انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بازسازی ارتباطات بین المللی اساتید، اولویت دانشگاه‌ها در شرایط پساتحریم باشد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بازسازی ارتباطات بین المللی اساتید، اولویت دانشگاه‌ها در شرایط پساتحریم باشد 1


عضو هیات علمی دانشگاه شریف تاکید کرد: بازسازی و برقراری ارتباطات بین‌المللی اساتید و اعضای هیات علمی، از اولویت‌های دانشگاه‌ها در شرایط پسا تحریم است، که اگر این امر محقق شود مزایای زیادی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به همراه خواهد داشت.

دکتر فروهر فرزانه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا بیان کرد: در 10 سال اخیر دانشگاه‌های بزرگ کشور خواسته یا نا خواسته دچار مشکلاتی اعم از فقر منابع ریشه‌ای و فزونی آمار جمعیت دانشجو شده‌اند، که این مشکلات باعث نزول سرانه‌ امکانات در دانشگاه‌ها شده است.



عضو هیات علمی دانشگاه شریف تاکید کرد: با در نظر گرفتن این وضعیت در شرایط پسا تحریم اگر بخواهیم برای آموزش عالی کشورمان در سال جدید اولویت بندی کنیم، مجهز کردن دانشگاه‌ها به امکانات کالبدی و تجهیزاتی و بازسازی ارتباطی بین‌المللی در میان اساتید دانشگاهها در صدر این اولویت بندی قرار می‌گیرد.



وی افزود: قرارداد‌های تبادل استاد و دانشجو در میان دانشگاه‌های معتبر با دانشگاه‌های کشور تا چند سال پیش وجود داشته است ولی به دلایلی دچار وقفه شد، اگر این تبادلات بار دیگر برقرار شود در بالا رفتن سطح علمی دانشجویان ما به ویژه دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا بسیار تاثیر گذار خواهد بود.



دکتر فرزانه درباره‌ی ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی در سال تحصیلی جدید، گفت: یکی از عواملی که موجب ترک تحصیل دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا می‌شود، مشکلات مالی است لذا باید به منابع مالی دانشجویان توجه بیشتری شود و ترمیم وضعیت اعضای هیئت علمی و بازسازی مکان وتجهیزات برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.



فرزانه در پایان درباره‌ی سیستم جذب متمرکز اعضای هیئت علمی،گفت: این سیستم حداقل برای دانشگاه‌های بزرگ مطلوب نیست و در واقع این سیستم یک حلقه به مرحله‌ی استخدام‌ها اضافه کرده‌ است، اینکه ارزیابی علمی در دانشگاهها‌ی برتر به صورت مستقیم توسط خود دانشگاه صورت گیرد وگزینش‌های غیر علمی به وزارت‌خانه سپرده شود خیلی بهتر است.

انتهای پیام