دیدم و رفتم تو فازش : )
واقعا عالین ! کمدی ، عاشقانه ، جذاب و اکشن !
یه چیزی تو سریالاشون هست .. یه جور مفهوم خاصی هست که هرکسی درکش نمیکنه ! ولی وقتی بتونه درکش کنه میفهمه که فیلماشون معتاد کننده هسن ..
من نمیگم خودم توان درک بالایی دارم .. ولی اونایی که با وجود دیدن فیلمای کره ای بازم بی دلیل میگن چرت بود یعنی این توان رو ندارن . این بحث جدا از قضیه ی سلیقه ست ..
بازیگرای کره ای جزوه با استعداد ترین بازیگران هستن !
توانایی گریه ی سریع ، خنده ی سریع و خیلی چیزای دیگه ای رو دارن که ما ایرانیا مثلا نداریم .
بازی هاشون الکی الکی نیست .. طرف واقعا میره تو حس ! یعنی احساس میکنی داری واقعیت رو میبینی به جای یه فیلم .
بازیگراشون به ویژه خانم هاشون مهارت های زیادی در انجام نقش غمگین و دپ رو دارن ..
فیلماشون ایده های خودشونه . از چیزی کپی نمیکنن .. و بازیگراشون ب نحوه اصن انجامش میدن !

مثال :

سریال پسران فراتر از گل یکی از شاهکار های کره ای بود که جوایز زیادی هم برد ؛
جایزه ی PaekSang Arts Award for Best New Actor in Television برای بازی زیبای لی مین هو نقش اصلی داستان
جایزه ی PaekSang Arts Award for Most Popular Male in Television برای بازی کیم هیون جونگ
جایزه ی kbs drama awards for best new actor باز هم برای لی مین هو
و جایزه ی asap pop viewers choice awards for pop kapamilya tv character برای لی مین هو
همچنین بهترین سریال زمان خودش بود . سال 2009 حدود 30% مردم این سریال رو تماشا میکردن .

خیلی سریال های زیبای دیگه هم هستن که جوایز زیادی بردن . شکارچی شهر ، تو از ستاره ها اومدی و ...
من میخوام بگم بهتره مردمی که میگن سریال کره ای چرته با دقت بیشتری نظر بدن . برای یه بار هم که شده یه سریال کامل ازشون ببینن بعد بگن که چرته یا نه :|
بازم میگم من کاری ب سلیقه ی افراد ندارم ._.

خب حالا بریم سراغ چند تا ویژگی خوب کشور کره :
در ایستگاه های متروی کره جنوبی اینترنت رایگان وجود داره !  Sleepy
عکس : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://s5.picofile.com/file/8113582600/wifi_in_korean_public_system.png
این هم یک مطلب کوتاه راجع به فرهنگ کره جنوبی :
رهنگ مردم كره جنوبی (South Korea Culture): از سال ۱۹۴۵ که دو کره از يكديگر جدا شدند، تغییرات فرهنگی بسياری را تجربه کرده اند، اما فرهنگی مشترک داشته اند. از نظر تاریخی، کره جزوی از همسایه بزرگترش چین بوده است. کره هیچ وقت نتوانسته از این حیث جدا از چین باشد. در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، وزیر فرهنگ کره افراد را هم به هنر سنتی و هم به هنر مدرن تشویق می کند. سفالگری کره نظیر جوسون، بیکجا، بونچونگ و گوریو در عالم زبان زد است. معماری آنان با توجه به این که کره در تاریخش ویرانی و سازندگی زیادی را تجربه کرده است، آمیزه ي زیبایی از ترکیب طبیعت با معماری به وجود آمده است.


کمال هنرشان را می توان در ۹ اثر به ثبت رسیده در یونسکو مشاهده کرد. اکثریت نژادی این کشور را کره ای ها تشکیل می‌دهند. تنها گروه غیر همگن ساکن در کره، اقلیت 20000 نفری چینی می باشد. به دلیل همگنی نژادی مردم بومی، مردم این کشور وارث فرهنگ، آداب و رسوم غنی می باشند. ساکنان این کشور به فرهنگ و سنت های خود شدیدا پایبند هستند. این سنت ها زندگی روزمره آن ها را تحت الشعاع خود قرار می دهد. این افراد در هر شرایط و موقعیتی باز هم پایبندی خود را به فرهنگشان ابراز می دارند. برخي نكات در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مردم كره مردم کره یکی از با اخلاق ترین و از نظر زبانی همگن ترین مردم جهان هستند. سالمندان از ارزش و احترام خاصی در میان مردم برخوردارند. خانواده مهم ترین بخش زندگی مردم کره است. به این دلیل، رفاه خانواده دارای ارزش ویژه ای است. بر اساس سنت های دیرین، پدر سرپرست خانواده و مسئول هدایت اعضای خانواده می باشد. مردم کره معمولا روی زمین می نشینند، غذا میل می کنند و می خوابند. از این رو آن ها انتظار دارند که کفش خود را قبل از ورود به منزل آن ها از پا در بیاورید. در زمان سفر یا برنامه گروهی هزینه ها بین افراد تقسیم می شود. نحوه تقسیم بندی هزینه ها توسط مسن ترین فرد گروه کنترل می شود. ارائه انعام به افراد، جز آداب کره ای ها نیست، از این رو پرداخت آن الزامی نیست، مگر این که فرد اصرار در کمک داشته باشد. ازدواج کردن همانند ایران همراه با آیین های خاصی می باشد و کسب اجازه والدین هر دو طرف برای این امر ضروری است. کار سنگین و مطالعه جدی امری عادی در زندگی روزمره مردم کره است. در زمان صرف شام در محیط خارج از منزل، مسن ترین فرد هزینه را پرداخت می کند. از این رو نباید افراد جوان در خصوص پرداخت هزینه اصرار نمایند. کره ای ها احترام زیادی برای معلمان و افراد تحصیل کرده قائل هستند و برای ورود به دانشگاه ها نیز رقابت شدیدی وجود دارد. افراد توسط عنوان یا عنوان و نام خانوادگی آن ها مورد خطاب قرار می گیرند. در زمان معرفی، کره ای ها تعظیم کوتاهی به یکدیگر می کنند و در بعضی موارد به یکدیگر دست می دهند. در زمان دیدار و آشنایی با خارجی ها، کره ای ها با آن ها دست می دهند. در اولین دیدار، دست دادن با دیگران امری عادی است. در نسل های جدید مردم کره، جوانان از هر دو دست برای سلام کردن استفاده می کنند. دیدار ها باید از قبل برنامه ریزی شده باشد. بهترین زمان ها برای دیدارها، ساعت 10 صبح تا 12 و 2 تا 4 عصر می باشد. کلیه مردم خود را متعهد به حفظ سنت های دیرین می دانند. در این زمینه آن ها با تمامی توان خود تلاش می نمایند. خانواده اساس ساختار اجتماعی بوده و موجب پایداری زندگی مردم است. از این رو تعداد اعضای خانواده ها در حال افزایش می باشند. افراد مجرد تحت حمایت کامل خانواده ها می باشند. افراد مسن در جامعه کره جنوبی از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردارند و احترام به آن ها در تمامی شرایط الزامی است. مردم کره جنوبی فردی را به جمع خود می پذیرند که توسط شخص دیگری معرفی شده باشد. روابط در چارچوب دیدار های غیر رسمی گسترش می یابد. مردم کره جنوبی جهت رفتارهای برنامه ریزی شده به مواردی خاص پایبند می باشند. اگر به مهمانی شام دعوت شدید، با سایر مهمانان همراه باشید و در محل مهمانی حاضر شوید. اگر به مهمانی یا اجتماعی بزرگ دعوت شدید، می توانید بدون اخطار قبلی با تاخیر زمانی نیم ساعت به محل ملاقات وارد شوید. روز بعد از ملاقات، حتما پیام تشکر و قدردانی را برای میزبان ارسال نمایید. با توجه به وجود سنت ها و باورهای مردم کره جنوبی، پایبندی به برنامه های تعیین شده و اجرای آن ها بسیار مهم است. بر اساس این دیدگاه تخطی از تعهدات موجب بدنامی فرد یا موسسه خواهد شد. اماکن عمومی متعددی در کره جنوبی فضاهای مناسب جهت برگزاری ملاقات های تجاری را در اختیار تجار قرار می دهند. بر اساس بررسی های انجام شده، اکثریت دولتمردان کره جنوبی علاقه دارند تا طی سال بیش از یک سفر تفریحی داشته باشند. این امر در شرایطی بیان می شود که ساکنان کره جنوبی از اوقات فراغت جهت حضور در مهمانی های خانوادگی، مطالعه، خرید و … استفاده می نمایند. آن ها تلاش دارند تا از اوقات فراغت خود به بهترین شکل ممکن بهره برداری نمایند.

