انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رسیدگی به شکایت بورسیه‌ای‌
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رسیدگی به شکایت بورسیه‌ای‌ 1


کمیته پیگیری مطالبات رهبری در حوزه آموزش عالی درنامه‌ای به آملی لاریجانی:

[rtl]رسیدگی به شکایت بورسیه‌ای‌ 1 دستور تسریع در رسیدگی به شکایت بورسیه‌ای‌ها را صادر کنید [/rtl]

کمیته پیگیری مطالبات رهبری در حوزه آموزش عالی درنامه‌ای به آملی لاریجانی اعلام کرد: درخواست داریم دستور تسریع در رسیدگی به «شکایت دانشجویان بورسیه از عناصر اصلی ظلم به بورسیه‌ها» صادر گردد.

«کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه آموزش عالی» در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به وضعیت دانشجویان بورسیه شدند که متن نامه به شرح زیر است:
 
حضرت آیت الله آملی لاریجانی دامت برکاته

ریاست محترم و دانشمند قوه قضاییه

با عرض سلام و تحیت
ه‌مان گونه که مستحضرید رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴ در مورد ماجرای بورسیه تعبیراتی را بیان فرموده‌اند که با توجه به شانیت ولایت مطلقه فقیه در امور شرعی، قانونی و قضایی، اجرایی ساختن و رسیدگی به منویات معظم له شرعا و قانونا بر تمام دستگاه‌های نظام واجب است. ایشان اتفاقات مربوط به بورسیه‌ها را مصداق یکی از غلط‌ترین کارهای سال‌های اخیر، ظالمانه، غیرقانونی و غیراخلاقی دانستند. این تعابیر حجت را بر دستگاه قضا به عنوان ملجا ملت در مقابل اعمال ظالمانه و غیرقانونی تمام کرده است.

متاسفانه دستگاه قضا تا کنون با بهانه قرار دادن مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی از رسیدگی به شکایت دانشجویان مظلوم و بی‌پناه بورسیه در دیوان عدالت اداری سرباز زده است و قرار عدم صلاحیت صادر نموده است. حق این بود که با توجه به اعلام ظالمانه بودن اقدامات وزارت علوم از طرف ولی فقیه مفترض الطاعه زمان، دستگاه قضا حتی منتظر دریافت شکایت از دانشجویان نیز نماند و خود به عنوان مدعی العموم علیه عناصر فتنه گر و ظالم در وزارت علوم اعلام جرم نماید.

اصل ۳۴ قانون اساسی می‌گوید: «دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می‌تواند به منظور دادخواهی به دادگاه‌های صالح رجوع نماید. همه افراد ملت حق دارند این گونه دادگاه‌ها را در دسترس داشته باشند و هیچ کس را نمی‌توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد». آیا موجه است که دستگاه قضا از این اصل کاملا شفاف و بدون نیاز به تفسیر قانون اساسی چشم بپوشد و به مصوبه۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ای که به تصریح کار‌شناسان خبره حقوقی و گفته رییس محترم دیوان عدالت اداری خلاف قانون اساسی است، اعتنا نماید؟ آیا این اعتنا به مصوبه خلاف قانون اساسی و حقوق شهروندی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروعیت بخشیدن به نقض قانون اساسی نیست؟ قوه قضاییه‌ای که توانایی و صلاحیت تشخیص و ابطال آیین نامه‌های خلاف قوانین در دستگاه‌های دولتی را دارد، آیا شایسته است خود را تابع مصوبه‌ای که خلاف قانون اساسی یعنی «بالا‌ترین متن حقوقی و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» و «میثاق ملی و شرعی آحاد مردم»، می‌باشد نشان دهد؟

حضرتعالی به عنوان یکی از علمای بصیر و امین رهبری، همیشه در تمام صحنه‌های حساس انقلاب مخصوصا در مواجهه با فتنه‌های مکرر با درایت و قاطعیت از حق مظلوم دفاع نموده‌اید و خطوط مقدم انقلاب را پاسداری نموده‌اید. ماجرای بورسیه‌ها نه مشکل ۳۷۰۰ نفر بلکه توطئه‌ای برنامه ریزی شده در امتداد فتنه سال ۸۸ برای تسخیر سنگرهای جبهه علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی در آینده است. سنگرهایی که محل جهاد علمی برای رسیدن جمهوری اسلامی به قله‌های پیشرفت علمی در جهان است و این فتنه گران با این طراحی سعی در ضربه زدن به اقتدار علمی این مرز و بوم را دارند.

ما دانشجویان بورسیه از شما تقاضا داریم با قاطعیت دستور اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب و رسیدگی به جرائم مسولین وزارت علوم را در دیوان عدالت اداری، که یکی از غلط‌ترین کارهای سال‌های اخیر را رقم زده‌اند، را صادر فرمایید و خواهشمندیم اقدامات قوه قضاییه از زمان سخنرانی فوق الذکر مقام عظمای ولایت در خصوص این پرونده، تا کنون در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
همچنین در پایان درخواست داریم دستور تسریع در رسیدگی به «شکایت دانشجویان بورسیه از عناصر اصلی ظلم به بورسیه‌ها» صادر گردد. امیدواریم اقدامات قوه قضاییه مرهمی بر دردهای بی‌شمار دانشجویان مظلوم بورسیه در این دوسال شکنجه روحی باشد.