انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تاریخ اهدای توپ طلای سال ۲۰۱۵ اعلام شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخ اهدای توپ طلای سال ۲۰۱۵ اعلام شد 1

فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که روز دوشنبه 11 ژانویه سال 2016 (21 دی 1394) برترین‌های فوتبال جهان در مقر فیفا در شهر زوریخ گرد هم خواهند آمد تا بهترین آنها معرفی شود.

توپ طلا که مهمترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال محسوب می‌شود، از سال 2010 توسط فیفا و با آرای کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال دنیا و نیز خبرنگاران نشریه فرانس فوتبال به برترین بازیکن دنیای فوتبال در هر سال اهدا می‌شود.

سال گذشته کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال‌مادرید به خاطر گل‌های پرتعداد و تأثیر بسزایی که در قهرمانی کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان فصل 14-2013 داشت، توپ طلا را برد و امسال انتظار می‌رود که این جایزه به رقیب آرژانتینی وی، لیونل مسی تعلق بگیرد چرا که این بازیکن 28 ساله فصل گذشته بیشترین نقش را در سه گانه قهرمانی بارسایی‌ها داشت.

مسی چندی پیش برای دومین بار جایزه برترین بازیکن فوتبال اروپا را از اتحادیه فوتبال این قاره (یوفا) دریافت کرد و حالا تا کسب پنجمین توپ طلای دوران بازیگری خود فاصله زیادی ندارد. او پیش از این چهار سال متوالی (2009 تا 2013) موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال و فیفا شده است.

در حاشیه مراسم اهدای توپ طلای فیفا، تیم منتخب جهان در سال 2015، برترین بازیکن زن، برترین مربی مرد و زن، برترین گل سال، جایزه بازی جوانمردانه و نیز جایزه ریاست فیفا اهدا می‌شود.