منبع : learnkorea.ir
این هم چند عکس از زیبایی های کره جنوبی  Sleepy
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1

کشور کره ی جنوبی در کنار دریای زرد قرار داره .. کره ی جنوبی دومین رشد اقتصادی دنیا در 4 دهه ی اخیر ب حساب میاد !
طبیعت زیبای کره :
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1

خب حالا بریم سراغ روزی که صدا و سیمای ایران رفت تو فازه کره ای ها  Angel
اولین اثری که ایران شروع به پخشش کرد از کره ای ها ، امپراطور دریا بود در سال 2004 . این سریال به قدری پر طرفدار شد که ایرانیا تصمیم گرفتن بازم از کره اثر پخش کنن . جواهری در قصر رو پخش کردن وبالاخره  اونا سال 2008 سریال جومونگ رو با فاصله ی خیلی نزدیک از تولیدش پخش کردن !
جومونگ در خاطر همه ی مردم ایران قرار داره .. همین جومونگ باعث شد که هواداران کی پاپ و سینمای کره زیاد بشن !
جومونگ به قدری در ایران طرفدار داشت که چند سال بعد بازیگر جومونگ سونگ ایل گوک به ایران اومد و در برنامه ی ماه عسل شرکت کرد  Heart
اون گفت دوست داشت به اصفهان هم سر بزنه ولی وقت نشد دیه :|
راستی میدونستید در سئول یک خیابان به اسم تهران و در تهران یک خیابان به اسم سئول وجود داره ؟  Angel
روابط سیاسی ایران و کره رو نمیدونم و نمیخوامم بدونم ( Big Grin ) ولی روابط فرهنگیشون خیلی خوبه ..
به طوریکه این اواخر مدام دارن از کره جنوبی سریال پخش میکنن به تازگی هم دختر امپراطور رو پخش کردن که 108 قسمته :||

خب تاپیک رو با چند عکس از بهترین و پطر طرفدار ترین بازیگران کره ای در ایران تموم میکنم . امیدوارم از این تاپیک لذت برده باشید .-.

لی مین هو
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1

پارک شین هه
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1

کیم سو هیون
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1

جانگ گیون سوک
« همه چیز راجع به کُره ی جنوبی » 1

تا درودی دیگر بدرود :-)
Angel
ایول شادی عالی بود >.< !
جومونگو خیلی دوس داشتم داستانش خیلی قشنگ بود ولی بعد اینکه ی خبر تو نت درمورد همین توهین کردن ب ایرانیا شنیدم از سینماش بدم اومد و دیگه دلم نخواسته فیلم کره ای ببینم ( دقت کنید گفتم سینما نه آدماش :\ )

و درمورد اینترنت مجانی *______* من میرم کره پناهنده میشم تو مترو هاشون زندگی میکنم >.< خوش ب حالشون واقعا .-.

راستی میدونستین افغانیا و کره ایا نژادشون مشترکه *-* ولی کره ایا کجا و افغانیا کجا .__.
(09-09-2015، 18:03)♪Rιнαηηα♪ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
ایول شادی عالی بود >.< !
جومونگو خیلی دوس داشتم داستانش خیلی قشنگ بود ولی بعد اینکه ی خبر تو نت درمورد همین توهین کردن ب ایرانیا شنیدم از سینماش بدم اومد و دیگه دلم نخواسته فیلم کره ای ببینم ( دقت کنید گفتم سینما نه آدماش :\ )

و درمورد اینترنت مجانی *______* من میرم کره پناهنده میشم تو مترو هاشون زندگی میکنم >.< خوش ب حالشون واقعا .-.

راستی میدونستین افغانیا و کره ایا نژادشون مشترکه *-* ولی کره ایا کجا و افغانیا کجا .__.
آره !  Big Grin 
منم نت مجانی میخوام !  :p325: 
توهینشون رو من خبر ندارم ولی منم فقط بازیگراشونو دوس دارم ! : )
خواهش میکنم عزیزم نظر لطفته ._.  Heart
واییی عزیزم مثل همیشه عااالی بود.....

حتما بازم مطلب بذار
سپاس
اصلا از سیاست کره خوشم نمیاد
همش وابسته به آمریکاس
من عاشق سیاست کره شمالیم
خیانت = مرگ
فک کنم از خیانت منظور همون اختلاس باشه
ولی دیوونه ی کی پاپ و کی درام کره ام
(09-09-2015، 19:55)باهوش و خوشگل ترین دختر انجمن نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
اصلا از سیاست کره خوشم نمیاد
همش وابسته به آمریکاس
من عاشق سیاست کره شمالیم
خیانت = مرگ
فک کنم از خیانت منظور همون اختلاس باشه
ولی دیوونه ی کی پاپ و کی درام کره ام

اتفاقا خیلی خوبه طرف امریکاس خیلی خوبه
حداقل آمریکا فلن توی جنگا طرفدار کره ی جنوبیه
 اره خب
واس کره جنوبی خیلی خوبه 
پیشرفت اقتصادیشو مدیون آمریکاس
ولی سیاست کره شمالی به لطفا رهبرشون خیلی عالیه حتی بهتر کره جنوبی
فقط کره شمالی چون توی تحریم آمریکاس مردمش فقیرن
مثل کره جنوبی ثروتمند نیست
خوشم میاد از ایران از لحاظ سیاسی با کره شمالی دوسته
از نظر روابط فرهنگی با کره جنوبی
چند نکته راجع به کشور کره جنوبی منبع : کتاب کار و زندگی در هانگوگ (کره جنوبی) به قلم استاد شهاب عزیز زاده

