انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هوآوی جای اپل را می گیرد!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ریچارد یو، مدیرعامل کمپانی هوآوی خبر می دهد که با توجه به رکورد جهانی و کاهش فروش لوازم الکتریکی، شرکت وی قادر بود فروش بالایی را رقم بزند و پیش بینی می کند که درآمدهای آن نیز در سال آینده با افزایشی 30 درصدی روبرو شود که بر این اساس، می توان انتظار درآمد 20 میلیارد دلاری را برای آن داشت.

روزنامه هفت صبح: ریچارد یو، مدیرعامل کمپانی هوآوی خبر می دهد که با توجه به رکورد جهانی و کاهش فروش لوازم الکتریکی، شرکت وی قادر بود فروش بالایی را رقم بزند و پیش بینی می کند که درآمدهای آن نیز در سال آینده با افزایشی 30 درصدی روبرو شود که بر این اساس، می توان انتظار درآمد 20 میلیارد دلاری را برای آن داشت.

آقای یو همچنین باور دارد که کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند در بازار کشور چین، به سود هوآوی است: «این وضعیت به نفع ماست چرا که اکنون رقبای زیادی وارد این عرصه شده اند.»
هوآوی یکی از شرکت های باسابقه در زمینه تولید و تامین قطعات ارتباطی و مخابراتی است اما در سال های اخیر این شرت موفق شده با سرعتی باورنکردنی در زمینه توسعه و فروش تلفن های هوشمند رشد کند. البته رشد عجیب هوآوی به بازار کشور چین نیز بی ارتباط نیست؛ انتظار می رود در سال جاری 425 میلیون موبایل در کشور چین به فروش برود.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هوآوی جای اپل را می گیرد! 1


1- پس از ارائه آمارهای مالی از سوی شرکت های مختلف بعد از پایان یافتن دوره سه ماهه دوم در سال 2015، هوآوی در جایگاه سومین فروشنده موبایل در جهان جای گرفت؛ جایی که صرفا پشت سر سامسونگ و اپل ایستاده است.

به گزارش دیجیاتو، این شرکت موفق شده تا در نیمه ابتدایی سال جاری، فروش تلفن هایش را به نسبت مقطع زمانی مشابه در سال گذشته تا 39 درصد افزایش دهد. با چنین افزایشی، هوآوی توانست میزان فروش تلفن های همراه خود را به 48.2 میلیون موبایل برساند؛ رقمی که در نیمه اول سال گذشته به 34.7 میلیون می رسید. این شرکت تصمیم دارد ارتقای فروش خود را نیز حفظ کند، بر همین اساس، هفته گذشته در نمایشگاه برلین از تلفن هوشمند میت اس پرده برداشت؛ محصولی که لقب گران ترین تلفن هوشمند توسعه یافته از سوی برند چینی را یدک می کشد.

2- هوآوی این موبایل را با قیمت 750 یورو (845 دلار) عرضه خواهد کرد و آقای «یو» نیز خبر می دهد که تصمیم دارد چندین میلیون از آن را در سال جاری به فروش برساند.

وی در مصاحبه اش با وال استریت ژورنال می گوید: «فناوری های ما از رقبای مان بالاتر هستند اما در بحث اعتماد، اندکی زمان نیاز داریم تا بتوانیم اعتماد جهانی کاربرن را جلب کنیم.»

این شرکت در ابتدای کار، با تلفن های اقتصادی و ارزان قیمت اندرویدی پا به بازار گذاشت اما اکنون مدتی می شود که ارائه تلفن های پرچمدار را آغاز کرده و می خواهد مشتریان اینگونه موبایل ها را جذب خود کند.

آقای یو در این خصوص می گوید: «با ارائه تلفن های پرچمدار، حاشیه سود بالاتری خواهیم داشت و درآمدهای بیشتری کسب می کنیم. بر همین اساس، می توانیم بخش تحقیق و توسعه خود را گسترش داده و به سوی فناوری های تازه تر پیش رویم.»

3- وی همچنین خاطر نشان می کند که این شرکت، درآمدهایش را به شکل گسترده صرف تبلیغات نمی کند و اکنون، هوآوی تنها 10 درصد از درآمدهای خود را به چنین هزینه هایی اختصاص می دهد.

وی همچنین باور دارد که در مقطع زمانی 3 الی 5 سال آینده، شرکتش می تواند عنوان برترین فروشنده جهانی اسمارت فون را از آن خود کند. ریچارد یو: «نمی خواهیم شماره دوم باشیم؛ چنین جایگاهی در دی ان ای ما نیست و صرفا با داشتن رتبه اول راضی خواهیم شد. اکنون مردم انتظار می کشند تا اپل، آیفون های خود را معرفی کند و آنها نیز هجوم برده و چنین موبایل هایی بخرند. در آینده، چنین علاقه ای را نسبت به برند هوآوی و موبایل هایش خواهید دید.»

اصلی ترین مسئله ای که در این میان وجود دارد برند هوآوی است. حتی تولیدکننده های کره ای که در طول سال های گذشته محصولات قدرتمندی را وارد بازار کرده اند. باز هم در مقابل آیفون حرفی برای گفتن نداشتند. اصلی ترین دلیل این موضوع اعتبار برند است. تفکری که مدیران فعلی هوآوی سعی دارند برند چینی خود را به آن سمت حرکت دهند، تنها در اختیار اپل است و به نظر نمی رسد هیچ کدام از رقبا توان مقابله با آن را داشته باشند.

باید در آینده و با عرضه تلفن هوشمند گرانقیمت هوآوری چه سرنوشتی برای آنها رقم می خورد. سرنوشتی که می تواند آینده صنعت تولید تلفن همراه را به کلی تغییر دهد. با توجه به شرایط فعلی تولیدکننده کره ای هر چند فروش خوبی را تجربه می کنند اما از لحاظ درآمد به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارند.