انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر صندلی خالی ندارد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر صندلی خالی ندارد 1


رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تاکید کرد: این دانشگاه صندلی خالی ندارد، زیرا در عین حال که دست دانشگاه در پذیرش دانشجو باز است، اما این کار را با فیلتر انجام می‌دهد تا کیفیت علمی دانشگاه حفظ شود.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر خاکی صدیق در مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود این دانشگاه با بیان این مطلب گفت: دانشگاه خواجه نصیر از سال 1307 تاسیس شده و در سال 1367 به دلیل اینکه خواجه نصیرالدین طوسی یکی از مفاخر علمی بوده است دانشگاه تغییر نام داد و از آن پس به دانشگاه خواجه نصیر معروف گشت.



رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه جامع نیست و فقط رشته‌های مهندسی و علوم پایه و آموزش های عمومی را داراست، تاکید کرد: در حال حاضر 7000 دانشجو داریم که 1000 نفر آنان به شکل مجازی آموزش می‌بینند و 6000 هزار نفر دیگر هم در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند. همچنین نیمی از دانشجویان در مقطع کارشناسی و نیمی دیگر در مقطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.



دکتر خاکی صدیق در ادامه عنوان کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه در سال‌های اخیر تقویت تحصیلات تکمیلی بوده است در حال حاضر بیش از 300 عضو هیات علمی در دانشگاه فعالیت دارند که حدود 44 نفر آنها استاد تمام، 90 نفر دانشیار، 160 نفر استادیار و 11 مربی هستند و این مساله نشانگر خوب بودن هرم علمی دانشگاه است.



رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر سیاست اصلی دانشگاه را ارتقاء جایگاه در رتبه بندی داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر جزء پنج دانشگاه برتر صنعتی کشور هستیم و در فضاهای بین‌المللی هم اخیرا وارد شده‌ایم و جزو یک درصد تولید کنندگان علم هستیم.



خاکی صدیق ادامه داد: البته این جایگاه راضی کننده نیست و در حال ارتقاء تولیدات کیفی و سطح بین المللی دانشگاه هستیم. پس از بحث‌های علمی مقالات، ثبت اختراع، حل مسائل صنعتی و تعریف کتاب از تولیدات علمی دانشگاه می‌باشد.جایگاه فعلی دانشگاه خوب است اما باید ارتقاء یابد



در ادامه دکتر رضوانی معاون فرهنگی و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر در سخنانی خطاب به دانشجویان جدید الورود گفت: بدون اغراق شما جز 10 درصد افراد برتر جامعه هستید که در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران پذیرفته‌ شده‌اید، اما تلاش شما آینده را برایتان رقم خواهد زد.



وی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات دانشگاه هاروارد بیشتر مدیران جامعه افرادی هستند که هوش اجتماعی بالاتری دارند گفت: از نظر مهندسان زندگی بسته انرژی است و چقدر خوب است که از آن استفاده کنیم. تلاش ما برای خود و دیگران لذتی پایدار است و هدف از آفرینش هم همین است.



در این مراسم مصطفوی از نهاد دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری احادیث مربوط به اهمیت کسب دانش، از فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه هم سخن گفت و به دانشجویان یادآور شد که وظیفه اصلی آنها درس خواندن و حفظ اخلاقیات است.



به گزارش ایسنا، جشن استقبال دانشگاه خواجه نصیر امروز صبح با حضور دکتر علی خاکی صدیق رییس دانشگاه، دکتر احسانیان معاون پژوهشی، دکتر احمدیان معاونت آموزشی، دکتر وفایی معاونت فرهنگی و روسای دانشکده‌ها، دانشجویان جدید الورود رشته‌های برق، کامپیوتر، هوافضا ومکانیک و خانواده‌های آنها برگزار شد و در پایان این جشن 10 نفر از دانشجویان به قید قرعه برای سفربه مشهد مقدس انتخاب شدند.



انتهای پیام