انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تغییرات عمده آموزش پزشکی در راه است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تغییرات عمده آموزش پزشکی در راه است 1


وزیر بهداشت با اشاره به تغییرات عمده آموزش پزشکی کشور که در راه است، گفت: در کشوری که سال‌ها در آموزش آن تغییری رخ نداده‌است ایجاد تحول دشوار است و باید بدون شتاب‌زدگی تغییرات مدنظر را اعمال کنیم.





به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی در آیین اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر شصت و دومین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و نهمین دوره‎ی دانشنامه فوق تخصصی، با اشاره به اقدامات مثبتی که در آموزش پزشکی کشور در حال رخ دادن است، گفت: امیدوارم دانشگاه‌ها و معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها این تحول را جدی بگیرند. این مهم تنها با درایت و فداکاری میسر خواهد شد. ایجاد تغییر هزینه دارد و ما باید هزینه آن را پرداخت کنیم.



وی افزود: در کشوری که سال‌ها در آموزش تغییری رخ نداده است ایجاد تحول دشوار است و باید بدون شتاب‌زدگی تغییرات مدنظر را اعمال کنیم.



وزیر بهداشت همچنین در ارتباط با آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز گفت: باید از سلیقه‌ای برخورد کردن افراد جلوگیری کرد.



وی ادامه داد: امیدوارم با تلاشی که دکتر لاریجانی خواهند داشت بتوانیم با تهیه بانک سوالات آزمون، سالی دو بار آن را برگزار کنیم وامیدوارم آزمون‌های ما از سنجش دانش تئوریک به سمت سنجش مهارت‌ها پیش بروند. آنچه که به عنوان دانش از آن یاد می‌­شود، امروزه در اختیار همه است و آن چیزی که اهمیت دارد، کسب مهارت است.





وزیر بهداشت با اشاره به لزوم ایجاد تغییراتی درزمینه آموزش دانشجویان علوم پزشکی گفت: باید تغییرات آموزشی را به شکلی ایجاد کنیم که برخلاف امروز دانشجویان ما مجبور نباشند یک سال از دوره­­ تحصیل، خود را در کتابخانه محبوس کنند، بلکه بجای آن باید مدت زمانی را که در قانون پیش­‌بینی شده است در فیلد حضور داشته باشند.



دکتر هاشمی اظهار کرد: به عنوان کسی که دو دهه معلمی کرده­‌ام می‌گویم که هیچ وقت فراموش نکنیم از کجا آمده­‌ایم. در زندگی سراب­‌های زیادی است، اما آن چیزی که قابل افتخار است توجه بیشتر به مردم است.



براساس گزارش وبدا، وی افزود: فطرت انسان به گونه­ ای است که با افزایش ثروت آرام نمی‌گیرد و احساس آرامش تنها زمانی حاصل می­‌شود که انسان احساس کند موثر بودن است و مردم کشورش از علم و مهارت بهره می‌برند.



انتهای پیام