___ دوستان من از شاگردان این استاد هستم و خودم کتابهای اموزش زبان کره ای و فرهنگ و تاریخ کره رو مطالعه میکنم واس همین این اطلاعات رو ب اشتراک میزارم براتون ___

خارجیها به عنوان کاراموز برای فعالیت های صنعتی 2 سال تو کره باید کار کنن
کشور کره تا سال 1962 از فقیر ترین کشورای دنیا بود ولی با برنامه ریزی قوی ای که داشت خودشو بالا کشوند
خیلی از مناسبت های کشور کره که بخاطرشون مردم جشن میگیرن و تعطیلی رسمی هست از پیروزی هاشون در طول قرن گذشته در جنگ با ژاپن بوده
کره ای ها به احترام بین افراد خیلی اهمیت میدن مثلا فرد کوچکتر اگه در سلام کردن به فرد بزرگتر کوتاهی کنه و پیشقدم نشه گستاخ بحساب میاد یا اگه فرد بزرگتری مثلا تو اوتوبوس ایستاده باشه براحتی میتونه فرد کوچکتر رو بلند کنه و جاش بشینه
کره ای ها به هم ادای احترام زیاد میکنن و افراد همیشه موقع خدافظی مخصوصا غریبه ها بهم تعظیم میکنن
سیگار کشیدن تو کره شرایط و قوانین خاصی داره هرجایی نمیشه سیگار کشید وگرنه دستگیر میکنن
از مهمترین وارداتشون میشه به نفت و اهن اشاره کرد و از صادراتشون هم به وسایل الکتریکی و تکنولوژی و خدمات مربوط به کشتیرانی
کره ای ها در طول سال ، 3 بار سال نو رو جشن میگیرن . یه بار کریسمس رو و دو بار هم شروع سال نو کشورشون به شمسی و قمری که البته هواداران متفاوتی داره
روز تولد بودا رو جشن میگیرن
روز پیروزی کره در برابر ژاپن در جنگ جهانی دوم رو جشن میگیرن و 3 روز تعطیلی رسمی بعدش دارن
بیش از 2 نوع حرف زدن در کره ای وجود داره که بر مبنای احترامه یعنی غریبه ها باید از واژه ها و عبارات جداگونه ای برای حرف زدن با کسانی که نمیشناسن استفاده کنن کوچکترها هم باید از واژگان خاص خودشون استفاده کنن
در کره فقط زمانی که با کسی خیلی خیلی صمیمی هستید میتونید فقط اسم کوچیکش رو بزبون بیارید در موارد دیگه باید اسم و فامیلش رو کامل و گاهی با پسوند های خاص بگید
در زبان کره ای مردم اول فامیلشون رو میمویسن بعد اسم کوچیکشون رو مثلا لی مین هو اسمش مینهو هست فامیلش لی
لی و کیم از رایج ترین فامیلی ها در کره هستن
کره ای ها خودشون به کشورشون میگن هانگوک و به زبونشون میگن هانگول
زبون کره ای از چپ به راست و از بالا به پایین نوشته میشه
زبون کره ای ها چند دسته داره یه دسته حروف بی صدا یه دسته حروف صدادار یه دسته حروف صدا دار 2 بخشی و یه دسته هم حروف صدادار 3 بخشی
زبون کره ای و ژاپنی قبلا مثل چینی بودن ( 600 سال پیش ) ولی حالا هر کدوم زبون های مجزا هستن و نه کره ای و نه ژاپنی و نه چینی هیچ کدوم بهم ذره ای ارتباط ندارن
اکثر حروف هانگول تقارن هم هستن

فعلا همینا تا بعد ☺❤
یه قسمت از شکارچی شهر هم ایرانیارو وحشی نشون دادن.قسمت اولش.من که میواستم برم افق :4fv:
(23-10-2015، 21:37)hyun joong نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
یه قسمت از شکارچی شهر هم ایرانیارو وحشی نشون دادن.قسمت اولش.من که میواستم برم افق :4fv:
آره قسمت اول بود !
منم از اون کارشون اصلا خوشم نیومد ..
منتها کلا فیلمشون عشق به امریکا رو نشون میداد :|
تو همچین فیلمی مگه میشه ضد ایرانی بودن رو نشون ندن !
به هر حال ما ندید میگیریم ؛ مثل همیشه ..
صفحه‌ها: 1 2