انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ضرورت احداث خوابگاه‌های جدید در دانشگاه رامین خوزستان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ضرورت احداث خوابگاه‌های جدید در دانشگاه رامین خوزستان 1

معاون‌ فرهنگی‌ و‌ دانشجویی دانشگاه‌ کشاورزی ‌و ‌منابع‌ طبیعی‌ رامین‌ خوزستان با بیان اینکه مشکلی از نظر ارایه خوابگاه به دانشجویان متقاضی وجود ندارد، در عین حال گفت: با‌ توجه به فرسودگی خوابگاه‌های دانشگاه لازم است خوابگاه‌های دانشجویی جدید احداث شوند.



دکتراحمد کوچک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به فرسودگی ساختمان‌ خوابگاه‌های این دانشگاه، اظهارکرد: از مجموع 6 خوابگاه‌ دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان، 2 خوابگاه بسیار فرسوده و دیگر خوابگاه‌ها نیز دارای ساختمان قدیمی هستند؛ برخی خوابگاه‌ها نیز با آن‌که عمر چندانی ندارند اما متأسفانه نمای قدیمی دارند.



وی با بیان این‌که خوابگاه‌های این دانشگاه نیاز به بازسازی دارند، خاطرنشان کرد: به‌دلیل آماده‌سازی خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان و نبود زمان کافی در تعطیلات تابستان، در حال حاضر امکان بازسازی وجود ندارد.



معاون‌ فرهنگی‌و‌دانشجویی دانشگاه‌ کشاورزی ‌و ‌منابع‌طبیعی‌ رامین‌ خوزستان بر ضرورت احداث خوابگاه‌های جدید تأکید کرد و ادامه داد: ساخت‌ خوابگاه‌های جدید از سیاست‌های دولت نیست و به همین دلیل تأکید بر ورود بخش خصوصی و خیرین در این امر است؛ در حال حاضر مجوزی برای احداث خوابگاه‌های جدید به دانشگاه‌ها ارایه نمی‌شود و از سوی دیگر در دانشگاه رامین بخش خصوصی و خیرین هیچ‌گونه فعالیتی ندارند.



کوچک‌زاده با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله کشور تصریح‌ کرد: براساس این چشم انداز در افق 1404 تعداد دانشجویان دانشگاه باید به بیش از 4000 نفر برسد که برای تحقق این هدف نیاز است پنج بلوک خوابگاهی جدید به خوابگاه‌های دانشگاه اضافه شود.



وی همچنین در خصوص انجام تعمیرات و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه خاطرنشان کرد: امسال در فصل تابستان تعمیرات اساسی در خوابگاه‌ها انجام شد که این اقدامات در برخی خوابگاه‌ها به اتمام رسیده و در برخی دیگر تا هفته آینده به پایان می‌رسد.



معاون‌ فرهنگی‌و‌دانشجویی دانشگاه‌ کشاورزی ‌و ‌منابع‌طبیعی‌ رامین‌ خوزستان گفت: با تمهیدات و اقدامات انجام‌شده خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی آماده پذیرش و اسکان دانشجویان هستند.



کوچک‌زاده افزود: امسال تلاش شد که در تعمیرات خوابگاه‌ها بیشتر بر بخش تأسیسات تمرکز شود و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است؛ همچنین برای تجهیز خوابگاه‌ها، یخچال‌ و وسایل اساسی موردنیاز تهیه و بین اتاق‌های دانشجویان توزیع شد.



وی با اشاره به افزودن وسایل سرمایشی جدید به خوابگاه‌های دانشگاه، خاطرنشان ‌کرد: برای تجهیز خوابگاه‌ها 40 دستگاه کولر جدید خریداری شد که تا پیش از آغاز سال تحصیلی برای استفاده دانشجویان نصب خواهد شد؛ همچنین خریداری 30 دستگاه کولر دیگر نیز در دستور کار است.



معاون‌ فرهنگی‌و‌دانشجویی دانشگاه‌ کشاورزی ‌و ‌منابع‌طبیعی‌ رامین‌ خوزستان اظهار‌داشت: در حال حاضر 6 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت نزدیک به 1400 نفر در دانشگاه وجود دارد که همه آن‌ها دولتی و در داخل پردیس دانشگاه هستند.



کوچک‌زاده با اشاره به تحصیل 2500 دانشجو در دانشگاه رامین خوزستان، اظهار کرد: هنوز تعداد دانشجویان ورودی جدید و متقاضیان خوابگاه به‌طور دقیق مشخص نشده است اما با توجه به ظرفیت موجود به تمام دانشجویان متقاضی به جز دانشجویان ساکن اهواز، خوابگاه ارایه می‌شود.



وی با بیان این‌که شروع کلاس‌های درس دانشگاه از 21 شهریورماه خواهد بود، تصریح کرد: در آغاز سال تحصیلی مطابق دستورالعمل وزارت‌خانه هر سال برنامه‌های خاصی از جمله ارزیابی سلامت جسم و سلامت روان اجرا می‌شود و امسال نیز دانشجویان ورودی جدید از نظر سلامت جسمی و روحی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.



انتهای پیام