انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه تهران 29 شهریور به استقبال "نودانشجویان" می‌رود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه تهران 29 شهریور به استقبال "نودانشجویان" می‌رود 1


معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: آئین استقبال از "نودانشجویان" این دانشگاه که بزرگترین آئین ورود دانشگاهی کشور محسوب می شود، روز بیست و نهم شهریور ماه در دانشگاه تهران آغاز خواهد شد.

دکتر مجید سرسنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: این مراسم به مدت 4 روز از تاریخ یکشنبه 29 شهریور تا چهارشنبه اول مهر در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.



معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین به تبیین اهداف این مراسم پرداخت و ایجاد نشاط و طراوت در نخستین روز حضور دانشجویان جدید در دانشگاه و خاطره ای ماندگار از این روز، ایجاد انگیزه و رغبت به دانش اندوزی، همینطور تزریق نگاه استراتژیک به دانشجویان در بدو ورود، ترسیم افق دانشوری و نقش و جایگاه آنان در نقشه علمی کشور و ارائه تصاویری از رخدادهای آینده به دانشجویان را از اهداف این آئین برشمرد.



وی افزود: این مراسم از ساعت 8 صبح با ثبت نام از نودانشجویان در محل مصلای نمازجمعه شروع می شود، سپس نودانشجویان در قالب گروهای 10 نفره به همراه یک همیار که از دانشجویان سنوات بالاتر در رشته های تحصیلی خودشان هستند در قالب تور دانشگاه گردی به بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه بپردازند و با فضاهای هویتی دانشگاه آشنا شده و در ادامه برای شرکت در مراسم اصلی آئین در تالار فردوسی دانشکده ادبیات با حضور هیات رئیسه دانشگاه حضور می یابند.



دکتر سرسنگی در ادامه اظهار داشت: در طراحی برنامه تلاش شده است تا به معرفی و پاسداشت نمادهای هویتی پرداخته شود. سخنرانی مسئولان دانشگاه، آئین ماندگاران و پخش کلیپ پیشکسوتان علمی و فرهنگی دانشگاه، تقدیر از رتبه های برتر پذیرفته شده و اعطای نمادین دانشنامه به نماینده های دانشجویان جدیدالورود جهت ترسیم چشم انداز آینده از بخش های مختلف برنامه خواهد بود.

به گفته وی قرائت میثاق نامه استادان و دانشجویان توسط نماینده های ایشان، نیایش دسته جمعی و اجرای چند برنامه هنری از بخش های دیگر مراسم خواهد بود و در پایان مراسم، نودانشجویان با حضور در یادمان شهدای گمنام با آرمان های این عزیزان تجدید میثاق نموده و در نمازجماعت مسجد دانشگاه تهران شرکت می کنند.



معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن اشاره به حضور و همراهی والدین نودانشجویان در این مراسم گفت: برای والدین این عزیزان نیز برنامه های مجزا و متنوعی در نظر گرفته ایم و پس از پایان برنامه ها والدین به همراه فرزندانشان برای صرف نهار و پذیرایی به رستوران مهر عزیمت کرده و بعدازظهر نیز امکان بازدید از خوابگاه ها با درنظر گرفتن وسایل ایاب و ذهاب برای والدین فراهم گردیده است.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه آشنایی با خدمات، برنامه ها و دستاوردهای حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت دانشجویی دانشگاه تهران به مدت دوهفته از تاریخ 4 تا 15 مهرماه در باشگاه دانشجویان اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران را از دیگر برنامه های این دانشگاه در آغاز سال تحصیلی جدید برشمرد و گفت: در این نمایشگاه واحدهای مختلف و تشکل های اسلامی-دانشجویی در غرفه های اختصاصی به ارائه برنامه های خود می پردازند و برنامه ریزی شده تا بیش از پانزده هزار نفر از نودانشجویانی که در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری پذیرفته شده اند به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.



معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای رفاه حال دانشجویان و دانشگاهیان هماهنگی هایی با شرکت کالای شهروند و سایر صنوف به عمل آمده تا نیازمندیها و اقلام مصرفی دانشجویان در محل برگزاری نمایشگاه با تخفیف های مناسب در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

انتهای پیام