انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اطمینان وزیر بهداشت از سلامت آزمون دانش‌نامه تخصصی و فوق‌تخصصی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اطمینان وزیر بهداشت از سلامت آزمون دانش‌نامه تخصصی و فوق‌تخصصی 1

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره چگونگی برگزاری آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی و تخصصی وزارت بهداشت و همچنین سلامت برگزاری این آزمون توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از آزمون دانش‌نامه فوق تخصصی و دانش‌نامه تخصصی با تاکید بر اینکه آزمون مذکور از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که در کشور برگزار می‌شود، گفت: در این دو آزمون مشترکا 4000 نفر از افرادی که می‌خواهند فوق‌تخصص یا تخصص بگیرند، شرکت کرده‌اند و تعدادی از این همکاران در این آزمون موفق می‌شوند و تعدادی دیگر ممکن است موفق به پذیرش نشوند.



هاشمی در مورد سلامت آزمون اظهار کرد: این آزمون از نظر حساسیت قابل مقایسه با کنکور نیست و بسیار حساس‌تر از آن است. تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون بسیار زیاد است، اما از هر هشت یا 10 نفر یک نفر پذیرش می‌شود.



وی در مورد آزمون‌های مذکور توضیح داد: یکی از این آزمون‌ها، آزمون گواهینامه تخصصی نام دارد، یعنی افراد با دریافت گواهینامه می‌توانند به صورت تخصصی فعالیت کنند. آزمون دیگر که اصطلاحا "برد" نام‌گذاری شده برای ورود به دوره‌های بالاتر است که اگر کسی بخواهد فوق تخصص بگیرد یا به عنوان استاد دانشگاه وارد مراکز آموزشی شود، باید حتما این آزمون که دارای دو بخش نظری و عملی است را بگذراند.



وزیر بهداشت در مورد آزمون عملی گفت: آزمون عملی از امروز طی دو روز آینده برگزار می‌شود و نتایج بلافاصله اعلام خواهد شد.



هاشمی در ادامه در پاسخ به این سوال که تفاوت آزمون امسال با آزمون‌های سال قبل چیست؟ گفت: این آزمون با آزمون‌های سال قبل تفاوتی ندارد؛ زیرا دوره‌های تخصصی طولانی است و هر تغییری مستلزم این است که از چند سال قبل در مورد آن اطلاع‌رسانی شود تا حقوق افراد ضایع نشود.



میزان عرضه و تقاضای رشته‌های پزشکی برابر نیست





وی در ادامه با بیان اینکه میزان عرضه و تقاضای رشته‌های پزشکی برابر نیست، توضیح داد: در جامعه به برخی از رشته‌ها کم‌تر و به برخی از رشته‌ها بیشتر، نیاز است که بهتر است از این رشته‌ها نام نبرم تا تبلیغی برای رشته‌های دیگر نشود و همه افرادی که می‌خواهند وارد دوره‌های تخصصی شوند براساس علاقه انتخاب کنند.



وی با تاکید بر اینکه معاونت آموزشی و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی در حال بررسی میزان تقاضای رشته‌ها هستند، اظهار کرد: معاونت آموزشی و دبیرخانه شورای آموزش براساس بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، ظرفیت‌های پذیرش را اعلام می‌کنند و این امر جزو یکی از برنامه‌های وزارتخانه است.



وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در پذیرش شرکت‌کننده‌ها افزایش قابل توجهی رخ داده است، افزود: خوشبختانه میزان قبولی در گواهینامه که می‌تواند در سراسر کشور تقسیم شوند، قابل توجه بوده و نزدیک به 95 درصد افراد قبول شده‌اند. امیدواریم امسال علاوه بر 4000 نفری که سال گذشته توزیع شدند، حداقل 3000 نفر دیگر توزیع شوند. در عین حال نیازهای مراکز دانشگاهی را هم که سال‌ها مغفول مانده از این طریق کم می‌شود.



هاشمی با بیان اینکه در پذیرش ورودی‌های جدید هم تجدید نظر صورت گرفت، گفت: این تجدیدنظر به نحوی بود که علی‌رغم اینکه امسال سهمیه‌های جدید اعمال شد، حقوق افرادی که به عنوان سهمیه آزاد شرکت کردند نیز رعایت و سعی شد تعداد آنها نسبت به گذشته کاهش پیدا نکند.

انتهای پیام